Home » Мақалалар »  Волейболшы қыздарды білім беру ұйымдарындағы сабақтарда оқыту әдістемесі ерекшеліктерінің теориялық аспектілері  Волейбол ойынының теориялық-әдістемелік негіздері

 Волейболшы қыздарды білім беру ұйымдарындағы сабақтарда оқыту әдістемесі ерекшеліктерінің теориялық аспектілері  Волейбол ойынының теориялық-әдістемелік негіздері

Айтжанов Асхат Куатович
Павлодар қаласы
Әлихан Бөкейхан атындағы мектеп-лицей
дене шынықтыру мұғалімі

 Волейболшы қыздарды білім беру ұйымдарындағы сабақтарда оқыту әдістемесі ерекшеліктерінің теориялық аспектілері
 Волейбол ойынының теориялық-әдістемелік негіздері

Волейбол спорттың ең қызықты және бұқаралық түрлерінің бірі ретінде бүкілхалықтық мойындауға ие болды. Ол әртүрлі қимыл-қозғалыс әрекеттерімен сипатталады. Волейбол ойнау үшін жылдам жүгіре білу, қимылдарды бағыт пен жылдамдық бойынша лезде өзгерте білу, биікке секіру, күш-қуат, ептілік, төзімділік таныту керек.

Допты беру, шабуылшыға соғу, тосқауыл қою сияқты секіру кезінде орындалатын ойын техникасы жақсы түзету құралы болып табылады және оның негізгі мүшелері мен жүйелерін шамадан тыс жүктемей бойдың өсуіне ықпал етеді.Қатысушылардың қозғалыс аппаратында сапалық өзгерістер орын алады. Допты беру, соғу және блоктау кезінде секірулердің көп санын орындау нәтижесінде сүйек жүйесі нығаяды, буындар ең қозғалмалы болады, бұлшықеттердің күші мен серпімділігі дамиды.Әртүрлі секірулер, құлағанда ойнау техникасын орындау аяқ, дене және қол бұлшықеттерінің күшін дамытады. Волейболшыларда күш бұлшықеттердің жиырылуының жоғары жылдамдығымен қатар көрінеді. Бұл өз кезегінде волейбол техникасын меңгеруге ықпал ететін жылдамдықтың дамуына әкеледі.

Волейбол ойынының басқа командалық спорт түрлерінен айырмашылығы, ең бастысы, мұнда ойыншы серіктестерімен қарым-қатынас жасағанда допты ұстай алмайды. Ойынның ұзақтығы реттелмейді және бір сағатқа дейін немесе одан да көп уақытқа созылуы мүмкін. Осы уақыт ішінде ойыншылар үлкен көлемдегі жұмыстарды орындайды, соның ішінде максималды биіктікке секіру (100-ге дейін немесе одан да көп), үдеу (30-50), құлау, аударылу (20-30) және көптеген арнайы техникалар. Бұл жағдайда салмақ жоғалту 1,5-2 кг-ға жетеді.

Ойын қарқынын арттыру (екі, үш доппен ойнау) беріліс төбесінің төмендеуі және басқа факторлар ойынға жоғары жүйке-эмоционалдық реңк береді. Алаңның кішігірім көлемі, доптың жоғары жылдамдығы және күрделі ойын жағдайларының тез өзгеруі қарқынды ақыл-ой әрекетімен тығыз байланысты деп аталатын күтуге жағдай жасайды.

Ойынның атап өтілген жалпы ерекшеліктері ойыншылардың әмбебап дайындығына, физикалық, психикалық және интеллектуалдық қасиеттерінің жоғары деңгейіне қойылатын ерекше жоғары талаптарды білдіреді.

Қазіргі волейбол жекелеген техникалық әдістерді де, тұтас тактикалық комбинацияларды да орындау жылдамдығының жоғарылауымен сипатталады, бұл ойыншылардың арнайы техникалық дайындығына қойылатын талаптарды сөзсіз арттырады.

Волейболды оқыту әдістемесінің негізгі тәсілдері
Психологиялық дайындық
Психологиялық дайындық физикалық, техникалық және тактикалық бірлікте жүзеге асырылады.
Волейбол жоғары эмоционалды және интеллектуалдық қанықтылығымен ерекшеленеді. Волейболшылардың эмоционалдық жағдайы олардың ойын әрекетіне қатты әсер етеді. Өзін-өзі ұстай білу және эмоционалды тұрақтылық волейболшыға қимылдардың дәлдігін, тактикалық ойдың анықтығын сақтауға көмектеседі. Жоғары эмоционалдық көтерілу және жақсы моральдық-еріктік дайындық көбінесе күшті қарсыласты жеңуге әкеледі. Волейболшылардың ерік-жігерлік қасиеттері ойынның ерекшеліктеріне байланысты қиындықтарды жеңуден көрінеді.

Мақсаттылық пен табандылық спорттық шеберлікті арттыруға деген белсенді және тұрақты ұмтылыста, оқу-жаттығу жиындарында еңбекқорлықта көрінеді.
Төзімділік, батылдық және ұстамдылық жағымсыз эмоционалдық күйлерді жеңуде көрінеді, көбінесе допты қабылдау кезінде жылдам қимылдар жасау, секіру, лақтыру кезінде белгілі бір қауіп-қатермен байланысты.
Шешімділік пен тәртіптілік дұрыс шешім қабылдай білуде, қиын ойын жағдайларында жауапкершілікті батыл қабылдауда, волейболшылардың ойынға шығармашылық пен бастамашылдық енгізе білуінде, өз міндеттерін орындау қажеттілігін түсіну негізінде өз іс-әрекеттерін ұжымның міндеттеріне бағындыра білуінде көрінеді. .

