Мамытханова Ғазиза Мелісқызы
Алматы қаласы Түрксіб ауданы
№187 балабақшасы
“Балабақшада балаларды дамытуда инновациялық технологияларды пайдалану “
Аннотация
Ұсынылып отырған мақала – танымдық іс-әрекет процесінде зияткерлік қабілеттерді дамытуға және ғылыми-техникалық шығармашылыққа баулуға бағытталған мектепке дейінгі білім берудің жаңа ішінара модульдік бағдарламасы.
S – ғылым (жаратылыстану ғылымдары).
Т – технология (технология).
E – инженерия (инженерлік өнер).
А – өнер (шығармашылық).
М – математика (математика).
Бұл бағдарлама:
мектеп жасына дейінгі балалардың интеллектуалдық дамуына әсер етеді;
мұғалімге ойын режимінде мектеп жасына дейінгі балаларды оқыту, тәрбиелеу және дамытуды үйлестіруге мүмкіндік береді;
танымдық белсенділікті қалыптастырады, әлеуметтік белсенді тұлғаны тәрбиелеуге ықпал етеді, қарым-қатынас және бірлескен шығармашылық дағдыларын қалыптастырады;
ойынды зерттеушілік және эксперименттік іс-әрекеттермен біріктіреді;
ойын түрінде балалар санауды, өлшеуді, салыстыруды үйренеді;
қажетті математикалық, инженерлік дағдыларды меңгеруге көмектеседі.
Көптеген елдерде STEAM білім беру бірнеше себептерге байланысты басымдық болып табылады:
- Жақын болашақта әлемде және, тиісінше, Ресейде инженерлер, жоғары технологиялық салалардағы мамандар және т.б.
- Бізде жақын болашақта жаратылыстану ғылымдарымен байланыста технологиямен және жоғары технологиялық өндіріспен байланысты мамандықтар пайда болады, атап айтқанда био- және нанотехнологиялар мамандарына сұраныс жоғары болады.
- Мамандар технологияның, ғылымның және техниканың кең ауқымы бойынша жан-жақты дайындық пен білімді талап етеді.
«STEAM – мектеп жасына дейінгі балаларды оқыту» бағдарламасы мазмұны балалардың зияткерлік қабілеттерін дамытуға бағытталған бірқатар модульдерді қамтиды:
«Ф.Фребельдің дидактикалық жүйесі» оқу модулі.
«Тірі және жансыз табиғатпен тәжірибе жасау» оқу модулі.
«LEGO-конструкция» оқу модулі.
«Математикалық дамыту» оқу модулі.
«Робототехника» оқу модулі.
«Мен әлемді жасаймын» мультистудиясы» оқу модулі.
«Ф.Фребельдің дидактикалық жүйесі». Құрылымдық-білім беру модулі екі мазмұндық блоктан тұрады. Бұл бастапқы дереккөзге сәйкес келетін «Кеңістіктік ойлауды дамытуға арналған No 1 жинақтар» (Ф. Фребель жүйесі бойынша) және «No 2 кеңістіктік ойлауды дамытуға арналған жиынтықтар» (Ф. Froebel жүйесі) — баланы үстелдің шектеулі аймағынан бөлменің ойын кеңістігіне жылжытатын жұмсақ едендік модульдер түріндегі материалдар. Басқа кеңістікте жұмсақ модульдермен жұмыс істеу кеңістіктегі объектінің көзқарасы ретіндегі «перспективалық» тұжырымдамасын, сонымен қатар кеңістіктің берілген бөлігіндегі объектінің алынған проекциясын (бейнесін) жаттықтыруға мүмкіндік береді. Баланың идеялары бірте-бірте икемділікке, қозғалғыштыққа ие болады, ол көрнекі бейнелермен әрекет ету қабілетін игереді: әртүрлі кеңістік жағдайында заттарды елестету, олардың салыстырмалы орнын ойша өзгерту.
Егер Фребеул кезінде тек 6 «сыйлық» қолданылған болса, қазіргі уақытта «Фробеул сыйлықтары» 14 модульден тұратын ойын жиынтығы болып табылады: «жүннен жасалған шарлар», «негізгі денелер», «текшелер», «текшелер». жолақтар», « текшелер мен призмалар, т.б.
«Тірі және жансыз табиғатпен тәжірибе жасау». Оқу модулі балалардың су, ауа қасиеттерімен, жансыз және тірі табиғат объектілерімен, оптикалық құбылыстармен таныстыруын ұйымдастыруға мүмкіндік береді.
Модульде ұсынылған эксперименттер жиынтығы балаларды қоршаған әлемнің әртүрлі қасиеттерін зерттеуге баулуға көмектеседі.
«LEGO-конструкция». Жобалау – бұл практикалық шығармашылық іс-әрекет қана емес, сонымен бірге жаңа тұтастықтарды (сызба, сюжет, мәтін және т.б.) жасауға бағытталған әрекеттің басқа түрлерінде (графикалық, ойын, сөйлеу) көрінетін әмбебап ақыл-ой қабілеті.
