Home » Мақалалар » Мектептегі білім беруде цифрлық сауаттылық пен жалпыадамзаттық құндылықтарды интеграциялау

Мектептегі білім беруде цифрлық сауаттылық пен жалпыадамзаттық құндылықтарды интеграциялау

Абильдина Мархабат Куатовна
Қарағанды қаласы,
С.Саттаров атындағы мектеп-лицейі

Қоғам дамуының қазіргі кезеңінде жастарды, әсіресе бұқаралық ақпарат құралдарының, экстремизмге шақыратын желілік қауымдастықтардың, рухани дәстүрлерді ұмытып кетуге, елдің тарихы мен мәдениетін құрметтемеуге, рұқсат етілуге және моральдық деградацияға ұшырайтын мектеп оқушыларын рухани-адамгершілік тәрбиелеу проблемасы барған сайын маңызды бола түсуде.

Педагогикалық модельді құрудың мақсаттары мен принциптерін айқындау кезінде біз қоғамның мектеп түлегіне елдің тарихы мен мәдениетін құрметтейтін, жалпы адамзаттық әмбебаптар мен өз халқының рухани-адамгершілік құндылықтарын түсінетін және қабылдайтын, өзінің мінез-құлқын конституциялық-құқықтық, әлеуметтік және моральдық нормаларға сәйкес құратын, рухани және адамгершілік жағынан дамыған тұлға, азамат, патриот ретіндегі қажеттіліктерін бағдарладық. Қазақстан қоғамының нормалары. Біз мектептегі білім беру процесін реттейтін бірқатар негізгі Мемлекеттік құжаттардың ережелерін назарға алдық, оған сәйкес оның мақсаты жасөспірімдерде маңызды рухани-адамгершілік қасиеттерді қалыптастыру болып табылады: Отанды қорғауға дайындық, азаматтық, отбасы құндылықтарын қабылдау, жауапкершілік сезімі; мейірімділік, құрбандық; мемлекеттік рәміздерге құрмет, ұжымшылдық және т. б.

Информатика сабақтарында жасөспірімдерді рухани-адамгершілік тәрбиелеу принциптерін анықтау кезінде біз ғылымның, жүйеліліктің, сабақтастықтың, тұтастықтың, теорияның практикамен байланысы, көрнекілік, сабақтастық сияқты жалпы дидактикалық принциптеріне сүйендік және сонымен бірге информатиканың ерекшелігін рухани-адамгершілік тәрбие мәселелерін шешудегі оқу пәні ретінде ескердік. Осыған байланысты, педагогикалық модельді құру кезінде, ең алдымен, «Информатика» пәнін оқытуда дидактикалық материалдың рухани-адамгершілік компонентінің басымдығы принципі басшылыққа алынды.

Бұл әсіресе Интернет белсенді қарым-қатынас, жұмыс және демалыс орнына айналған жағдайда дұрыс. Цифрлық сауаттылықты жалпы адамзаттық құндылықтармен біріктіру оқушыларға цифрлық дәуірде табысты өмір сүру мен жұмыс істеу үшін тұрақты негізді дамытуға көмектеседі және виртуалды кеңістікте өзіне және басқаларға деген құрметті және жауапты көзқарасты дамытуға ықпал етеді.

Бұл мақаланың мақсаты – цифрлық сауаттылық пен адами құндылықтарды мектептегі білім беруге ықпалдастырудың мүмкіндіктері мен әдістерін зерттеу. Біз мұғалімдердің білім беру технологиясын оқушылардың техникалық дағдыларын дамыту үшін ғана емес, сонымен қатар олардың қазіргі әлемдегі жалпыадамзаттық құндылықтардың маңыздылығын терең түсінуін дамыту үшін қалай пайдалана алатынын анықтауға тырысамыз. Мақаланың міндеттеріне қолданыстағы тәсілдер мен тәжірибелерді талдау, кіріктірілген білім беру бағдарламаларын құру бойынша ұсыныстар әзірлеу және мектеп тәжірибесіне енгізуге болатын нақты әдістер мен жобаларды ұсыну кіреді [1].

