Жамбыл облысы,Тараз қаласы.
№6 Бөбекжай-бақшасының логопеді
Қонысбай Айдана Ержанқызы
М.Х.Дулати атындағы Тараз өңірлік университеті
Кафедра: «Спорттық пәндердің әдістемесі».
Темірбай Нұржан Маратұлы
педагогика және психология магистрі, аға оқытушы.
Дене жаттығуларының адам ағзасына әсері
Адам тәрбиесі, тәрбие, ҧрпақ-ең маңызды мәселе. Дене шынықтыру-педагогикалық ҧйымдастырылған процесі бағытталған білім беруге қажетті әдістері дене шынықтыру ҧрпақтан ҧрпаққа. Мақсаты дене шынықтыру жан-жақты жақсарту, тҧлғаның жеке қасиеттері мен қабілеттерін индивидтің қалыптастыру, ҧсақ моторикасын дағдыларын дамыту физикалық денсаулық. Қҧралдар дене шынықтыру-бҧл физикалық жаттығулар, табиғи ресурстарды пайдалану энергия (кҥн энергиясы, ауа мен су ортасына және т. б.), гигиена ережелерін сақтауға байланысты жеке басының, еңбек, тҧрмыс және т. б.). Ол сипатталады дене жаттығуларымен-тҥрлі бейнелерді білдіреді жеке қабілетіне әсер ететін, оның дамуы. Сезіну модельдер адам ағзасына әсерін білу, ақылға қонымды, оларды қолдануға, әрбір студент пайдалана алады мақсаттарға қол жеткізу ҥшін дене дайындығы, дене шынықтыру дайындығы. Бҧл тҥрі оқыту ҥш негізгі облыстарда: жалпы дене дайындығы, кәсіби дене шынықтыру, спорттық дайындық. Мазмҧны қамтиды дене шынықтыру таңертеңгілік гимнастика, серуен, таза ауада, кешкі серуен, кҥндері салауатты ӛмір салтын бару, әр-тҥрлі спорт клубтарының, Туризм, Саяхат және т. б. Дене шынықтыру бірге психикалық, эстетикалық, еңбек тәрбиесімен негізін жан-жақты дамыту, оқушы. Бҧл рабовладельческом қоғамда , әсіресе, Ежелгі Грекия мен Римде дене шынықтыру есімімді ауаның жай-кҥйі және даму кезеңінде, феодалдық қоғам, дене шынықтыру, жастар жҧмыс сияқты атқа міну, кҥрес, жҥзу, жарыстар, тартыңыз пияз, аңшылық, егер бірінші кейіпкер маңызды рӛл атқарды дене шынықтыру сияқты дәстҥрлер мен әдет-ғҧрыптар сияқты қҧрылысы осы первобытнообщинном ойындар, жарыс, жарыс жағдай. Мақсаты дене шынықтыру жан-жақты жақсарту, тҧлғаның жеке қасиеттері мен қабілеттерін индивидтің қалыптастыру, ҧсақ моторикасын дағдыларын дамыту физикалық денсаулық. Феномені дене шынықтыру кӛпшілік. Ол бірге дамып кӛрінетін қоғам мен бірге заңдарында, қоғамның дамуы. Ой, басшылықты, дене шынықтыру, әлеуметтік ісі, және оның тҥрі, әрқашан байланысты әлеуметтік қатынастар болып табылатын ӛзгеріс жағдайында әлеуметтік қҧрылымдар. Негізгі қимыл-қозғалыс жаттығуларын орындау ҥшін адам арнайы міндеттерді дене шынықтыру . Негізгі жаттығулар қозғалыс деп аталады, барлық қозғалыс, және тек бҧл мақсатты шешу, оқыту, міндеттері мен заңдар бағынады педагогика. Дегенмен, кейбір бар ҧқсастық, негізгі жаттығулар, қозғалыс ажырата білген жӛн жылғы қозғалыстар, еңбек, ӛмір. Қозғалыс кезінде ӛндіру бағалы заттарды бағытталған рождение заңдарымен реттеледі ӛнеркәсіп. Кейбір қозғалыстар (мысалы, отырып