Ойын мен құрылысты органикалық түрде үйлестіретін әлемдегі ең танымал заманауи дизайнерлердің бірі — LEGO дизайнерлері.
LEGO (Leg Godt — «жақсы ойнау») — бұл әртүрлі заттарды құрастыруға және модельдеуге арналған бөліктер жиынтығы болып табылатын ойыншықтар сериясы.
«Математикалық даму». Бұл оқу модулінің мақсаты – балалардың жас және жеке ерекшеліктерін ескере отырып, математикалық даму мәселелерін кешенді түрде шешу. Оны мектепке дейінгі білім беру мекемесінің негізгі білім беру бағдарламасының міндетті бөлігіне мазмұнды толықтыру ретінде, ал оқу іс-әрекетіне қатысушылар қалыптастыратын бағдарлама бөлігінде танымдық бағыттағы студиялық үйірме іс-әрекетінде пайдалануға болады.
Модуль мазмұны күрделілігімен сипатталады. Ол арифметикалық, геометриялық, логикалық және символдық пропедевтикаға арналған ойындар мен нұсқаулықтарды біріктіреді. Оған үстелдік оқу ойындары, сенсорлық дамытуға арналған көмекші құралдар, геометриялық денелер мен пішіндердің жиынтықтары, математика бойынша демонстрациялар мен үлестірмелі материалдар, логикалық басқатырғыштар, сұрыптауыштар, кірістіру жақтаулары мен көлемді кірістірулер, абакус, абакус, математикалық конструкторлар, шілтер, люль шеңберлері және т.б. кіреді. Сонымен қатар, модуль порттан тегін жүктеп алуға болатын балалар PlayPad үшін электрондық қосымшаларды ұсынады.
Робототехника модулі қазіргі оқу үдерісіндегі ең танымал модульдердің бірі болып табылады. Бүгінгі күні балалар ерте жастан автоматтандырылған жүйелермен қоршалған, ал біздің елімізде және бүкіл әлемде өндірістің одан әрі интенсификациялануы олардың ғылыми-техникалық прогрестің құрамдас бөліктерін бағдарлай білуіне байланысты.
«Робототехника» — өндірісті интенсификациялау мақсатында автоматтандырылған техникалық жүйелерді жасайтын қолданбалы ғылым. Робототехника электроника, механика, кибернетика, қашықтықтан басқару, мехатроника, информатика, радиотехника және электроника сияқты пәндерге сүйенеді.
Балабақшадағы робототехника — ұсақ моториканы, зейінді, ұқыптылықты дамыту. Ғылыми-техникалық шығармашылық арқылы шығармашылықты дамыту. Мотивация мен мақсаттылықты арттыру.
«Мультстудия» Мен әлемді жасаймын». STEM білім берудің міндетті бөлігі балаларды цифрлық технологиялармен таныстыру болып табылады. Бұл «Multstudio» Мен әлемді жасаймын» модулінің көмегі. Ол баланың жеке анимациялық фильмін жасау арқылы әртүрлі жобалардағы балалардың жұмысының нәтижелерін заманауи деңгейде қорытындылауға және көрсетуге мүмкіндік береді. Бұған ақпараттық-коммуникациялық, цифрлық және медиа технологияларды дамыту, балалардың көркемдік және техникалық шығармашылығын өнімді синтездеу арқылы қол жеткізуге болады.
Білім беру модулі Ф.Фребель жүйесі бойынша жасалған модельдер болсын, LEGO-дан құрастырылған объектілер болсын, роботтар болсын, STEM білім беру бағдарламасының кез келген басқа модулінен бала әрекетінің өнімдерімен толықтырылатын мультистудияны қамтиды. Сонымен қатар анимациялық фильмдердің тақырыбы өте алуан түрлі болуы мүмкін.
Пайдаланған әдебиеттер:
Волосовец Т.В., Маркова В.А., Аверин С.А., STEM – мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасындағы балаларға білім беру / — әдістемелік құрал. –М. Бином: 2019 ж. -111с
Волосовец Т.В., Карпова Ю.В., Тимофеева Т.В. «Фребельден роботқа: біз болашақ инженерлерді тәрбиелейміз» — Самара, Вектор: 2018 — 220 б.
Дибина О.В., біз жасаймыз, өзгертеміз, өзгертеміз / O. V. Дибина. — М .: Сфера шығармашылық орталығы, 2010. — 126 б.;
Ерофеева 3. Т., Павлова Л.Н., Новикова В.П. Мектепке дейінгі балаларға арналған математика – М.; Ағарту 1992 ж
Білім және ғылым министрлігінің 2013 жылғы 17 қазандағы N 1155 «Мектепке дейінгі білім берудің федералды мемлекеттік білім беру стандартын бекіту туралы» бұйрығы (Ресей Әділет министрлігінде 2013 жылы 14 қарашада N 30384 болып тіркелген)
Тихонова Е. Анимация – өнердің синтезі. / Мектептегі өнер. — 2006, теледидар 3.