Технология күнделікті өміріміздің ажырамас бөлігіне айналып жатқан заманда цифрлық сауаттылық пен оның білім беру үдерісі үшін маңызын түсіну ерекше маңызға ие. Цифрлық сауаттылық тек интернетті немесе компьютерлік бағдарламаларды пайдалана білу емес. Бұл цифрлық технологиялармен тиімді, сыни және қауіпсіз өзара әрекеттесу үшін қажетті білім мен дағдыларды қамтитын жан-жақты тұжырымдама. Цифрлық сауаттылықтың негізгі құрамдастарына ақпараттық сауаттылық жатады, яғни. цифрлық түрдегі ақпаратты табу, бағалау және пайдалану мүмкіндігі; медиаконтентті талдауға және жасауға мүмкіндік беретін медиа сауаттылық; және технологиялық сауаттылық немесе цифрлық құралдар мен ресурстарды тиімді пайдалану мүмкіндігі.

Осы дағдыларды дамыта отырып, қазіргі білім берудегі жалпыадамзаттық құндылықтардың рөлін атап өту маңызды. Бұл құндылықтарға құрмет, адалдық, жауапкершілік, эмпатия және ынтымақтастық кіреді. Олардың оқу-тәрбие процесіне кірігуі тек білімді ғана емес, сонымен бірге сыни тұрғыдан ойлауға және қоғам мүддесі үшін әрекет етуге қабілетті адамгершілігі мол жеке тұлғаны қалыптастыруға ықпал етеді.

Білім берудегі цифрлық сауаттылық пен жалпыадамзаттық құндылықтардың өзара әрекеттестігінің мысалдары алуан түрлі. Мысалы, ақпараттық сауаттылыққа оқыту кезінде мұғалімдер дереккөздерді сыни тұрғыдан бағалаудың маңыздылығын айта алады, бұл оқушылардың ақиқатқа деген құрметі мен ақпаратты іздеуде адалдықты дамытады. Сандық мазмұнды құру жобалары, өз кезегінде, эмпатия мен әртүрлілікті құрметтеуге ықпал ететін әлеуметтік әділеттілік немесе мәдениетаралық тақырыптар бойынша тапсырмаларды қамтуы мүмкін.

Екінші тарауға көшсек, цифрлық сауаттылықты білім беру үдерісіне енгізу білім беру платформалары мен ресурстарын белсенді пайдалануды талап ететінін атап өткен жөн. Бұл құралдар интерактивті және практикалық оқыту арқылы оқушылардың цифрлық дағдыларын дамытуға бірегей мүмкіндіктер береді. Мысалы, Scratch немесе Code.org сияқты бағдарламалау платформалары оқушыларға кодтау негіздерін оқып қана қоймай, сонымен қатар әлеуметтік әсер ететін жобалармен жұмыс істеуге мүмкіндік береді, сол арқылы техникалық дағдыларды адами құндылықтарды дамытумен біріктіреді [2].

«Цифрлық із» жобасы цифрлық сауаттылықты және жауапты желідегі мінез-құлықты дамытуға бағытталған оқу жобасының тамаша үлгісі болып табылады. Оқушылар олар туралы қандай ақпарат желіде қалғанын зерттейді, құпиялылық пен қауіпсіздік мәселелерін талқылайды және олардың цифрлық ізі олардың болашағына қалай әсер ететінін зерттейді. Мұндай жоба оқушыларға жеке ақпаратты қорғаудың маңыздылығын үйретіп қана қоймайды, сонымен қатар олардың цифрлық кеңістіктегі жауапкершілігі мен өзіндік санасын дамытады.

Интернет этикасы және қауіпсіздігі тақырыбы бойынша вебквесттерді әзірлеу цифрлық сауаттылық пен адами құндылықтарды біріктіруге одан әрі ықпал етеді. Бұл квесттер оқушыларға қауіпсіз желідегі мінез-құлықтың әртүрлі аспектілерін зерттеу үшін топта жұмыс істеуге мүмкіндік береді, бұл ынтымақтастық және топтық жұмыс дағдыларын дамытады және олардың желідегі этикалық мінез-құлықтың маңыздылығы туралы хабардарлығын арттырады.