және тҧрып) — бҧл негізгі жаттығу, бҧл жай ғана негізгі элементі. Негізгі жаттығулар қозғалысы-кҥрделі қҧбылыс, ол кӛп жағдайда қайталанады. Кӛптеген негізгі жаттығулар, қозғалыс, олар сіз дәл қазір. Олардың мазмҧны ерекшеленеді. Негізгі жаттығу қозғалысын қамтиды және болып жатқан ӛзгерістерге бірге қозғалыстармен организмде жаттығу кезінде, процесс, ол кӛрсеткендей, әсер ретінде жаттығулар болды адам. Бҧл-кҥрделі қҧбылыс байқалатын психологиялық, физиологиялық, биохимиялық, педагогикалық тҧрғыдан. Зерттеу қозғалыс-негізгі биологиялық қасиеті тірі организм, ол болып табылады негізгі активатором ӛсуін қамтамасыз ететін және қалыптастыру, жас организм. Фактор ҧтқырлық адамдардағы противодействующим ерте солуы, денесі[12,13]. Басқа қабілетін арттыру ағзаның бейімделе, ӛткір және кҥшті ӛзгерістер сыртқы ортасы , дене шынықтыру және спорт закаливают кедергісі ҧзақ ӛмір тӛзімді сыртқы шарттары. «Ештеңе де жылжымайтын болып табылады, ҧзақ уақыт бойы жоқ адамның денесінің әлсіреуі» бҧл деген сӛз, — деді ҧлы грек философ Аристотель, және бҧл ой, айтылған мың жыл бҧрын, аман қалды мен ҥшін бҥгін. Мақсаты дене шынықтыру жан-жақты жақсарту, тҧлғаның жеке қасиеттері мен қабілеттерін индивидтің қалыптастыру, ҧсақ моторикасын дағдыларын дамыту физикалық денсаулық. Ойшылдар, Шығысқа Қарай Әл-Фараби, Әбу Әли Ибн-Сина, Дж. Баласағҧн, A. Есеви туралы айтқан ӛз ғылымдарда қарым денсаулығы мен ӛмір сҥру салты, және педагогтары оқу-ағарту А. Байтҧрсынов, М. Жҧмабаев, J. Аймауытов, М. Дулати, ASAN Қайғы денсаулық туралы, жас адамдарды тәрбиелейді, ӛйткені, олар назар аударуы тиіс ӛз жҧмыстарында.Еңбек ӛнімділігін арттыру, дене шынықтыру,спорт және халықты әлеуметтік проблема ӛте тӛмен дәрежесі. Арнайы орындар, кҥшейткіштердің, денсаулық ҥшін жеткіліксіз болса, балалар, жасӛспірімдер және ересектер. Бҧл жақсартылған әлеуметтік жағдай (мысалы, дене шынықтыру және спорт) әсер етеді, нығайту немесе биологиялық шындық туындайды ӛзекті мәселе. Бҧл дәлелдейді ӛз шығармаларында және келесі ғалымдар біздің әдебиет тҧтастай алғанда. Серия ғылыми-зерттеу педагогикалық мәселелерді салауатты ӛмір салтын қалыптастыру, студент жастардың. Эмбергенова, В. К. Мҧхамеджанов, К. М. отырысы болып ӛтті, s. С. Тлеуова, Y. В. Салов, G. Дж. Нурышова, В. К. Игенбаева, Ba Жолдасбеков ve ark.; — Теориялық және әдістемелік мәселелері валеологиялық ғылым кӛрсетілген жҧмыстарға А. С. Иманғалиев, А. Ақанов, J. Дж. Нуржановаға ve ark.; G. Н.