Home » Мақалалар » Көркем еңбек сабағында  оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту

Көркем еңбек сабағында  оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту

Копеева Жанар Тлегеновна
Көркем еңбек пәнінің мұғалімі
Қ.И.Сәтпаев атындағы №7 мектеп-лицей

Менің педагогикалық іс-әрекетімнің мақсаты — көркем еңбек сабағында оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту.Жоба әдісін сабақта қолдану шығармашылық іс-әрекетке деген ынтаны арттырады. Оқушылар жобалау процесі арқылы оқытудың тиімді нәтижелеріне қол жеткізеді. Бұл мәселелерді мен тиімді түрде оқытудың тұтас процесін ұйымдастыру, заманауи педагогикалық технологияларды және оқыту барысында тұлғаны дамытушы оқыту әдістерін қолдана отырып студенттерді технологиялық дайындау арқылы шешемін. Бұл жағдайда жобалар әдісі ерекше маңызға ие, бұл мектеп оқушыларына бүкіл жобалық-технологиялық тізбек бойынша практикалық іс-әрекеттерді ұйымдастыруды — идеядан оны модельде, өнімде (еңбек өнімінде) іске асыруға дейін игеруге мүмкіндік береді. Бұл тәсілдің басты ерекшелігі — оқуды зерттеушілік, шығармашылық сипат беріп, сол арқылы оның танымдық іс-әрекетін ұйымдастыруда оқушының бастамасын беру, жеке тұлғаның жеке қажеттіліктері, сонымен бірге қоғамның келешегі, басқаша айтқанда: «Мен өз әлемімді өзіме және басқаларға пайдалы, әдемі және ыңғайлы етемін». Жоба әдісін сабақта қолдану:
1.Қажеттілікті анықтау және мақсаттарды қысқаша баяндау.Басынан бастап бұл өнімнің кімге арналып жасалатынын және өндірілетінін және дәл осы адамға не үшін қажет екенін анықтау қажет.
Жоба атауы

  • жоба функциясы
  • «өнімді» кім қолданатыны

Бұл кезеңде жоба тақырыбын таңдау пән бойынша бағдарламаға сәйкес жүзеге асырылады, өйткені оқушылар бұл жобамен жыл бойы айналысатын болады. Оқу жылының басындағы алғашқы сабақта оқушыларды логикалық тізбектегі курстың барлық негізгі тақырыптарымен таныстыруыңыз керек. Біздің міндетіміз — олардың әрқайсысы үшін қаншалықты пайдалы және іс жүзінде маңызды екендігін көрсету. Оқушыларға қысқа тұжырымдау үшін  қысқаша жаттығуларды орындау ұсынылады:

  • өнім қандай функцияларды орындауы керек
  • өнім қалай көрінуі керек
  • көлем туралы ақпарат
  • қандай материалдарды қолдануға болады
  1. Бастапқы идеялар жиынтығы.

Оқушылардың  шығармашылығын ашу үшін идеялар тудыру үшін арнайы жаттығулар қолданылады:
— «Идеялар банкі» әдісі. Идеяларды айта отырып, оқушылар  өз ойларын еркін айтады. Бұл процестен кейін тез эскиз немесе идеялар сипатталады.
— «Шабыт көзі» әдісі. Оқущылар бос уақытында жоба тақырыбы бойынша қосымша ақпарат көздерін пайдалануға кеңес беріледі. Бала ақпарат көздері туралы біле отырып, оларды белсенді қолдана бастайды, бұл қызығушылықты оятады.

  1. Бір немесе бірнеше идеяны пысықтау.

Идеялар неғұрлым көп болса, нәтиже соғұрлым жақсы болады. Кейбір қате қадамдар мен қателіктерді алдын-ала болжау үшін, өз бетіңізше жобалық талдау жүргізу қажет, бұл дамыған идеяның тәжірибесін байытуға және шоғырландыруға көмектеседі. Іс жүзінде сіз «Винегрет», «Фантастикалық образ» және басқа шығармашылық қиялын дамыту үшін ойындар мен жаттығуларды қолдана аласыз.

  1. Өнімді өндіру.Оқушылар өздері құрастырған нәрсені өздері жасайды. Бұл кезеңде олар жобаға өзгерістер енгізе алады, егер олар жұмыс кезінде қиындықтарға тап болса: графикалық қабілеттер болмаған кезде сіз қосымшаны пайдалана аласыз, қымбат өнімді қол жетімді өнімдерге ауыстыра аласыз.

Жобаны іске асыру барысында оқушылар белгілі бір білім, білік және дағдыларды үйрететін жаттығулар орындайды:
— коммуникативті,
— материалдарды түрлендіру шеберлігі,
— ақпаратпен жұмыс істеу дағдысы.
Бұл жаттығулар технологиялық карталарда, оқулықтар мен оқу-әдістемелік құралдарда, жұмыс дәптерлерінде қамтылған.Осындай инновациялық технологиялар  оқушылардың шығармашылығын дамытады.

Сіз не дейсіз оқырман?

Е-мэйлыңыз жарияланбайды.