Home » Мақалалар » Тьюторлық қолдау жасаудың қазіргі таңдағы маңыздылығы

Тьюторлық қолдау жасаудың қазіргі таңдағы маңыздылығы

Сахитова Кенжегуль Слямжановна
Алматы қаласы Жетісу ауданы
№ 177 ЖББМ
ағылшын тілі пәні мұғалімі

Тьюторлық қолдау жасаудың қазіргі таңдағы маңыздылығы

Қазіргі уақытта дәстүрлі сыныптық оқытудың дағдарысы проблемасы бар, бұл көптеген  мектептерде оқу сапасының төмендеуінен көрінеді.
Білім берудің қазіргі тенденцияларына байланысты инновациямен байланысты білім беру процесі жиі қарастырылуда. Педагогикалық инновацияларға жіті назар аудару қажеттілігі мектеп пен ЖОО-да оқыту мақсатының өзгеруімен ерекшеленеді, ол қазіргі заманғы қоғамның қарқынды дамуына тікелей байланысты. Білім берудегі маңызды инновациялық сала-бұл оқу процесіне мұғалімді емес, оқушыны қосу. Жаңа (тьюторлық) позицияның пайда болуы бір жағынан білім берудегі өзгерістермен, екінші жағынан әр субъекттың білім беру үрдісіне өзінің жеке білім беру бағытын басқару үрдісіне енгендей жағдайды қамтамасыз ететін білім берудің даралануынан туындайды. Осыған байланысты әдістемелік қызмет жұмысында жаңа позиция туындайды — педагогтардың дамуына жетекшілік ететін тьюторлық позиция.
Тьютор сөзі ағылшын тілінен «tutor» аударғанда «үй оқытушысы, репетитор, тәлімгер, қамқоршы»дегендібілдірді.
Педагогтардың қызметіндегі жаңа нормалардың пайда болуы үшін тьютор оларға өз жетістігін түсіну, проблемаларын ұғу, мақсаттары мен әрекеттерін жүйелеу мақсатында қызметін талдауға, рефлексиялауға көмектеседі. Педагогтардың өзінің жеке кәсіптік білім беруін қалыптастыру үшін тьютор оларға жеке білім беру бағдарламаларын құруға көмектеседі, кәсіби байқаулар мен тәжірибелер ұйымдастырады, педагогтарға олардың кәсіби жайғасуын қамтамасыз етеді.
Тьютордың негізгі функциялары:
Тьютордың негізгі функциялары:
Жобалау
Ұйымдастырушылық-мотивациялық ақпараттық-консультациялық сараптамалық  жәнерефлексивті.
Берілген ортадағы тьюторлық жетекшілікті ұйымдастыру келесі принциптерге сай болуытиіс:

  1. Интерактивті (нақты білім аймағындағы тьюторлармен және эксперттермен байланыс, басқа да қатысушылармен қарым-қатынас).
  2. Білім беру формалары мен әдістерінің артықтылығы (білім беру үрдісін ұйымдастырудың сипаттамасы, белсенді әдістер, білімдік құбылыстар).
  3. Бірегей оқу-әдістемелік материалдардың әр түрлілігі.
  4. Оқытудың мазмұнын жоспарлау (жеке білім беру бағыттарын құру еркіндігі — оқу курстарыны жүйесінен модульдер, білімдік құбылыстар және т.б.)

5. Өзін өзі ұйымдастыру және өзін өзі оқыту.
6. Жоспарлау, байланыс, жетістіктерді көрсету, өзіндік рефлексия құралдарынан тұратын дамыған виртуалды инфраструктура.
Тәрбиешінің оқушылармен жұмыс істеу функциялары:
Оқушылармен жұмыс     кезінде тьюторда тізбектеле отырысы ұсынылатын
нақты тапсырмалар болады. Тьютор – оқушының дербес оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыруда негізгі үйлестіруші рөлін атқарушы. Бүгінгі зияткерлік мектептер тәжірибесі негізінде айтсақ, тьютор оқушылармен, пән мұғалімдерімен жеке сұхбаттасу, кеңестер мен тренингтер жүргізу арқылы әр баланың сұранысын анықтап, оқу материалын игеру деңгейіне сай біліміндегі олқылықтардың орнын толтыру үшін қосымша, жеке сабақтар алуын ұйымдастырады.
Тьютор мынадай бағыттар бойынша жұмыс жүргізеді:
• оқушыларға оқу-танымдық қызметтегі ұзақ және қысқа мерзімдік жоспарларын құруға, мақсаттарын анықтауға көмектесу;
• оқушылардың жеке оқу бағдарламалары бойынша нәтижелерін талдау, мониторинг жүргізу;
• ғылыми жобалар, шығармашылық ізденіс бағыттары бойынша жұмысына қолдау көрсетіп, жетекшілік жасау.
Қорытындылай келе, бүгінгі таңдағы мектеп оқушылары мен жастардың әлеуметтенуі, әлеуметтік ортаға бейімделуі күрделі, қарама-қайшылыққа толы процесс екендігін байқауға болады. Бұл қарама-қайшылықтардың шешім табуы ең алдымен әр адамның өз болашағы үшін тұлғалық жауапкершілігін сезінуі мен тұлға ретінде өзін-өзі басқарып, іске асыруы болып табылады.

Сіз не дейсіз оқырман?

Е-мэйлыңыз жарияланбайды.