Home » Мақалалар »  МДҰ-дағы әдістемелік жұмыс және болашақ педагогтерді даярлау

 МДҰ-дағы әдістемелік жұмыс және болашақ педагогтерді даярлау

Токишева Айгерим Бактыбаевна
Астана қаласы әкімдігінің
№88 «Баян сұлу» балабақшасы
мектепалды  тобының тәрбиешісі

Баяндамашы:

 Аңдатпа. Қазіргі таңда мектепке дейінгі орындарда инновациялық технологияны  ендіруге көптеп  күш  жұмсалады. Сол себепті мектепке дейінгі  ұйымдарда  педагогтардың  негізгі міндеті: әдіс – тәсілдерді дұрыс таңдау  , жаңаша педагогикалық технологияларды дұрыс қолдана білу, жеке тұлғаның дұрыс дамып  қалыптасуы үшін  жағдай жасау яғни инноватор тәрбие дәрижесіне жету.

Кілт сөздер: Заманауи балалар, цифрлық технологиялар, білім беруді жаңғырту, АКТ, даярлау, болашақ педагог.

Қазіргі  кезде қоршаған сандық кеңістік ерте жастан   бала өмірінің ажырамас  бір бөлігі болды. Баланың қоршаған орта, жалпыадамзаттық құндылықтар, адамдар арасындағы қарым-қатынастар туралы  маңыздылығын қалыптастыру обьектісі тек әлеуметтік орта және білім беру ұйымдары ғана,   ата-аналар,   сонымен қатар медиаресурстар да болып табылады. Әрине, заманауи балалар үшін компьютерлік құралдардың көмегімен танымдық, зерттеу, ойын қызметі күнделікті, тартымды ұйымдастырылған оқу қызметі, жаңа білім мен әсер алудың қолжетімді тәсілі болып табылады. Балалардың мүдделері мен  қажеттіліктері білім беру саласындағы негізгі нормативтік құжаттарда ескерілген, онда негізгі міндет  білім берудің сапасы мен қолжетімділігін арттыру, оның ішінде қазіргі заманғы цифрлық білім беру кеңістігін ұйымдастыру арқылы болып табылады.
МДҰ-да заманауи сандық ортаны ұйымдастыру Мектепке дейінгі білім берудің «Білім берудің барлық деңгейінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартының» негізгі принциптерін, мақсаттары мен міндеттерін іске асыруға ықпал етеді. Мектеп жасына дейінгі балалар компьютерлік технологиялармен танысып, олардың мүмкіндіктерін біліп, олармен қарым-қатынас жасаудың қызығын, таңданысын және қуанышын сезінеді.  Цифрлық технологиялар дамыта оқыту міндеттерін шешу және іс-әрекет тәсілін іске асыру, МДҰ дамыту ортасын байыту үшін тиімді құрал болып табылады. Виртуалды білім беру міндеттерін шешу барысында балаларда шығармашылық әлеует, бастама, ізденушілік, табандылық, еңбекқорлық, жауапкершілік дамиды, бұл мектепке дейінгі білім берудің «Білім берудің барлық деңгейінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартының» мақсатты бағдарлары болып табылады. Интерактивті оқыту ойындары әр түрлі қабілеттері мен мүмкіндіктері бар балаларды бір мезгілде оқытуды ұйымдастыруға, әр баланың жеке ерекшеліктері негізінде білім беру қызметін құруға мүмкіндік береді. Сандық технологиялар балабақшаның отбасымен ынтымақтастығын ұйымдастыруда, оның ішінде қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру, әлеуметтік білім беру желілері мен қауымдастықтарды құру кезінде маңызды буын бола алады.
