Home » Мақалалар »     Мектепке дейінгі мекемеде ересек топ балаларымен  I- күннің жартысын өткізудің ұйымдастырылуы  

    Мектепке дейінгі мекемеде ересек топ балаларымен  I- күннің жартысын өткізудің ұйымдастырылуы  

Күн тәртібі-  мектепке дейінгі білім беру мекемесінде әр жас тобында режимдік сәттерді ұйымдастыру бойынша жобаны әзірлеу үшін нормативтік негіз болып табылады. Күн тәртібінде тәрбиешімен  бірге және балалардың  режимдік сәттерде де, олардың арасында да дербес қызметін ұйымдастыру көзделеді.

Балалар іс-әрекетінің әртүрлі түрлерін ұйымдастырудың вариативтілігі режимдік сәттердің әрқайсысында өте жоғары. Іс-әрекетті таңдау балалардың жасына, олардың мүдделеріне, маусымдылығына, оқиғаларына және т.б. байланысты, күн тәртібінде әр түрлі балалар іс-әрекетін ұйымдастыру жоспарына сүйене отырып, тәрбиешілер балалар іс-әрекетінің түрлерін, оларды ұйымдастыру нысандарын, әдістері мен тәсілдерін анықтайды.

Режимдік сәттер:

  1. Балаларды қабылдау
  2. Таңғы гимнастика.
  3. Таңғы асқа дайындық, таңғы ас
  4. ҰОҚ-іне дайындық.
  5. Серуенге дайындық, серуендеу
  6. Түскі асқа дайындық, түскі ас.
  7. Балалардың ұйықтауын ұйымдастыру.
  8. Балаларды ұйқыдан ояту және шынықтыру процедураларын ұйымдастыру.
  9. Бесін асқа дайындық, Бесін ас.
  10. 2 серуенге дайындық, серуендеу.

11.Үйге кету.

Тәрбиеші  жұмыс  күні   15 минут бұрын келіп топты 30 минут кварцтайды.

  1. Процедура басталар алдында бөлме барлық тірі, оның ішінде бөлме өсімдіктерінен босатылады.
  2. Кварцтеуге жауапты қызметкер шамды қосып, өңделетін бөлмеден мүмкіндігінше тезірек кетеді..

БҚҚ-да желдету кестесінің және кварцтау кестесінің түпнұсқасын, процедураларды өткізу күні, уақыты және тәртібі туралы жазбалар жүргізілетін желдету және кварцтау журналымен бірге топтық папкада сақталады. Журналды толтыру кезінде әрбір жазбаның астында жауапты тәрбиешінің  аты-жөні көрсетіліп, қол қойылады.

Балабақшадағы   кварцтау

Үй-жайды ультракүлгін сәулелермен кварцтық шам арқылы өңдеу рәсімі ауадағы ауру тудыратын микроорганизмдердің, вирустар мен бактериялардың концентрациясын төмендету мақсатында жүзеге асырылады. Кварцтау топтарда оңтайлы микроклимат жасауға, тәрбиеленушілердің иммунитетін арттыруға және Жылдың суық мезгілінде D витаминінің бөлінуін қалыпқа келтіруге мүмкіндік береді. Сондықтан қолданыстағы СанЕжН МДҰ-да кварцтау кестесін жасауды және үй-жайларға жүйелі сәулеленуді жүргізуді көздейді.

Кварцтау процедурасын жүргізудің артықшылықтары:

* суық және вирустық аурулардың алдын алу;

* балаларда шаршау;

* ауадағы ауру тудыратын бактериялар санының төмендеуі есебінен мұрын, синусит кезінде жағдайды жеңілдету;

* тері патологияларын емдеу және алдын алу;

* рахиттің алдын алу.

Маусымдық авитаминоз, тұмау індеті жағдайында, бір тәрбиеленушіні жұқтыру топтағы басқа балалар арасында балабақшада вирустың тез таралуына әкелуі мүмкін, үй-жайларды кварц шамымен өңдеу өте қажет.

Кварц процедурасы аяқталған соң топта желдету жұмыстарын ұйымдастырады.

Жыл мезгіліне байланысты Санпинмен әзірленген желдету кестесі мынадай талаптарды қамтиды: қысқы уақытта үй-жайларды желдету балалар топта жоқ кезеңде жүргізілуі тиіс; жазғы уақытта мектепке дейінгі мекеме балалар серуендеуде болған кезде желдетілуі тиіс (бөлмелерді және балалардың қатысуымен желдетуге рұқсат етіледі, бірақ тек қана өтпе жолдар болмаса).

