Тастанбекова Гульмира Даукешевна
Балқаш қаласындағы
№ 10 арнайы мектеп-интернатының
логопед мұғалімі
Сабақтың оқыту мақсаттары:
- Көру арқылы есте сақтау жаттығуларын орындата отырып, оқушыларды тапқырлыққа баулу;
- Оқушылардың өз бетінше іздену әрекеттерін қалыптастыру, көру, есту, байқау, іздеу, қиялдау, елестету, есте сақтау арқылы логикалық ойын дамыту; Диафрагмалды тыныс алуды қалыптастыру, ұзақ фонациялық дем шығаруды дамыту. Тілдің фонетика-фонематикалық, лексика-грамматикалық қатарын, тілдік байланысын дамыту;
- Оқушылардың алған білімдерін күнделікті өмірде қолдана білуге үйрету және тәрбиелеу.
Сабақ түрі: аралас сабақ
Әдіс-тәсілі: түсіндіру, сұрақ-жауап, әңгімелеу, көрнекілік, ойын, дамытудың белсенді әдістері.
Көрнекілігі: кестелер, слайд, заттық суреттер, краскалар,смайликтер.
Сабақтың барысы:
Мотивациялық-қозғаушылық кезеңі:
— Ұйымдастыру кезеңі
-Педагогикалық -психологиялық сәт
— Шаттық шеңбері:
Мұғалім: Өте жақсы, балалар. «Жақсы сөз — жарым ырыс» демекші, қане балалар бір-бірімізге жақсы тілектер айтайық.
— Еліміз аман болсын, бақытты болайық, аналарымыз аман болсын, достарымыз көп болсын!
Ұйымдастырушылық-іздестіру кезеңі:
— Сенсорлық жаттығулар:
- «Шынтақпен амандасу» әдісі — қолымызды белімізге қоямыз, шынтақтарымызды түйістіреміз, оңға, солға тербелеміз, бір-бірімізге жымиып қараймыз.
- «Көзбен амандасу» әдісі — қазір мен сіздермен көзбен амандасамын, бірақ сөзбен емес, көзбен ғана үндемей амандасамын. Ал, сіздер әдемі көздерін арқылы өз көңіл күйлерінді жеткізіңіздер.
— Балалар, сіздермен «Сұрақ-жауап» ойынын ойнайық, жауабын ауызша емес, карточкамен көрсетеміз.
- Бағдаршамда неше көз бар? (3)
- Қолғапта неше саусақ бар? (5)
- Адамда қанша көз бар? (2)
- Аспанда неше күн бар? (1)
- Бір аптада неше күн бар? (7)
- Адамда қанша саусақ бар? (10)
Дидактикалық ойын: «Сұрақ-жауап»
-Қазір мен сіздерге мынадай сандар көрсетемін. Сендер 30 секунд уақыт зейін салып қарап, есте сақтауға тырысыныздар: 5,2,3,1,0
Мақсаты: Балалардың санды есту және оны цифрмен көрсету дағдысын қалыптастыру.
Көрнекіліктер: Әр баланың алдында 1-ден 10-ға дейін цифрлар.
Жаттығулар:
- Көру арқылы есте сақтау
- Логикалық сұрақ: ненің суреті жасырылған?
- Қай пішінге ұқсайды?
- Тапсырма «Не өзгерді»
- Артық затты тап, оны сыз.
- Цифрға жатпайтын заттарды қоршап сыз.
Ойын: «Өнерлі саусақтар» шарты: қағазды алып умаждау, оны түзетеміз, саусақтарымызды акварель бояғыштарға салып, саусақтарымызбен «гүл» саламыз.
Сергіту сәті: Су-Джок жаттығуы
Орнымыздан тұрамыз
Қолымызды созамыз
Бұрыламыз оңға бір
Бұрыламыз солға бір
Жаттығулар жасасақ
Жақсы сергіп қаламыз
Есте сақтау қабілетін дамытуға арналған ойындары:
1.«Үш құбылыс» — оқушылар шеңбермен тұрады. Мұғалім «су» — десе қолдарын алдына созады, «ауа» десе жоғары көтереді, «жер» дегенде қолдарын түсіреді. Кім шатасса ойыннан шығарылады.
- «Сөзді есіңде сақта» — мұғалім оқушыларға 4 қосарлы сөздерді оқиды. Оқушыларға мұқият тыңдау ұсынылады. Бірінші сөзді мұғалім айтады, оқушылар келесі сөзді есінде сақтап қайталайды. Осылайша қалған сөздерді түгел айтып шығу керек.
көктем – жаңбыр
жаз – күн шықты
аспан – бұлт
жер – шөп
Ми гимнастикасы «Жалқау сегіздіктер»- ауада сегіз санын алдымен оң қолыңмен, сосын сол қолыңмен сегіз санын сал, одан кейін екі қолыңмен үш рет қайтала.
- «Орныңды тап» оқушылар шеңберге тұрады. Әр оқушы өзінің жанындағы оқушыны есінде сақтап, қарап алуы керек. Мұғалімнің бірінші белгісі бойынша, сынып бөлменің жан-жағына тарап кетеді (белгі: шапалақтау арқылы беріледі). Екінші белгі бойынша шеңберге бастапқыда қай орында, кімнің қасында тұрғанын есінде сақтап, қайта шеңбер түзеді. Өз орнын таппаған оқушылар ойыннан шығарылады.
Рефлексивті-түзетушілік кезеңі:
Тренинг «Көңілді суретшілер» — шарты: шеңбер болып тұрамыз, бір- біріміздің арқамызға сурет саламыз.
— Күн саламыз (күннің бейнесін салу)
— Күнді бұлт баса бастады (бұлт салу)
— Ақырыңдап нөсерлеп жаңбыр жауа бастады (арқаны жолақпен жүру)
— Қар жауа бастады (арқаны нүктелеу)
— Қар қаттырақ жауа бастады
— Жел соқты (сипалау)
— Күн шықты.
— Қандай сезімде болдыңыздар? (жағымды болды, ұнады).
Рефлексия. «Көңіл-күйдің бет-бейнесі» —сіздердің алдарында «Көңіл-күйдің бет-бейнесі» жатыр, қолдарына алып сабақтан қандай көңіл-күй алдыңыздар көрсетіңіздер (смайлингтер арқылы көңіл-күйін көрсетеді).
Мадақтау.