Чыгырбаева Курбанай Куванчбековна,
Маңғыстау облысы, Мұнайлы ауданы
Атамекен селосы
«№12 жалпы білім беру орта мектебі» КММ
география пәні мұғалімі
Ер жігіт дүниені көрген артық,
Дүниеде не бар жоғын сезген артық.
Түскендей аспан жерге іс болсада,
Бел байлап, тәуекелге төзген артық.
Біржан сал Қожағұлұлы
Балалар туризмі — мектеп оқушыларын салауатты өмір салтына, туған өлкені танып-білуге, мектепте алған дене тәрбиесі мен денсаулығын жақсартудағы білімін молайту мақсатында жүргізілетін саяхатшылық сапарлар.
Балалар туризмі өлкетанумен тығыз байланысты, оның мақсаты жаратылыстану ғылымдары саласындағы білімді кеңейту, денсаулықты нығайту, шынықтыру, белсенді демалыстың тиімді нысаны болып табылады, өмірлік маңызды қасиеттерді дамытады. Мектепке дейінгі білім беруде, мектептерде мемлекеттік білім беру стандартымен бекітілген міндеттердің бірі — балалардың физикалық және психикалық денсаулығын, оның ішінде эмоционалды саулығын сақтау және нығайту болып табылады.
Мектепке дене шынықтыру-сауықтыру жұмыстарының міндеттерінің бірі балалар туризмі түрінде оқушылардың денсаулығын сақтау мен нығайтуға инновациялық тәсілдерді енгізуге болады, бұл сауықтыру мәселелерін шешуге мүмкіндік береді, бірақ сонымен бірге балалардың азаматтығына, экологиялық, адамгершілік тәрбиесіне қатысты мәселелерді шешеді.
Туризм қызығушылықтың, моральдық-еріктік қасиеттердің, балалар арасындағы достық қарым-қатынастың дамуының қуатты факторы болып табылады.
Балалар туризмі өзін белсенді демалыстың тиімді түрі ретінде көрсетті, ол аз уақыт жұмсай отырып, денсаулық резервтерін арттыруға; күш, жұмыс қабілеттілігін қалпына келтіруге, балалар ағзасының функционалдық мүмкіндіктерін кеңейтуге, қозғалыс тәжірибесін байытуға, дене шынықтыру, туризм, өлкетану саласындағы білім көлемін толықтыруға мүмкіндік береді.
Көптеген зерттеулерді талдау көрсеткендей, бұл жеке, ұлттық, мемлекеттік құндылықтар, отбасылық, жалпыадамзаттық құндылықтар салауатты өмір салты мәдениетін қалыптастыру үшін негіз болуы керек.
Туристік серуеннің міндетті құрамдас бөлігі балаларды туған өлкенің тарихымен таныстыру болып табылады. Әр түрлі заттарды, әлеуметтік өмір құбылыстарын қабылдау процесінде бала ойлау мен сөйлеуді дамыту үшін қажет бай сенсорлық тәжірибе алады. Балалар қызығушылықты дамытады, көкжиектері кеңейеді, халықтың дәстүрлері мен мәдениеті туралы алғашқы идеялар қалыптасады, ұлттық өзіндік сананың негіздері қаланады.
Балалар туризмін мектепке дейінгі білім беру мекемесінің жағдайында пайдалану білім беру салаларын интеграциялау мәселесін оңай шешуге мүмкіндік береді.
Мен жұмыс істейтін қызмет бағыты өте перспективалы деп санаймын. Балалардың денсаулығы мен әлеуметтік-адамгершілік тәрбиесін нығайту үшін туризмнің қарапайым түрлерін пайдалану бойынша ұсынылған жұмыс жүйесі балабақшадағы сауықтыру жұмыстары аясында балалардың белсенді қызметке деген қажеттілігін қанағаттандыруға мүмкіндік береді.
Осылайша, туризм сауықтыру құралы ретінде қол жетімділікпен сипатталады және кез – келген мектеп жасына дейінгі балаға, егер оның ауыр патологиясы болмаса, ұсынылады. Туристік серуендер теңдесі жоқ сауықтыру әсеріне ие.