Home » Мақалалар » МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ҰЙЫМДАРДА  STEM  ОҚЫТУДЫҢ МОДУЛЬДЕРІ

МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ҰЙЫМДАРДА  STEM  ОҚЫТУДЫҢ МОДУЛЬДЕРІ

Астана қаласы
№11 «Гауһар» балабақшасының
әдіскері- Амирханова Айнур Амангелдиевна

Мектепке дейінгі балалардың интеллектуалдық қабілеттерін дамытудың  STEM бағдарламасы біріктірілген және дербес пайдалануға ұсынылатын балалардың танымдық іс-әрекет процесінде интеллектуалдық қабілеттерін дамыту және оларды ғылыми-техникалық шығармашылыққа баулуға бағытталған модульдерден тұрады.

  1. Ф.Фребель сыйы ойын жиынтығы

Мектепке дейінгі  білім берудегі STEM оқытудың модульдерінің бірі  «Фребельдің сыйы» ойын жиынтықтары. Бұл жиынтықтар балаларға жан-жақты білім беруге қолайлы, әрі танымды.

Мектепке дейінгі  білім беру ортасының дамыту элементтерінің бірі болып табылатын «Фребель сыйы» ойын жиынтығы білім құралы ретінде негізгі педагогикалық, гигиеналық және эстетикалық талаптарға жауап береді.

«Фребель сыйы» ойын жиынтығын  пайдалануға болады:

  • әлеуметтік және коммуникативтік іскерліктерді дамытуда;
  • сенсорлық дамытуда;
  • ұсақ моториканы дамытуда;
  • танымдық-зерттеушілік және өнімді (сындарлы) қызметті дамытуда;
  • қарапайым математикалық түсініктерді дамытуда;
  • логикалық қабілеттерді дамытуда;
  • қоршаған шынайылықтың эстетикалық жағына қызығушылығын қалыптастыруда;
  • қоршаған дүниемен өзара әрекетке қажеттілікті дамытуда;
  • балалармен білім салаларын меңгеруде психология-педагогикалық жұмысты ұйымдастыру барысында.
  1. Жанды және жансыз табиғатпен тәжірибе жасау

STEM білім берудің келесі модулі «Жанды, жансыз табиғатпен тәжірибе жасау». Тәжірибе арқылы балалардың жанды және жансыз табиғат, қоршаған әлем туралы білімдері байып, түсініктері артады. Табиғатқа деген сүйіспеншілікке, оған саналы адамгершілік қатынаста болуға тәрбиеленеді.

Баланың дамуына қоршаған әлемнің әсері орасан зор. Көкжиекті кеңейту үшін сіз қызықты және қарапайым тәжірибелер жасай аласыз. Тәжірибелер жасау арқылы балалар бір нәрсені білуге, жасауға ұмтылады. Еңбек етуге деген қызығушылықтары артады. Бұл оларға логикалық ойлауды, талдауды және қорытынды жасауды үйренуге мүмкіндік береді. Балалардағы танымдық белсенділіктің дамуы балалардың қызығушылығы мен ақыл-ойының қызығушылығын дамытады.

  1. Математикалық даму

STEM білім берудің «Математикалық даму»  оқу модулінің мақсаты: Балалардың жас және жеке ерекшеліктерін ескере отырып, математикалық даму мәселелерін кешенді шешу.  Оның мазмұны күрделі, ол арифметикалық, геометриялық, логикалық және символдық ойындар мен нұсқаулықтарды біріктіреді. Оған үстел ойындары, сенсорлық дамуға арналған оқу құралдары, геометриялық денелер мен фигуралардың жиынтықтары, математикалық даму бағыттары бойынша демонстрация және үлестірме материалдар, логикалық басқатырғыштар, сұрыптауыштар, кірістіру жақтаулары және көлемді кірістірулер, математикалық конструкторлар, Луль шеңберлері және т.б. ойындар кіреді. Сонымен қатар, математикалық даму модулі «Eltiland» порталынан тегін жүктеп алуға болатын балаларға арналған «PlayPad» электрондық қосымшаларын ұсынады.