МДҰ-да желдету кестесі үй-жайдың техникалық ерекшеліктеріне, тәрбиеленушілердің жасына, жыл уақытына сәйкес қалыптастырылады. Құжатты медбике жасайды,жаңа оқу жылының басында медицина қызметкері мен балабақша меңгерушісінің қолдарымен расталады. Желдетудің әртүрлі түрлерін ажырату қабылданған: тура және бұрыштық-тек балалар болмағанда ғана жүргізіледі; Қыста желдету жұмыстарын ұйымдастыру кезінде балабақша үй-жайларындағы температураның шамалы төмендеуіне (2-4 градусқа) жол беріледі. Жылыту жүйесінің шамадан тыс жұмыс істеуі және топтарда температуралық режим (ойын үшін норма — 24 градус, ұйықтауда — 22 градус) жоғарылауы жағдайында қолданыстағы СанЕжН белгіленген көрсеткіштерге қол жеткізу үшін микропроветрива -циялауды жүйелі жүргізуге жол беріледі.

Таңғы қабылдауды ұйымдастыру Тәрбиеші ата-аналарымен және балаларымен амандасып, көңілді қарсы алады. Балалар шешінгенше, тәрбиеші ата-аналармен сөйлесіп баласының денсаулығын, қалай ұйықтап шыққанын білуі қажет.Баланы ата-анасынан қабылдап аларда дене қызуын өлшеп, денесін тексереді. Балаларды қабылдау ауада, сондай-ақ үй-жайда жүргізілуі мүмкін. Жақсы ауа райында балаларды жылдың кез келген уақытында таза ауада қабылдау керек. Балалардың сыртқы түріне назар аудару қажет. Егер бала ұялшақ, көңіл-күйі болмаса тәрбиеші онымен ойнайтын балаларға қосуға, ойыншықтарды таңдауға көмектесуге, баламен ойнауға немесе оған қандай да бір нақты тапсырма беруге көмектесуі тиіс.

Тәрбиеші бір уақытта әр түрлі міндеттерді жүзеге асырады: балаларды қабылдайды, ата-аналармен сөйлеседі, ойын ұйымдастырады, таңертең жоспарланған жұмысты жүзеге асырады. Бір бірімен сөйлеуді дамыту бойынша жеке жұмыс жүргізеді, бірнеше балалармен дидактикалық ойындар ұйымдастырады.

8_05-те Тәрбиеші балаларға ойыншықтар жинауды ұсынады және таңғы гимнастикаға дайындалады (балалар дене шынықтыру түріне ауысады). Тәрбиеші киім ауыстыру тәртібін, киімнің ұқыпты болуын қадағалайды.

Таңғы гимнастика. 8. 20- 8.30

Таңертеңгілік гимнастикаға дайындық. Музыкалық сүйемелдеумен дене шынықтыру залындағы таңғы гимнастика.Тәрбиеші тәрбиеленушілерді бойымен сапқа тұрғызады, тағы да олардың сыртқы түріне назар аударады, балаларды дене шынықтыру залына апарады. Гимнастика жоспар бойынша өтеді, бұлшықеттердің барлық топтарына арналған жаттығулар баланың  жасына сәйкес ұйымдастырылады.. Тәрбиеші оны өткізу кезінде балалардың қалпына, нақты жаттығуларды орындауға, жаттығуларды өткізу тәртібін және оларды түсіндіру тәртібін сақтауға назар аударды. Балаларға  сергектік пен жақсы көңіл-күй сыйлайды.

Гимнастикадан кейін балалар тәрбиешімен топқа оралып, киім ауыстыра бастайды, кезекші тез киінуді ұсынады.

Кезекшілік.    Кезекшілермен әңгімелесу Бірінші кезекшілер қолдарын жуып, ақ алжапқыштар мен қалпақтар киеді. Тәрбиеші шыныаяқтарды  алып, ұқыпты қойып, қасықтар әр тәрелкеге қарама-қарсы қою керектігін еске салады. Содан кейін кезекшімен тәрбиешінің көмекшісі қалады және оларға үстел қоюға көмектеседі.

Жуыну. Балалар өз қолдарын жуып-шаюын ұсынады. Балаларға қол жууға арналған ережелерді еске салу: жеңдерді құрғату; көбік пайда болғанға дейін қолды жуу; алақанға қажетті су мөлшеріне толтыру; бетті екі қолмен жуу; қолды шынтаққа дейін сабынмен жуу;қолды жуу; қолды құрғату; жеке сүлгіні пайдалану; суды қолмен шайқамау. Сүлгіні жуу процедурасынан кейін өз орнына мұқият іліп қою керек.

