Home » Мақалалар » «Lesson study» әдісі арқылы негізгі құзыреттіліктерді қалыптастыру

«Lesson study» әдісі арқылы негізгі құзыреттіліктерді қалыптастыру

Сырнай Бахытгуль
Павлодар облысының білім беру басқармасы
Павлодар қаласының білім беру бөлімінің
«Павлодар қаласының №35 жалпы орта білім беру мектебі» КММ
бастауыш сынып мұғалімі 

Аннотация. Педагогикалық тәжірибенің бұл сипаттамасы мектептің әкімшілік топтары мен мұғалімдеріне арналған. Мұнда жоғары білім беру нәтижелері мен әрбір оқушының жетістігін алу үшін Lesson study педагогикалық тәсілін қолданатын оқытушылар ұжымының жұмысын ұйымдастыру мысалында тәжірибе алмасу жүйесін енгізу алгоритмі берілген. Lesson study тәсілі Федералдық мемлекеттік білім беру стандарты контекстінде заманауи сабақ арқылы кіші жастағы оқушылардың негізгі құзыреттіліктерін қалыптастыру үшін оңтайлы жағдай жасауға көмектеседі.

Аннотация. Это описание педагогической практики предназначено для школьных администраторов и учителей. Приведен алгоритм внедрения системы обмена опытом на примере организации работы педагогического коллектива с использованием педагогического подхода Lesson Study для получения результатов высшего образования и успеха каждого студента. Поурочный подход позволяет создать оптимальные условия для формирования базовых компетенций учащейся молодежи посредством современного урока.

Аnnotation. This description of teaching practice is intended for school administrators and teachers. An algorithm for introducing a system of experience exchange is given on the example of organizing the work of a teaching staff using the Lesson Study pedagogical approach to obtain the results of higher education and the success of each student. The lesson approach allows creating optimal conditions for the formation of basic competencies of young students through a modern lesson.

Кілт сөздер: Lesson study , оқушы, мұғалім , мектеп

 

Педагогикалық тәжірибенің сипаттамасында мұғалімдерге арналған қорытындылар мен ұсыныстармен сабақ-зерттеу жүргізу кезеңдері егжей-тегжейлі сипатталған.

Педагогикалық көзқарас бағдарламаны сапалы меңгеруді қамтамасыз ететін оқушылардың білім беру құзыреттіліктерін дамытудың құралдары мен әдістерін іздеуді білдіреді.

Lesson study – сабақтағы іс-әрекеттегі зерттеудің ерекше формасын сипаттайтын, оқыту тәжірибесі саласындағы білімді жетілдіруге бағытталған педагогикалық тәсіл. Бұл тәсіл Жапонияда 19 ғасырдың                      70-жылдарында пайда болды, Батыста қолданылған «Іс-әрекеттегі зерттеулер» әдісінен шамамен 70 жыл бұрын пайда болды.

Сабақты зерттеуге жоспарлау, оқыту, бақылау, оқу мен оқытуды талдау және олардың нәтижелерін құжаттауда бірлесіп жұмыс істейтін мұғалімдер топтары қатысады. Lesson study бағдарламасының орталық бөлігі «Lesson study» немесе «Lesson study» үдерісі болып табылады, онда бірлесе жұмыс істейтін мұғалімдер оқуды жақсарту үшін белгілі бір тәсілді қалай дамытуға болатынын анықтау үшін оқушылардың оқуын тексереді. (Пит Дадли. Lesson Study: нұсқаулық. 2011).

