Тәрбиеші Ержанова Назира Каржаубаевна
Алматы қаласы Білім басқармасы
Әуезов ауданы КМҚК «№64 бөбекжай- балабақшасы»

Бүгінгі таңда бүкіл әлем бойынша білім беру саласындағы ең өзекті мәселелердің бірі инклюзивті білім беру болып табылады. Бұл бағыттың маңыздылығы ерекше білім беруді қажет ететін балалардың санының жылдан жылға артуымен тікелей байланысты.

Инклюзивті білім беру — бұл әрбір баланың, оның ішінде ерекше қажеттіліктері бар балалардың да, білім алуына тең мүмкіндік беру принципіне негізделген жүйе.
Еліміздің әрбір азаматы — ұлттық құндылықтарымыз, ал әр баласы еліміздің ертеңі екенін ескерсек, ерекше білім беруге қажеттілігі бар балалардың сапалы білім алып, азамат болып қалыптасуына жағдай жасау — біздің міндетіміз.

Инклюзивті білім беру арқылы біз балалардың әлеуметтенуіне, өз-өзін дамытуына, және қоғамда тең құқықты азамат ретінде өмір сүруіне мүмкіндік береміз.
Инклюзивті білім берудің негізгі мақсаты — әрбір баланың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, білім беру процесін ұйымдастыру.

Бұл үшін мұғалімдер мен білім беру ұйымдары арнайы әдістемелер мен құралдарды қолдануы қажет. Сонымен қатар, ата-аналар мен қоғамның қолдауы да маңызды рөл атқарады.
Инклюзивті оқыту — ерекше білім беруді қажет ететін балалардың жалпы білім беру жүйесіне интеграциялануын қамтамасыз ететін тәсіл. Бұл тәсілдің мақсаты – әрбір баланың жеке қабілеттері мен қажеттіліктеріне сәйкес білім алуына мүмкіндік беру, сондай-ақ, қоғамда теңдік пен әділеттілікті қамтамасыз ету.
Инклюзивті білім берудің негізгі принциптері:
- Барлық балалардың құқықтары: Әрбір бала, оның ішінде ерекше білім беруді қажет ететін балалар да, сапалы білім алуға құқылы. Бұл құқықтар халықаралық стандарттармен, соның ішінде БҰҰ-ның Балалар құқықтары туралы конвенциясымен бекітілген.
- Жеке тәсіл: Инклюзивті білім беру әрбір баланың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, оқу процесін ұйымдастыруды талап етеді. Бұл үшін мұғалімдер арнайы әдістемелер мен құралдарды қолдануы тиіс.
- Қоғамдық қолдау: Инклюзивті білім беру тек мектептерде ғана емес, сонымен қатар қоғамның барлық деңгейінде қолдау табуы керек. Ата-аналар, қоғам мүшелері, мемлекеттік органдар мен білім беру ұйымдары бірлесе отырып, инклюзивті орта қалыптастыруы қажет.
- Кәсіби даярлық: Мұғалімдер мен білім беру қызметкерлерінің инклюзивті білім беру саласында арнайы даярлықтан өтуі маңызды. Олар ерекше қажеттіліктері бар балалармен жұмыс істеу үшін қажетті дағдылар мен білімге ие болуы тиіс.
- Ресурстар мен инфрақұрылым: Инклюзивті білім беру үшін қажетті ресурстар мен инфрақұрылымның болуы да маңызды. Мектептерде арнайы жабдықтар, оқу материалдары мен қолдау қызметтері болуы керек.

Білім беру жүйесінде инклюзивті тәсілдерді енгізу – бұл тек білім беру мекемелерінің міндеті емес, бұл бүкіл қоғамның жауапкершілігі. Біз ерекше білім беруді қажет ететін балаларға қолдау көрсету арқылы, олардың әлеуетін ашуға, қоғамда өз орнын табуға және толыққанды азамат болып қалыптасуына көмектесеміз.

Сондықтан, инклюзивті білім беру — бұл тек білім беру жүйесінің жаңалығы емес, бұл біздің қоғамымыздың мәдениеті мен адамгершілік көзқарасының көрсеткіші. Ерекше қажеттіліктері бар балаларға арналған білім беру жүйесін дамыту — бұл біздің болашағымызды жарқын етуге бағытталған маңызды қадам.
Біз барлығымыз бірге, инклюзивті білім беру арқылы, еліміздің әрбір баласының білім алуына, дамуына және қоғамда өз орнын табуына мүмкіндік жасауымыз керек. Бұл — біздің ортақ міндетіміз, және біз оны орындауға дайын болуымыз қажет. Әрбір балаға тең мүмкіндік беру арқылы біз болашақта тең құқықты, әділетті және толерантты қоғам қалыптастыра аламыз.