Мурзалина Г.Б. – т.ғ.к., ЖҚФ-ның ассоц. профессоры
Кенебаева А.К. –т.ғ.м., ЖҚФ-ның профессор ассистенті
Жоғары оқу орнының білім беру процесіндегі ғылыми-әдістемелік жұмыстың рөлі
Білім беру жүйесінің инновациясы жағдайында жоғары оқу орнындағы ғылыми-әдістемелік жұмыс ерекше мәнге ие. Ғылыми-әдістемелік жұмысқа белсенді қатысудың арқасында оқытушының мәртебесін зерттеушіге ауыстыра отырып, оқу процесін жетілдіре отырып, инновацияларды кеңінен енгізе отырып, мемлекеттік стандартпен білім беру сапасын арттыруға ықпал ете отырып, белгілі бір мәртебеге ие боламыз.
Ғылыми-әдістемелік жұмысқа үнемі қатысу кәсіби өзін-өзі сақтау мәселесін шешуге, мүмкін болатын артта қалуды, қол жеткізілген деңгей мен білім беру процесіне қойылатын жаңа талаптар арасындағы алшақтықты жеңуге көмектеседі. Ескірген көзқарастардан арылуға көмектеседі, оны сыртқы өзгерістерге сезімтал етеді, нәтижесінде оның бәсекеге қабілеттілігі артады.
Ғылыми-әдістемелік жұмыс — бұл оқытушының құзыреттілігі мен кәсібилігін жан-жақты арттыруға бағытталған ғылымның жетістіктеріне, озық және кәсіби тәжірибеге негізделген практикалық іс-шаралардың арнайы кешені. Бұл кешен тұтастай алғанда жоғары оқу орнының шығармашылық әлеуетін арттыруға, қорытындысында студенттердің білімінің, тәрбие мен даму деңгейінің сапасы мен тиімділігін арттыруға бағытталған.
Білім беру инновациялары, білім беру процесінің барлық компоненттерінің жаңаруы оқытушыларға қойылатын талаптардың деңгейін арттырды.
Қазіргі уақытта әрбір оқытушы жоғары ғылыми-әдістемелік деңгейде мынадай күрделі кәсіби міндеттерді кешенді және шығармашылықпен шеше білуі тиіс:
— студенттердің даму деңгейін дұрыс бағалау, өзінің және студенттік қызметінің нақты міндеттері мен мақсаттарын қою;
— студенттердің танымдық және әлеуметтік сипаттамаларын дамытуды ескере отырып, тиісті әдістер мен құралдарды таңдау, өз қызметінің нәтижелері мен білім алушылардың жетістіктерін бақылау;
— пәндер бойынша білім беру бағдарламаларын әзірлеу және іске асыру, белгілі және авторлық білім беру идеяларын, технологиялар мен әдістемелік тәсілдерді шығармашылықпен қолдану;
— танымдық іс-әрекетті ұйымдастыру, қазіргі заман жағдайында үлкен ақпарат әлемінде жолсерік болу.
Осыған байланысты оқытушылық қызметті дамытуға ықпал ете отырып, ЖОО-дағы ғылыми-әдістемелік жұмыс ерекше маңызға ие болады. Ғылыми-әдістемелік жұмыс оқу сапасына айтарлықтай әсер етуі мүмкін болғандықтан, оны оқу процесін басқарудың маңызды факторы ретінде қарастыруға болады. Әдістемелік жұмыс оқытушылардың кәсіби және жеке даму процесін басқару, оқытудың шығармашылық әлеуеті мен даралығын ашу ретінде қарастырылады.
Халықаралық білім беру корпорациясының (ХБК) Жалпы құрылыс факультетінің негізгі функционалдық міндеті оқу процесін ұйымдастыру, оны «Ғимараттар мен құрылыстарды есептеу және жобалау», «Өнеркәсіптік және азаматтық құрылыс технологиясы», «Құрылыстағы ақпараттық технологиялар», «Жылумен, газбен жабдықтау және желдету», «Сумен жабдықтау және кәріз» және «Көлік құрылыстарын салу» білім беру бағдарламаларын және оны қажетті оқу-әдістемелік жарақтандыру бойынша білікті оқытушылармен қамтамасыз ету. ХБК басшылығы оқыту сапасына және оны әдістемелік қамтамасыз етуге басым көңіл бөледі. Ғылыми-әдістемелік қызмет білімнің бір немесе бірнеше саласында жүзеге асырылады және жоғары білікті мамандарды даярлаудың негізгі міндетін шешуге дайын болу қажет.
Осының негізінде айтуға болады, ғылыми-әдістемелік жұмыстар мазмұны және оны ұйымдастыру әдістері тұрақты емес, білім беру жүйесіндегі өзгерулерге байланысты өзгеріп отырады. Сондықтан әрбір оқытушының қазіргі заманғы ойлау мен өз деңгейін көтеру қабілеті, сонымен қатар жоғары кәсібилігі болуы тиіс.