Мектепке дейінгі өсіп келе жатқан қабілеттердің қалыптасуына сезімталдық баланың дамуын ерекше байытуы мүмкін немесе керісінше, босқа және, өкінішке орай, ұзақ емес сыйлық болуы мүмкін. Дұрыс таңдалған ойын материалы мектепке дейінгі баланың ақыл-ой өсуіне қосымша мүмкіндіктер ашатыны құпия емес. Қазақстандық білім беруді жаңғырту бағдарламасының арқасында мектепке дейінгі мекемелердің пәндік-дамыту ортасының маңызды бөлігі инновациялық жабдықтар: интерактивті тақталар, үстелдер, мультимедиялық балалар студиялары мен планшеттер болды. Осы «ақылды» және «әдемі» құрылғылардың айналасында ерекше оқыту кеңістігі қалыптасуда. Осы орайда, болашақ педагогтерді даярлау мәселесі туындайды.
Болашақ мектепке дейінгі ұйым педагогінің басқару құзыреттілігін қалыптастыру үдерісін сәтті жүзеге асырудың негізгі шарты, теориялық білімдердің практикалық қолдану жағдайымен, болашақ мамандарды істәжірибеге бағдарланған іс-әрекеттерге жұмылдырудың оқу үдерісінің шоғырлануының өзара байланысы болып табылады. Демек, МДҰ педагогінің басқару құзыреттілігін қалыптастыру үдерісін тиімді жүргізудің тағы бір тәсілі ретінде студенттің іс-тәжірибеге бағдарланған іс-әрекеттерге, контекстке сезімтал модельдеу жағдайларын және МДҰ басқарушылық қызметтің практикалық тапсырмаларын енгізу екендігін аңғарамыз.
Бүгінгі күні болашақ мектепке дейінгі ұйым педагогі тек белгілі бір арнайы кәсіби біліктілігі бар адам ғана емес, сонымен қатар командада жұмыс істей алатын, дербес шешімдер қабылдайтын, бастама көтеретін, ақпараттықкоммуникациялық технолгиялармен жұмыс істейтін, білікті педагог болуы шарт.Осыған байланысты мектепке дейінгі ұйымдарда басқару, мектепке дейінгі білім берудегі басқару теориясы мен практикасы саласындағы арнайы білімі мен дағдылары болуы маңызды мәнге ие . Болашақ мектепке дейінгі ұйым педагогтерінің басқару құзыреттілігін қалыптастыру міндетін шешу болашақ мектепке дейінгі білім беру педагогінің кәсіптік даярлау үдерісіне құзыреттілік тәсілін анықтайтын идеялар мен теориялық тұжырымдарды жаңартады.
МДҰ-ның қызметі «бала – бала», «бала – ата-ана», «бала – тәрбиеші», «бала – маман» жүйесіндегі «Серіктестікке негізделген іс-қимылдардың алуан түріндегі шығармашылыққа белсенді, еркін баланы дамыту» тұжырымдамалық қағидалары негізінде құрылады. Тек айналасындағы адамдармен тығыз ынтымақтастықта ғана бала мінез-құлықтың әлеуметтік қабылданған түрлерімен танысады, адамгершілік нормаларын саналы түрде ұстануға және білім беру үдерісіне белсене қатысуға үйренеді. Даму МДҰ-қызметінің барлық жағын қамтиды, ал өзгерістер әр балаға, тәрбиешіге, басшыға, отбасына қатысты болады. Әр педагог тәрбиеленушілермен өзара әрекеттесудің негізгі түрлеріне – ынтымақтастыққа, сұхбатқа, серіктестікке, бірлескен шығармашылыққа үнемі бағдар алып отырады. Тұжырымдамалық қағидаттар негізінде МДҰ-ны басқару технологиясын ұйымдастыруды қарастырамыз.

