Какимова Жанар Бакеновна
Павлодар қаласы
«№35 жалпы орта білім
беру мектебі» КММ педагог-психологы
«Өзімді басқа адамдарсыз істей аламын деп елестететін адам қатты қателеседі, ал онсыз басқалар істей алмайды деп елестететін адам одан да қателеседі».
Франсуа де Ларошефуко.
Мақсаты: Оқушылардың (сыныптың) ұйымшылдығын арттыру, сынып ішінде сенімді қалыптастыруға, балалар арасында өзара әрекеттесу дағдыларын дамыту.
Ресурстар: доп, газет қағаздары, қарандаш және қаламсап, А2 ватманы, стикерлер, А4 қағаздары.
Тренинг барысы. Ұйымдастыру:
а) Амандасу
ә) Сұрақтарға жауап беру, анықтама беру.
Топ дегенді қалай түсінесіңдер? Топтың негізгі ерекшеліктері? Топта жұмыс істеудің қандай пайдасы бар? Топтық жұмыстың қандай кемшіліктері бар? Әрбір адамдар тобы команда ретінде есептеле ме? Балалар сұрақтарға жауап беріп, өз ойларын ашық айтып, пікір алмасу.
Негізгі бөлім. «Сен білесің бе?» жаттығуы.
Мақсаты: танысу, тиімділік пен көңіл-күйді көтеру.
Топ мүшелері шеңберге отырады. Жаттықтырушы допты ұстайды. «Енді біз бұл допты бір-бірімізге лақтырамыз, ал кімде доп бар болса, сол сөйлемді аяқтайды: «Менде (немесе менде) бар екенін ешкім білмейсіз …» Әрқайсымыз қатысуды қабылдайтындай етіп тапсырманы орындау. Әрқайсымыз допты бірнеше рет ала аламыз».
Рефлексияға арналған сұрақтар: Басқалар туралы қандай жаңа нәрселерді білдіңдер? Құпияны ашу немесе ашпау оңай болды ма?
«Арал» жаттығуы
Мақсаты: Топтың басқа мүшелеріне жауапкершілікті дамыту.
Ескі газеттерден еденге шағын аралдар төселген. Жүргізуші топтың кемеде жүзгенін, бірақ ол суға батып кеткенін, құтқарушыларды күту керектігін хабарлайды. «Мен «жоғары толқын» деп айтқанда, бәріңіз аралдарда тұруыңыз керек, әрқайсысында бірнеше адам болуы мүмкін, мен «төмен толқын» деп айтсам, аралдардан кетуге болады. Қиындығы мынада: әрбір жоғары толқыннан кейін аралдар бірінен соң бірі су астына түсіп, олардың саны азайып барады. Мақсатты әсерлер: кейбір жағдайларда бірігіп қалу керек екенін түсіну.
Рефлексияға арналған сұрақтар: Сендерге көбірек не керек еді, өзіңді ұстау ма, әлде бірге ұстануда ма? Бұл жаттығу бізге не үйретеді деп ойлайсыңдар?
Осы жаттығу бізге не үшін қажет?
«Әуедегі құлыптар» жаттығуы
Жаттығу бірлескен іс-әрекет дағдыларын жаттықтырады. Сондай-ақ ол әдетте көңілді және достық атмосферада өтеді, бұл оны оқудың соңында тиімді және жақсы аяқтау үшін пайдалануға мүмкіндік береді.
Қатысушылар 3-6 адамнан тұратын шағын топтарға бөлінеді. Бөлменің ортасына бір бума қағаз қойылады және келесі нұсқау жарияланады: «Әр команда келесі 15 минут ішінде осы қағаздан мұнара жасау керек. Қағаздан басқа ештеңе қолдануға болмайды. Мұнараның биіктігі бір метрден жоғары болуы керек. Ең биік мұнараны салған команда жеңеді».
Рефлексияға арналған сұрақтар: жаттығу топтық жұмыс дағдыларын талдау үшін қолданылады, барлығына топта жұмыс істеуге не көмектескенін және не кедергі болғанын талқылауға болады.
«Геометриялық пішіндер» ойыны.
Ойыншылардың топтары шеңберге тұрады, қол ұстайды, көздерін жұмады. Көшбасшы оларға тапсырма береді. Мысалы, геометриялық фигураны құрастыру үшін: шеңбер, үшбұрыш, ромб, жұлдыз, т.б. Фигура дайын. Жүргізуші көзіңді аш — дейді, барлығы не істегеніне қарайды. Ойынды бір топта ойнауға немесе командада жарысуға болады.
Рефлексияға арналған сұрақтар: Жаттығу не берді? Жаттығуда не қиын болды? Қандай жағымды эмоциялар алдыңдар?
«Допты беру» ойыны.
Ойыншылардың міндеті – допты бір ойыншыдан екінші ойыншыға қолдарын қолданбай беру. Допты тізе арасына қысып, бір-біріне береді. Топтың барлық мүшелері допты беруге көмектесе алады, бірақ сен оны қолыңмен ұстай алмайсың.
Рефлексияға арналған сұрақтар: Қалай ойлайсыңдар, бұл жаттығудың топты біріктіруде пайдасы бар ма? Қандай сезімде болдыңдар?
Қорытынды рефлексия: Тренингке қатысушылардың рефлексиясы, жалпы әсерлері тренинг, не ұнады, не ұнамады және т.б.Болашақтағы тренингтерге ұсыныстары. Кері байланыста психолог тренингтің қорытындысын шығара отырып, қатысушыларға тілек білдіреді.