Бұл қасиеттердің барлығы бір-бірімен тығыз байланысты, өзара шартталған.

Волейболшылардың психологиялық дайындығы ойын әрекеттерінің сипатымен және жарыстардың ерекшеліктерімен анықталады. Ойын әдістерінің көпшілігінің орындалуы реакцияның жылдамдығымен, қимыл-қозғалыстың бір түрінен екіншісіне жылдам ауысуымен, алаңда дұрыс бағдарлануымен байланысты. Ойын әрекеттерінің күрделілігі мынада: техниканың барлық арсеналы жылдамдығы мен сипаты жағынан мүлде басқа комбинациялар мен шарттарда қолданылуы керек. Волейболшының ойыны уақыттың өткір тапшылығы жағдайында жауап қайтару әрекеттерін орындаумен байланысты, сондықтан оған жауап берудің максималды жылдамдығы, қабылдау мен жауап қимылдарының дәлдігі мен уақтылығы қажет.

Техникалық-тактикалық іс-әрекеттердің тиімділігі көбінесе волейболшылардың жақсы перифериялық көруімен, олардың зейінінің қарқындылығын, тұрақтылығын, таралуын және ауысуын дамытудың жоғары деңгейімен анықталады. Волейболшы бір уақытта оның зейінінің көлемін анықтайтын көптеген нысандарды қабылдауы, оны лезде ауыстырып, таратуы керек. Мысалы, ол доптың алаңнан ұшып бара жатқанын бақылайды, содан кейін оны қабылдайды, сонымен бірге зейінін бөледі – допқа және серіктестерге дейінгі қашықтықты анықтайды, өзінің және қарсылас команданың ойыншыларының қалай қозғалатынын бақылайды. .

Бірінші берілістен шабуылдау ойыны, шабуылдарды ұйымдастыру үшін ойыншының артқы сызықтан торға шығуы, қорғаныс және шабуылдау әрекеттерінің әртүрлі нұсқаларын ұйымдастыру — осының барлығы волейболшылардың ойлауына жоғары талаптар қояды. . Олар ойын жағдайында серіктестер мен қарсыластардың іс-әрекеттерін жылдам және дәл бағдарлай және бағалай білуі, тиімді тактикалық шешімдерді өз бетінше қабылдауы, қарсыластың ойын ашып, нәтижесін болжай білуі керек. Волейболшылардың тактикалық іс-әрекеттерінде олардың шығармашылық ойлауы, есте сақтау қабілеті, бейнелеуі мен қиялы жүзеге асады.

Волейболшылардың қимыл–қозғалыс әрекетінің маңызды психологиялық ерекшеліктерінің бірі — кеңістіктік, уақыттық және бұлшықеттік қабылдауларды дәл және сараланған түрде орындай білу.

Осылайша, жас волейболшылардың психологиялық дайындығына байланысты жаттығулар оқу-тәрбие үрдісінде басты орындардың бірін иеленуі тиіс.

Техникалық дайындық

Волейболдың кез-келген басқа спорт түріндегі сияқты жетістігі де ойыншының техникалық деңгейіне байланысты. Төменде волейбол ойнау техникасын дамытуға және жетілдіруге мүмкіндік беретін жаттығулардың кейбір негізгі нұсқаларын қарастырамыз.

Қозғалыстар

  1. Қатысушылар алаңның алдыңғы сызығының артында орналасады және ойыншының шартты ұстанымының орнын алады. Белгілі бір сигнал бойынша (көру немесе есту) олар қос немесе бүйірлік адыммен, секірумен немесе өкпемен (оңға, солға, бүйірге) қозғалады.
  2. Оқушылар алдыңғы сызықтың артындағы сызықтарда орналасады. Белгілі бір сигнал бойынша олар қозғалыстарды торға қарай жүгіру арқылы орындайды, содан кейін артқа артқа. Дәл солай, бірақ белгілі бір ойын техникасына еліктеумен.
  3. Оқушылар 1 және 5 аймақтарда екі бағанда орналасқан. Сигнал бойынша олар 6-аймаққа жүгіреді, тоқтайды және белгілі бір ойын техникасына еліктейді.
  4. Қатардағы орналасу. Әр түрлі позициялардан алға, оңға, солға бастапқы үдеулер: қозғалыс бағытына қарай бетпен және арқамен отыру; баспен және аяқпен бір бағытта шалқасынан және асқазанында жату.
  5. Алдыңғы сызықтың артында бір-бірден бағанға орналастыру. 1-аймақтың бірінші ойыншысы 2-аймаққа үдеуді орындайды, ол жерден тор бойымен 4-аймаққа бекітілген қадамдармен, содан кейін арқасымен алға, артқа 5-аймаққа жылжиды.

5-аймақтан ойыншы 6-аймаққа ауысады, ол жерде допты төменнен екі қолмен қабылдауды тоқтатып, имитациялағаннан кейін ол бағанның соңына шығады.

  1. Орналасқан жері 5-жаттығудағыдай. Бірінші ойыншы 6-аймаққа үдеуді орындайды, допты төменнен бір қолмен қабылдауға еліктейді, содан кейін 2-аймаққа ауысады, онда шабуылдаушы соққыға еліктейді. 2-аймақтан ол 6-аймаққа арқасымен алға оралады, ол жерден 4-аймаққа торға қарай жүгіріп, блоктауды орындайды, қайтадан 6-аймаққа арқасымен алға жылжиды және бағанның соңына шығады.

 

Сіз не дейсіз оқырман?

Е-мэйлыңыз жарияланбайды.