Lesson study-дың негізгі сипаттамалары шығармашылық және ғылыми дәлдік болып табылады. Шығармашылық оқытудың жаңа тәсілдерін әзірлеу үшін бірлесе жұмыс істейтін мұғалімдердің бастамасымен жүзеге асады, ал ғылыми дәлдік қолданылған тәсілдердің тиімділігін растайтын оқушылардың оқу деректерін жинауды қамтиды. Less study – тәжірибені жетілдірудің демократиялық тәсілі. Топтар әдетте кемінде үш мұғалімнен тұрады, бұл бір-бірінің тәжірибесі мен біліміне жағымды әсер ететін фактор болып табылады. Топты құрайтын мұғалімдер көп жағдайда бір мектептен болады, бірақ тәжірибені жақсарту үшін бірге жұмыс істеу үшін басқа мектептерден әріптестер тартылуы мүмкін. Кейде оқу бағдарламасының белгілі бір тәсілдерін немесе аспектілерін пайдалану тәжірибесі бар және тиісті дайындықтан өткен мұғалімдер топтың кәсіби фасилитаторлары ретінде қызмет етуге шақырылуы мүмкін. Дегенмен, топтың барлық мүшелері процеске толық және тең дәрежеде қатысады.

Lesson study циклі барысында мұғалімдер педагогикалық тәсілдерді жаңашылдықпен енгізе алады немесе жетілдіре алады, содан кейін олар әріптестеріне Lesson study жариялау немесе олардың жұмысын сипаттайтын құжатты жариялау арқылы беріледі. Батыста Lesson study американдық зерттеушілер жапон мұғалімдерінің жалпы педагогика саласында да, оқытылатын пән саласында да терең білімге ие екендігін растағаннан кейін, ағымдағы ғасырда ғана танымал болды. Жапон студенттерінің оқу жетістіктерінің деңгейі ұқсас топтармен салыстырғанда АҚШ студенттері. Қазіргі уақытта Шығыс Азияда Lesson study Жапониядан басқа Сингапур, Гонконг және Қытайда қолданылады. Бұл тәсіл Батыс елдерінде, соның ішінде АҚШ, Ұлыбритания, Швеция және Канадада да қолданылады.

Lesson Study әдісі тиімді құзіреттілікті қалыстастыру жолында:

-балалардың оқуының әртүрлі көріністер мен егжей-тегжейлерде әдеттегіден гөрі анық расталғанын көру;

-мұғалімнің ойынша, балаларды оқыту кезінде не болуы керек және шындықта не болатыны арасындағы айырмашылықты көру;

-нәтижесінде оқушылардың қажеттіліктерін барынша қанағаттандыратындай оқуды қалай жоспарлау керектігін түсіну;

-Lesson Study тәсілін мұғалімдердің кәсіби қоғамдастығында жүзеге асыру, оның басты мақсаты студенттерге топ мүшелерін кәсіби түрде үйренуге және тәрбиелеуге көмектесу.

-оқыту тәжірибесінде Lesson Study мүмкіндіктерін пайдаланыңыз.

Lesson study тәсілін қолдана отырып сабақ жүргізетін мұғалімдер нақты мақсаттар мен міндеттерді ғана емес, сонымен қатар зерттеудің негізгі идеясын, оқушылардың оқу іс-әрекетіндегі бар мәселені шешуге мүмкіндік беретін жаңа көзқарасты анықтай алуы керек. Ол әдетте сұрақ ретінде тұжырымдалады. Мысалы, «3а» «б» сыныбында оқушылардың оқуын жақсарту мақсатында «бірге ойлану» мақсатымен оқушылар арасындағы қарым-қатынасты ынталандыру үшін топтық жұмысты тиімді пайдалануға қалай үйретуге болады?». Шындығында, негізгі идея – зерттеу мақсаты.

Болашақ сабақтардың негізгі хабарламасын келісе отырып, мұғалімдер өздері үшін мына сұрақтарға жауап беруі керек:

  • Неліктен мен бұл тәсілді қолданамын?
  • Неліктен қолданыстағы тәсілдер тиімді емес?
  • Бар мәселені қалай өзгертуге болады?
  • Ағымдағы жағдайды өзгерту үшін не істеуім керек?