Цифрлық технологиялар өмірдің барлық саласына еніп жатқан заманауи әлемде білім беру оқушылардың бойында білім мен дағдыларды ғана емес, сонымен қатар жалпы адамзаттық құндылықтарды дамытуда шешуші рөл атқарады. Информатика пәні цифрлық ортада өзіне және басқаларға құрметпен және жауапкершілікпен қарауға негіз жасай отырып, осы құндылықтарды оқу үдерісіне енгізудің бірегей мүмкіндіктерін береді.

Жұмыстың бір бағыты оқушыларға «Цифрлық құрмет» тақырыбында презентациялар немесе бейнероликтер жасау болуы мүмкін. Бұл әрекет оқушыларға желідегі қарым-қатынастағы сыйластықтың маңыздылығын түсінуге, әлеуметтік желілерде сыйластық қарым-қатынас принциптерін талқылауға және цифрлық мінез-құлық тұлғааралық қарым-қатынасқа қалай әсер ететінін түсінуге көмектеседі. Осы жобалармен жұмыс істей отырып, оқушылар цифрлық сауаттылық дағдыларын дамыта отырып, өз ойларын шығармашылықпен көрсетуге үйренеді.

Цифрлық этиканың өзекті мәселелері бойынша онлайн пікірталастарды ұйымдастыру оқушыларға сыни ойлау мен дәлелді сөйлеу дағдыларын дамытуға мүмкіндік береді. Мұндай пікірталас оқушылардың басқаларды тыңдау және өз көзқарасын білдіру қабілетін дамытуға көмектеседі, сонымен қатар олар өз пікірінен өзгеше болса да, әңгімелесушілердің пікірін құрметтеуге үйретеді. Бұл азаматтықты және диалог жүргізу қабілетін дамыту үшін маңызды.

Білім беру үдерісіне цифрлық сауаттылық пен этиканы дамытуға бағытталған халықаралық бағдарламалар мен бастамаларды біріктіру оқушыларға әлемдік стандарттар мен тәжірибелермен танысуға мүмкіндік береді. Мұндай өзара әрекеттестік информатика саласындағы білім деңгейін арттыруға ғана емес, сонымен қатар оқушыларда мәдениетаралық айырмашылықтарды түсіну мен құрметтеуді дамытуға ықпал етеді [3].

Мұғалімдерге арналған практикалық ұсыныстарға көшсек, цифрлық сауаттылық пен адами құндылықтарды табысты біріктіру кешенді тәсілді қажет ететінін атап өткен жөн. Мұғалімдер әр оқушы өзін ұжымның маңызды бөлігі ретінде сезінетін ынталандырушы және тартымды оқу ортасын құруға ұмтылуы керек. Бұған жобалық жұмыс, топтық талқылау және өзара көмек арқылы қол жеткізуге болады.

Қазақстандағы және басқа елдердегі мектептердегі табысты тәжірибелердің мысалдары табыстың негізгі факторларының бірі оқушылардың оқу үдерісіне белсенді қатысуы, алған білімдерін тәжірибеде қолдану және өзекті мәселелерді талқылау мүмкіндігі екендігін көрсетеді. Мысалы, әлеуметтік мәселелерді шешуге арналған қосымшаларды әзірлейтін жобалар оқушыларға өздерінің техникалық дағдыларын қоғамға пайда келтіру үшін қолдануға мүмкіндік береді, осылайша информатиканы оқытуды әлеуметтік жауапкершілік пен эмпатияны дамытумен біріктіреді.

Талқылауымыздың қорытынды бөлімінде біз цифрлық сауаттылық пен адами құндылықтарды мектептегі білім беру жүйесіне енгізудің маңыздылығы туралы зерттеулерді қорытындылаймыз, сонымен қатар осы саланы одан әрі дамыту перспективаларын қарастырамыз. Заманауи білім беру технологияның қарқынды дамуына және әлеуметтік өмірдегі өзгерістерге байланысты көптеген қиындықтарға тап болады. Мұндай жағдайларда білім беру жүйесінің міндеті оқушыларға цифрлық әлемде табысты өмір сүру үшін қажетті білім мен дағдыларды беру ғана емес, сонымен қатар олардың үйлесімді дамуының негізінде жатқан жалпыадамзаттық құндылықтарды терең түсінуге баулу болып табылады. жеке тұлғаның.

