Ақбаева Жанылған
«Қ. И. Сәтбаев атындағы
№7 мектеп-лицейі» КММ
қазақ тілі мен әдебиеті пәні
мұғалімі
Қазіргі қоғам мұғалімдердің алдына білім беруді ғана емес, оқушылардың жеке маңызды қасиеттерін дамыту міндетін қойып отыр. Пән мұғалімінің басты құзыреттілігі — бұл білімнің дирижері ретіндегі жаңарған рөлі, оқушыларға ақпараттың шексіз теңізінде жүзуге көмектесетін өзіндік «штурман».Осыған байланысты ақпараттық технологияларды білетін, мектеп мұғалімдерінің тәжірибесінде жаңа идеялар мен бағыттарды жобалай алатын, модельдей алатын, білімі мен білім мәдениеті бар мұғалімдерге — тіл және әдебиет мұғалімдеріне қажеттілік артып келеді. Қазіргі заманғы жаңару кезеңінде қазақ тілі мен әдебиетін оқытуда ақпараттық технологияларды қолдану сәнге құрмет емес, қажеттілік, өйткені олар практикалық дағдыларды жетілдіруге ықпал етеді; өздік жұмысты тиімдірек ұйымдастыруға және оқу процесін дараландыруға мүмкіндік беру; сабаққа деген қызығушылықты арттыру; оқушылардың танымдық белсенділігін белсендіреді, оқушылардың интеллектуалды шығармашылық қабілеттерін, олардың жаңа білімді өз бетінше алу, әр түрлі ақпарат көздерімен жұмыс жасау қабілеттерін дамытады. Кез-келген мұғалімнің міндеті әр сабақты тартымды және шынымен заманауи етіп құру екеніне сенімдімін. Сондықтан мен мектеп оқушылары үшін қазақ тілі мен әдебиетін оқытудың жаңа сапасына жету үшін мен оқу процесіне заманауи дизайн мен ақпараттық технологияларды белсенді түрде енгіземін.Мен сабақтың іс-әрекетінде компьютерді оқудың барлық кезеңдерінде қолданамын: жаңа материалды түсіндіру кезінде; бекіту; қайталау; білім, білік, дағдыларды бақылау. Сонымен бірге ол балаға әр түрлі функцияларды орындайды: мұғалім, жұмыс құралы, оқу объектісі, ынтымақтастық ұжымы, ойын ортасы. Мұғалім қызметінде компьютер білім берудің қайнар көзін ұсынады; көрнекі материал; диагностика және бақылау құралы.Сабағымда компьютерді қандай мақсатта қолданамын?Біріншіден, практикалық мәселелерді шешу үшін орфографиялық және пунктуациялық біліктер мен дағдыларды қалыптастыру; жалпы білім беру іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыру.Екіншіден, оқушылардың өзіндік жұмысын ұйымдастыру кезінде. Мәтіндік бақылау және компьютердің көмегімен дағдылар мен дағдыларды қалыптастыру дәстүрлі әдіске қарағанда оқушының тақырыпты білетінін немесе білмейтінін анықтау мүмкіндігін тезірек және объективті түрде болжайды. Оқу процесін ұйымдастырудың бұл әдісі ақпаратты өңдеудің заманауи жүйесінде бағалауға ыңғайлы және қарапайым.Үшіншіден, ақпараттық технологияларды қолдану оқушылардың негізгі құзыреттіліктерін қалыптастыруға мүмкіндік береді. Осы мәселелер мен компьютерлік бағдарламаларды шешуге көмектесіңіз.
Компьютерлік білім беру бағдарламалары маған мұғалім ретінде бірнеше мәселелерді шешуге мүмкіндік береді:
-өз білім деңгейлерін көтеруге көмектеседі;
-оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру;
-оқушылардың білім үлгерімі мен сапасын арттыру;
-оқушылармен сұхбаттасуға уақыт үнемдеу;
— оқушыларға тек сыныпта ғана емес, үйде де өз бетімен білім алуға мүмкіндік беру.
Қазақ тілі мен әдебиеті бойынша материалдарды ұсынудың тиімді формаларына мультимедиялық презентациялар жатады. Сабақтағы АКТ құралдарының бірі — Power Point бағдарламасы. Бұл бағдарламада мұғалім мен оқушылар сабақ дайындауда, өткізуде, сондай-ақ сыныптан тыс жұмыстарда ақпараттық қолдау жасауға мүмкіндік беретін презентациялар жасайды. Бұл әдіс мультимедиялық проекторды қолдануды қамтиды. Оқытушылар үшін мультимедиялық презентациялар құру, шығармашылық және ғылыми-зерттеу жұмыстарын, сонымен қатар оқушылардың ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолданатын жобалық іс-әрекеттері оқу ынтымақтастығына, топтық жұмысына талдау қабілеттерін қалыптастыруға және дамытуға, ақпараттық сауаттылықты арттыруға ықпал етеді.