Сондықтан мұғалімдердің сабақты бірлесіп жоспарлауының келесі сатысы зерттеу әдебиетін оқу болмақ.

Біз нені зерттейміз? Әрине, бұл мәселе бойынша арнайы әдебиеттерді зерттеу қажет. Мұғалімдерге сабақтың мазмұнын, тапсырмаларды, құралдарды, жұмыс формалары мен әдістерін таңдауды модельдеу үшін қажетті ақпаратты жинау үшін көп жұмыс істеу керек. Барлық қажетті ақпаратты қорытындылау үшін мұғалімдерге олардың қанша болатынын жоспарлау үшін бірнеше кездесулерді жоспарлауға тура келеді — бұл сабаққа дайындықты бірлесіп ұйымдастыратын мұғалімдерге байланысты. Сыныпта дайындық деңгейі әртүрлі оқушылар бар екенін ескере отырып, сабақта ұсынылған тапсырмалар мен жаттығулардың оқушылардың дайындық деңгейіне қаншалықты сәйкес келетінін түсіну маңызды. Мұғалімдер тапсырмаларды құрастыру кезінде оқушылардың күтілетін нәтижелерін көрсетуі керек. Бұл әдістің ғылыми сипаты оның тиімділігін растай отырып, студенттің сабақ барысында және одан кейін зерттелетін студенттермен сұхбаттасу кезіндегі оқытуы туралы сенімді мәліметтерді жинауда көрінеді.

Сабақты жүргізетін мұғалімнің оқушылардың сабаққа жақсы бейімделуіне көмектесуі өте маңызды, әсіресе сабаққа басқа мұғалімдер – бақылаушылар қатысады және бейне жазба жүргізіледі. Сабақ барысында мұғалім бақыланатын оқушыларға басқалармен бірдей жауап беруге мүмкіндік береді, оларды бөлектемейді.

Мұғалім-бақылаушылар өздерінің бақылау нәтижелерін осы сабақ үшін арнайы әзірленген сабақты бақылау схемасына енгізе отырып, әрбір оқушыны бақылайды. (1-қосымша). Бақылау схемасы ыңғайлы болуы керек, онда сабақтың барлық кезеңдерін бейнелеген жөн. Мұғалім-бақылаушының сабақ жоспары болуы керек. Бұл болашақта бақылаушы-мұғалімдерге оқушылардың ауызша жауаптарын ұсынылған тапсырмалардың дұрыс жауаптарымен салыстыруға көмектеседі. Жазбаша тапсырмаларды бақылаушы мұғалімдер өздері бақылап отырған оқушы жұмыс істейтін топқа жақындау арқылы бағалай алады. Мұғалімдер де бүкіл сыныптың жұмысын қадағалайды.

Қорытындылай келе, Lesson study педагогикалық тәсілін өз жұмыстарында қолданатын барлық мұғалімдер ұжымдық бірлескен оқыту туындаған мәселелерді шешуге ықпал ететінін, туындаған сұрақтарға нақты жауаптар беретінін және алдағы жұмыстың көрінісі пайда болатынын дәлелдеді.

Әдебиеттер:

  1. Хуторской, А.В. Негізгі және пәндік құзыреттерді жобалау технологиясы [Электрондық ресурс]/ А.В. Хуторской // «Эйдос» интернет журналы. — 2005. — 12 желтоқсан.
  2. Куксо Е.Н. Миссия мүмкін: Мектептердегі білім сапасын қалай жақсартуға болады./Куксо Е.Н.// Баспагер: Баспа шешімдері — 2016 — 252 б.
  3. Ушаков К.М., Кухарев А.И. «Білім беру ұйымдарының әлеуметтік капиталының деңгейін арттыру» жобасы. / Ушаков К.М., Кухарев А.И.// Отандық және шетелдік педагогика. — 2016. 31. No 4. С. 24-32.)

Сіз не дейсіз оқырман?

Е-мэйлыңыз жарияланбайды.