Цифрлық сауаттылық пен адами құндылықтарды білім беру үдерісіне енгізу өскелең ұрпақты қазіргі қоғамдағы өмірге дайындауға үлкен мүмкіндіктер ашады. Бұл оқушыларға цифрлық құралдар мен технологияларды меңгеріп қана қоймай, ақпаратты сыни тұрғыдан бағалауды үйренуге, интернеттегі өз мінез-құлқына жауапкершілікпен қарауға, басқаларға деген құрметпен қарауға мүмкіндік береді [4].

Ақпараттық технологиялардың қоғам өміріндегі рөлінің үнемі арта түсуіне байланысты білім беру саласындағы осы саланы одан әрі дамытудың келешегі ерекше маңызды болып көрінеді. Технологиялық білім беруді гуманизм философиясымен ұштастыратын оқу бағдарламаларын ұсына отырып, білім беру жүйесінің осы өзгерістерге бейімделуі маңызды. Бұл білім беру бағдарламаларының мазмұнын қайта қарауды ғана емес, сонымен қатар оқушылардың сыни ойлауын, эмпатиясын және әлеуметтік жауапкершілігін дамытуға ерекше көңіл бөлетін оқытудың тәсілдерін өзгертуді талап етеді.

Цифрлық сауаттылық пен адами құндылықтарды біріктіруге бағытталған педагогикалық стратегиялар мен әдістемелерді әзірлеу мұғалімдер, мектеп әкімшілері және оқу бағдарламаларын әзірлеушілер үшін басымдыққа айналуда. Бұл жұмыста инновациялық тәсілдер мен цифрлық технологияларды өз алдына мақсат ретінде емес, білім беру және білім беру мақсаттарына жету құралы ретінде пайдалану маңызды. Негізгі аспект – оқушының жеке ерекшеліктері мен қажеттіліктерін ескере отырып, оның жан-жақты дамуына ықпал ететін оқу ортасын құру.

Информатика саласында терең білім алып қана қоймай, жалпы адамзаттық құндылықтарды бойына сіңірудің психологиялық-педагогикалық аспектілерін түсінуі тиіс педагог кадрларды даярлауға ерекше назар аудару қажет. Осы бағыттағы педагогтардың біліктілігін арттыру біліктілігін арттыруды, шеберлік сабақтары мен семинарларға қатысуды, сондай-ақ әртүрлі елдердегі әріптестермен тәжірибе алмасуды қамтуы мүмкін.

Қорытындылай келе, цифрлық сауаттылық пен адами құндылықтарды мектептегі білім беру жүйесіне енгізу жастарды қазіргі әлемдегі өмірге дайындаудың жаңа көкжиектерін ашады. Бұл саланың даму әлеуеті зор және мұғалімдердің, ата-аналардың, білім беру мекемелерінің және бүкіл қоғамның бірлескен күш-жігерін қажет етеді. Осындай ынтымақтастық арқылы ғана тез өзгеретін әлемде белсенді және шығармашылық әрекетке дайын білімді, жауапты және үйлесімді дамыған тұлғаны қалыптастыру мақсатына қол жеткізуге болады.

Әдебиет:

  1. Иванов И.И. Цифровая грамотность как фундамент современного образования: Монография. – М.: Образование и Информатика, 2023. – 156 с.
  2. Петрова С.С., Сидоров А.А. Интеграция общечеловеческих ценностей в процесс обучения информатике в школе // Вестник педагогических инноваций. – 2023. – №4. – С. 45-52.
  3. Белова И.И., Романов П.П. Цифровое образование: опыт, проблемы и перспективы: монография. – Новосибирск: Наука и Образование, 2022. – 202 с.
  4. Михайлова Е.Е. Развитие критического мышления через цифровую грамотность. – СПб.: Балтийская научная книга, 2023. – 198 с.

 

Сіз не дейсіз оқырман?

Е-мэйлыңыз жарияланбайды.