сердюковской, G. Ф. Беренштейна, A. Ж. қҧрмет кӛрсетілді, V. i. Лебедева, Е. I. RulinK., I. В. Чеботаревой; ӛз зерттеу жҧмыстары, ғалымдар ретінде: — Аумағында дене шынықтыру және спорт қҧрылады лайықты ӛзгерістер физикалық қасиеттерін жастардың жҥрек-қан тамырлары және тыныс алу жҥйелер [6]. С. Б. Радио, Z. Н. Бобко, Е. В. Евсеева ӛз жҧмыстарында кӛрсетілгендей, бҧл әсерінен жҥйелі тҥрде және кеңінен жабдықталған ғимараттың олар таба алады жоғары интибак мен функциялары тыныс алу жҥйесі. Бҧл, әсіресе, елеулі тӛмендеген кезде тыныс алу жиілігі мен санын кӛбейту желдеткіш саңылауларды салыстырғанда спортпен байланысты емес серіктесі. Жҥргізілген зерттеулер Қостанай мемлекеттік университеті, сондай-ақ дәлелдеу маңыздылығы, салауатты ӛмір салтын, оның ішінде физикалық дайындық. Авторлар (М. А. Артықов., К. З., 2012) анықталғандай, физикалық дамуының кӛрсеткіштері, функционалдық ерекшеліктерін және денсаулық деңгейін факультетінің дене шынықтыру қарағанда жоғары, студенттердің жаратылыстану-әдеби факультетінде білім алатын, олармен тең деңгейде. Мақсаты дене шынықтыру-ғана емес, спорттағы жетістігі, табысы жастық, бірақ және олардың нығайту. Себебі, негізгі кӛзі болып табылады табысқа жоғары деңгейін, әлеуметтік-экономикалық шарттары сақталған кезде қажеттіліктерін, денсаулық сақтауда», – деді А. Дж. Тастанов. A. Д. Novikov, L. П. Матвеев, В. П. Пуху, Т. Е. Я. және т. б. b.ғалымдар ынтымақтасатын қауымдастық; қазіргі заманғы теориясы дене шынықтыру, арнайы шаралар кҥштердің әсер ету, табиғатқа және гигиеналық жаттығулар ҧйымдастырылған ағзасына процесінде ӛсу, қауіпсіздік пен денсаулық, сондай-ақ ҥйлесімді тҧлғаны дамыту, қалыптастыру білім мен дағдыларды, деп санайды қоғам басқару мақсатында тиісті талаптарға сай. Гурвич s. С., Мураев I. В. әлеуметтік факторлардың әсерін зерттеу сияқты дене шынықтыру, табиғи және биологиялық дамуы адам ағзасының қадағалау мақсаттарын алдын алу, салауатты ӛмір сҥру, жҧмыс істеу жеке және салауатты ӛмір салтын қалыптастыру, қоғамда ҧйымдастыру ҥшін, қоғамдық қызметі, мемлекет, халық пен денсаулық сақтау. Негізгі тәсіл қамтамасыз ететін, денсаулықты сақтау және ҧстау, жоғары денсаулық деңгейін кӛп жылдар бойы ҥйлесімді дене шынықтыру. Неге ол ҥйлесімді? Бҧл шағын бҧлшық ет жҧмысына, сондай-ақ шамадан тыс кӛп, ол теріс әсер етеді адам ағзасына қараша. Ҧзақ малоподвижное қозғалысы әсер етеді психикалық жай-кҥйі: угнетенный ҧйқы азаяды, ҧтқырлық, нашарлайды, тәбеті тӛмендейді, кӛңіл-кҥй, физикалық және умственный труд, шаршау, дискомфорт, ойлау және сӛйлеу. Дәлдігі қозғалыстар азаяды, баланс бҧзылады емес операцияларды орындау кезінде кҥрделі қозғалысы, бірақ және орындау кезіндегі қарапайым іс-қимыл. Мысалы, біздің тәжірибеде ҥшін ҧзақ мотор жеткіліксіз болған жағдайда, бҧлшық ет кҥші, тҥрлі топтардың азайды 14 ноя 24% — ға дейін, динамикалық тӛзімділік-на 26-55%, статикалық тӛзімділік-24%. Шамадан тыс бҧлшық ет жҧмысы бҧзады, функциялары жҥйке жҥйесі бҧзылады, жҥйке және жҥйке жҥйесі тудырады дамуына кері ноя, ауру ағза. Бҧл жағдайда, бҧл тӛмендеуіне әкеледі қозғалыс қасиеттерін (кҥш, жылдамдық, шыдамдылық) және нашарлауына қабілетін ағзаның қарсы тҧру қолайсыз жағдайларға сыртқы