Балабақша тек оқу мен жазуға үйрететін орта емес,тек білім беріп қана қоймай, ең алдымен әр баланың жас ерекшелігіне сай танымдық,адамгершілік,жеке дара ерекшеліктерінің уақытында дамып,қалыптасуына ықпал ететін орта екенін ата-аналарға түсіндіру қажет.
Ендеше алдарымыздағы жас ұрпаққа адамгершілік құндылықтардың тұқымын сеуіп қана қоймай, оның жайқалып өсуіне де жағдай жасай білейік!                            Мектепке дейінгі ұйым педагогтерінің АКТ пайдалану қызметіндегі қарапайым-бейімделушілік деңгей қызметін жаңа бастаған маманға тән, оның мақсаты оған қойылатын талаптарға бейімделу, яғни пернетақтада, түрлі перифериялық құрылғыларда жеткілікті дәрежеде сенімді жұмыс жасау, компьютерлік техниканың мүмкіндіктерін білу және оқытуды жандандыру, оқутәрбие үдерісін тиімді басқару мақсатында дайын бағдарламалық әзірлемелердің жиынтығын пайдалана білу. Бұл деңгейдегі мектепке дейінгі ұйым педагогтері үшін ақпараттық көздерге жоғары сұраныс тән, әсіресе АКТ-ны пайдалану қызметін меңгеру және оған бейімделуге көмектесетін жаппай компьютерлік оқыту жөніндегі әдістемелік әдебиет дидактикасына деген қажеттілік жоғары болады.  Қоғамдық  ақпарат педагогтар мен балалар алдында мынадай міндеттер қояды:

  • Жаңа заманға қадам басу ;
  • Жаңа технология әлеміне балаға жолсерік болу ;
  • Компьютерлік бағдарламаларға тәлімгерді таңдау ;
  • Ақпараттық мәдениетті жеке тұлға қалыптастыру ;
  • Педагогтардың профессионалдық деңгейін және ата – аналардың  құзыреттілігін көтеру ;

Осындай міндеттерді арқалаған әр тәрбиеші АТҚ бітіргендігі туралы куәлігі болуы қажет. Ол заман талабы , өмір талабы және өзің үшін ең бірінші қажеттілік.Өйткені ХХІ ғасыр ақпараттандыру ғасыры.Ал , ғасыр талабына талас жоқ.

Педагогикалық оқу орындарының, мектепке дейінгі тәрбие мамандықтарын кәсіби шеберлікпен еңбек ететін оқытушылар мен магистранттар мен докторанттарға арнап шығармашылық шеберханаларын, зертханаларын ұйымдастыру. Болашақ МДҰ педагогтердің басқарушылық құзыреттілігін қалыптастыру күрделі және көпқырлы мәселе. Сондықтан зерттеу барысында алынған нәтижелерді оны шешудің бір ғана жолы деп есептеп, бұл бағыттағы ізденістер болашақта МДҰ педагогтерін дайындаудың басқа да қырларын, психологиялық астарларын, педагогтердің басқарушылық құзыреттіліктерін зерттеу тұрғысында өзінің жалғасын табуы тиіс деп есептеймін.
Пайдаланылған  әдебиеттер :

  1. «Балабақша меңгерушісі мен әдіскері» журналы,   № 4 , 2015 жыл .
  2. «Бала мен балабақша» журналы, № 4 , 2012жыл
  3. Педагогикалық еңбектер .2008ж
  4. Тұрғанбаев Б. А. «Дамыта оқыту технологиялары» , Алматы 2000 жыл.

28 комментариев

  1. Керемет ұстаз. Сізге сәттілік
    Тек алға , биік белестерді бағындыра беріңіз 👍👍👍💪💪💪💪

  2. Айгерим Бактыбаевна, Рахмет пайдалы акпарат👍 енбекиниздин жемисин кориниз! 🙌

  3. Айгерім Бақтыбаевна керемет тәрбиеші,біздің балаларымызға беріп жатқан тәрбиеніз бен білімінізге үлкен рахмет сізге

  4. Самый лучший воспитатель ! Знает свою работу и самое главное любит детей и умеет с ними работать !