  1. lego құрылыс ойындары

LEGO (Leg Godt — «жақсы ойна») — ойыншықтар сериясы әр түрлі заттарды құрастыруға және модельдеуге арналған бөлшектер жиынтығы.

Мектеп жасына дейінгі балалар мен кіші мектеп оқушыларына арналған жиынтықтар- қазіргі ғылым мен техника туралы негізгі идеяларды алуға мүмкіндік береді. Оларда сіз арқалықтарды, болттарды, осьтерді, берілістерді, рычагтарды таба аласыз. LEGO жиынтықтарының негізі кірпіш болып табылады. Жинақтар сонымен қатар көптеген басқа бөлшектерді қамтиды: адамдар мен жануарлардың мүсіншелері, дөңгелектер және т. б.

Балаларға арналған LEGO құрылысы ойындары өздерінің ерекше дизайндарымен балаларды қызықтырады және балалардың қызыға айналысатын танымды  әдіс-тәсілдердерінің бірі боп табылады. Балалар іс-әрекет процесінде тәрбиешінің шағын басшылығымен  дайын бөлшектерден дизайн жасай отырып, өз идеяларын жоспарлайды, нақтылайды және құрастырады. LEGO құрылысы ойындарымен ойнау арқылы балалардың әлемді тануға деген қызығушылықтары оянады, қол моторикалары дамиды, өзім білсем, істесем, жаңа құрылыс ойлап тапсам деген құлшыныстары пайда болады.

  1. Робототехника

Робототехника модулі қазіргі оқу үдерісіндегі ең танымал модульдердің бірі болып табылады.

Қазіргі заманда әлемде Робототехника ғылымы кеңінен қолданыс табуда. Ғылыми техникалық прогрестің осы бір маңызды бағыты STEM білім беруде қамтылған. Бұл ортада балалардың танымдық және интелектуалдық қабілеттері дамиды.

Балалар өздері алгоритмдер құрастыруды, программалауды және іске қосуды үйренеді.  Бағдарламалаудың негізі-алгоритмика. Алгоритмика- бұл балаларда алгоритмдік, есептік ойлаудың дамуына ықпал ететін ғылым, бұл балаларға өз ойларынан құруға, басқаның құрған алгоритмдерін түсінуге мүмкіндік береді. «Ботлидің алгоритмикасы», «Ара алгоритмикасы», «Робо тышқан алгоритмикасы»  мектепке дейінгі балаларға арналған оқу кешендері компьютерсіз бағдарламалауға арналған. Бұл құралдар арқылы балалар кеңістікті бағдарлай отырып, алгоритмдер құрады, бағдарламалайды.

  1. «Мен әлемді жасаймын» мультистудиясы

STEM білім берудің міндетті бөлігі балаларды цифрлық технологиялармен таныстыру болып табылады. Бұл жерде көмекке  «Мен әлемді жасаймын» Мультистудия  модулі келеді. Ол балалардың өз анимациялық фильмін жасау арқылы әртүрлі жобалардағы жұмыстарының нәтижелерін заманауи деңгейде қорытындылауға және көрсетуге мүмкіндік береді. Бұған ақпараттық-коммуникациялық, цифрлық және медиа-технологияларды игеру арқылы қол жеткізуге болады. Бұл модульмен жұмыс істеу балалардың көркемдік және техникалық шығармашылығын дамытады.

Балабақша тәрбиеленушілері өздері ертегілер ойлап тауып, өздері ойлап тапқан ертегі кейіпкерлерін әр түрлі әдіс- тәсілдер арқылы дайындап, өздері мультфильмдер түсіреді. Өз еңбектерінің нәтижесіне жету үшін еңбек етеді.

Сіз не дейсіз оқырман?

Е-мэйлыңыз жарияланбайды.