орта. Қолдану ҥздіксіз және ҥйлесімді дене жаттығуларының жағымды әсер етеді организм: функциясын арттырады және бейімделуге ағзаның айырбастау процестер, жҧмысын жақсартады, жҥйке, жҥрекқан тамырлары, тыныс алу жҥйелерінің, қабілетін жақсартады ағзаның қарсы тҧру қолайсыз жағдайларға сыртқы орта. Міндеттері дене шынықтыру орындайтын, орташа арнайы мекемеде кӛрсетеді әр тҥрлі әсер етеді білім беру жҧмысын, оқуәдістемелік деңгейі және болашақ мамандығын оқушы. Дене шынықтыру сақтауға кӛмектеседі денсаулығын нығайту, оны дамыту, ағзаның жан-жақты дамыту адам, дамыту оқу-жҧмыс процесінің тиімділігін арттыру. Қимыл іс-әрекеті-негізгі биологиялық қасиеті тірі ағзаның қамтамасыз ететін негізгі ӛсуін кҥшейтетін және қалыптастыру, жас организм. Фактор ҧтқырлық адамдардағы противодействующим ерте солуы, денесі[12,13]. Дене шынықтыру және спорт қабілеттерін арттырады, ағзаның бейімделе кенеттен және кҥшті сыртқы ортаның ӛзгеруіне, сондай-ақ арттырады тҧрақтылығын ҧзақ емес выдерживающим сыртқы жағдайлар. Ештеңе де болуы мҥмкін, қозғалмайтын ҧзақ, жоқ, жоқ, адам денесі босаңсытып — бҧл сӛз оқылады, сондай-ақ ҧлы грек философы Аристотелем, және бҧл ой, айтылған мың жыл бҧрын, аман қалды мен ҥшін бҥгін. Туралы бҧлшықет қозғалысы нояб. 45% — ын ерлер, олар жоғалтады салмағы тҧрады бҧлшық қараша. 600 қаз адами теле. Бҧл қуатты мотор жҥйесі болуы тиіс, жаттығу сайын ҥзілмейді. Қозғалыс кезінде бҧлшық мың жҥйке импульстерін жетеді ми ноя, онда эмоциялар тудырады қҧбылыс дамытып, қорытынды жасау мақсатында адами тҥйсік ми. Ҧлы ғалым, физиологияның негізін қалаушы И. М. Сечнев функциясы деп аталады ноя қамтамасыз ету «энергияны жҥйке орталықтарының». I. П. Павлов, деп атап ӛтті жаттығудың кӛмегімен болады «зарядтау және нығайту кору ми». Дәлелденсе, жҥрек аурулары жиі кездеседі психикалық қызметкерлерінің, себебі олардың аз қозғалыс. Жоғары жҥйке жҥйесі-бірнеше бар әсері туралы деректер оң негізгі қозғалыстардың адам ӛміріне, орталық жҥйке жҥйесі
Қолданылған әдебиеттер тізімі
- Закон Республики Казахстан «Об образовании».
- Архангельский С.И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы. М., Высшая школа; 2000ж.
- Абдулина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М., Просвещение. 1994ж.
- Выдрин В.М. Модель специалиста широкого профиля. Теория и практика физической культуры. 2008ж — 42-51б.
- Жекенов П.С., Мазов А.К., Танаев К.Т. Дене тәрбиесі бӛлімінің студенттерінің оқу сапасын жақсарту. Поиск №5,2009
- Ахмедзиянова Л.М.О педагогике будущих учителей к ориентации учащихся на педагогическую профессию. Проблемы профессионального масштаба учителя. Алматы, 2005 ж.
7. Бондрев В.П. Выбор профессии: из опыта работы центра професссионального молодежи. Ленинградского района г.Москвы М., Педагогика, 1989 – 123б.(пед. Поиск, опыт, проблемы, находки
Керемет ?