  5. Айгерим саған сәттілік тілеймін✊️✊️✊️. Жұмысынның жемісін көр.

  6. Жанерке

    Өте шығармашыл ұстаз👏👏👏👏

  7. Жұмысыңа сәттілік, табыс тілеймін🙏🙏🙏 . Еңбегің әрқашан елене берсін😘😘😘

  8. Керемет устаз👍👍👍 Саттилик сизге! ❤️💐😘

  9. Балаларымвзүа өте сапалы білім бересіз, сіздің балаға деген қарым-қатынасыңыз, берген тәлім-тәрбиеңіз көңілімне шығады, ұлым сізді жақсы көреді, әрдайым айтып отырады, мың алғыс сізге😘

  10. Оте жаксы тарбиеши,Аянат садикке бармаймын деп жылайтын бас уакытында, казир откизгиси келмейди,бул жерде тарбиешинин психологиялык жумыс жасауы корниген,дал Айгерим апайга тускенимизге куаныштыиын

  11. Керемет 👏👍👍 шығармашылық шыңдарды бағындыра беріңіз!!!😘💐💐💐

  12. Айгерим Бақтыбаевна ұлымның сүйікті тәрбиешісі! Баланыңда, ата-ананыңда тілін таба алатын нағыз маман иесі. Сәттілік сізге💐

  13. Айгерим

    Айгерім Бақтыбаевна -Білікті маман,білімді ұстаз,жаксы тәрбиеші.Әр бір балаға жеке подход таба алады.Жұмысыңыздың жемісін көріңіз.

  14. Айгерим Бактыбаевна өте керемет тәрбиеші, өте білімді, білікті маман. Балаларды өзіне баурап алады, тәрбие, сынып сағаттары, ертеңгіліктер өте жоғары деңгейде өтеді. Осындай мықты маманнан тәлім алып жатқанымызды мақтан тұтамыз

  15. Мағрипа

    Бала бақшадан бастап балалардың цифрлық сауаттылығына мән берген қандай керемет!
    Жұмысыңызға сәттілік тілеймін! Еңбегіңіздің жемісін көруге тілектеспін!

  16. Айгерим апай керемет тарбиеши, аркашан жайдарлы жузи жылы,енбеги адал жан😘💐

  17. Меруерт

    Айгерім Бақтыбайқызы еңбегіңіздің жемісін көріңіз!!! Жұмысыңызға сәттілік!!! Сіз білікті, білімді, мықты тәрбиешісіз!!!

  18. Керемет👏👏👏 сизге шыгармашылык табыс тилеймин 💐💐💐

  19. Айгерім құрбым, еңбегінің жемісін көр. Сәттілік тілеймін! 😘😘😘🌹🌹🌹

  20. Айгерім сәттілік!😘

  21. Керемет жазылған

  22. Айгерим апай өте сабырлы жан жақты тарбиеши сизге табыс тілеймін

  23. Білікті маман, сүйікті атаймыз ❤🌹

  24. Нұрсұлу

    Айгерім апай еңбекте жемісті болыңыз! Өте тамаша

  25. Ең керемет тәрбиеші 🔥

  26. Гүлжазирв

    Айгерім Бақтыбайқызы Сізге білім жолында тек биік жетістіктерге жетуіңізге тілектеспін. Менің қыздарымның жақсы көретін апайы. Яғни баламен керемет жұмыс жасайды. Сапалы білім беруде! Сәттілік!!!

  27. Гүлжазира

    Айгерім Бақтыбайқызы Сізге білім жолында тек биік жетістіктерге жетуіңізге тілектеспін. Менің қыздарымның жақсы көретін апайы. Яғни баламен керемет жұмыс жасайды. Сапалы білім беруде! Сәттілік!!!

  28. Анаргуль

    Айгерім биіктерден көріне бер. Сәттілік….

Сіз не дейсіз оқырман?

Е-мэйлыңыз жарияланбайды.