Балалар суды шашыратпауы керек, Жуынатын бөлмеде тәртіп пен тазалықты ұстауы керек.

Ойын-жарыстар( үлкен жас), тәрбиешінің тазалық туралы әңгімесі; балалардың өзін-өзі бақылауы; қызметті бағалау.

 

Таңғы ас. 8.30 — 8. 50

Балалар бірте-бірте  шу тудырмай, үстелдерге отырады. Тәрбиеші балаларға отыруды ұсынады. Ас мәзірімен танысу. Оларға «жағымды тәбет» тілейді!» Тәрбиеші әрдайым балалардың үстел басында ыңғайлы отыруын, қасықты дұрыс ұстауын қадағалайды.. Тамақтануды ұйымдастыру ережесі

Тамақтануды ұйымдастыру барысында гигиена және тамақтану ережелері мәселелері шешіледі:

— тамақ алдында қолды жуу;

— ауызға аздаған бөліктермен тамақ салып, оны жақсы шайнау керек.

— ауыз бен қолды қағаз салфеткамен сүрту;

— тамақ аяқталғаннан кейін аузын шаю.

.Балаларға тамақтанып болған соң  «рахмет» деп айту керек екенін еске салады. Таңғы астан кейін күтуші  кезекшінің көмегімен ыдыстарды үстелден алып, бөлмені ретке келтіреді. Тәрбиеші кезекшілердің жұмысын бақылайды және оны бағалайды. Балаларға ойнауға баруды ұсынады. Балалар өз бетінше ойнаған кезде тәрбиеші ҰОҚ-іне дайындалады.

9.00- 9.55   ҰОҚ

Серуенге дайындық. Тәрбиеші балаларға ойыншықтар жинауды ұсынады. Балаларға дәретханаға баруды және киіну тәртібін еске сала отырып, шешіну бөлмесіне баруды ұсынады. Бірінші кезекте баяу балаларға назар аударамыз, киімге назар аударады, түймелерді тағуға,аяқ киімдерін киюге  көмектеседі.

Серуендеуді бақылау.

Серуен

МДҰ — да Балаларды серуендеудің күн сайынғы ұзақтығы шамамен 4-4,5 сағатты құрайды. Серуендеуді күніне 2 рет: түстен кейін күннің бірінші жартысын және күндізгі ұйқыдан кейін күннің екінші жартысын және (немесе) балаларды үйге кетер алдында ұйымдастырады. Ауа температурасы 15°С төмен және желдің жылдамдығы 7 м / с жоғары болған кезде серуендеу ұзақтығы қысқартылады. Серуендеу ауа температурасы — 15°С төмен және желдің жылдамдығы — 15 м/с жоғары болғанда 4 жасқа дейінгі балалар үшін, ал 5-7 жастағы балалар үшін — ауа температурасы-20°С төмен және желдің жылдамдығы 15 м/с жоғары болғанда жүргізілмейді.

Серуендеу келесі бөліктерден тұрады:

* бақылау,

* қозғалмалы ойындар,

* учаскедегі еңбек,

* балалардың өзіндік ойын қызметі,

* дене қасиеттерін дамыту бойынша балалармен жеке жұмыс,

* өзіндік қозғалыс белсенділігі •

Серуен барысында тәрбиеші балалардың қызықты және әр түрлі іс-әрекеттерін ұйымдастыруына ықпал етеді. Серуендеу кезінде тәрбиешіде балалардың ойын мазмұны мен өзара қарым-қатынасын бақылап, қажет болған жағдайда оларды түзету мүмкіндігі бар. Серуендеу аяқталғанға дейін 30 минут бұрын тәрбиеші балаларды тыныш іс-әрекетке ауыстырады-бақылау, сөздік ойындар немесе әңгімелер жүргізіледі Серуендеуден кетер алдында балалар учаскені ретке келтіреді. Балабақшаға кірер алдында балалар аяқтарын сүртеді және бір-біріне кедергі келтірмей, итерместен, тыныш кіруге үйретеді, ұлдар қыздарды алға өткізеді. Шешіну бөлмесінде тәрбиеші киім ауыстыру процесін қадағалайды және балаларға заттарға ұқыпты қарауға және ұқыптылық дағдыларын үйретеді.

Серуеннен оралу. Серуенге оралу: ойындар. 12.15-12.25

Балалар балабақшаға кірер алдында тәртіп сақтауы керек (дәлізде жүгірмеу, бір-бірін итермеу, шуламау). Шешіну бөлмесінде тәрбиеші киіну процесін қадағалайды және балаларға заттарға ұқыпты қарау, шешіну кезектілігін, ұқыптылық дағдыларын үйретеді.

Түскі ас. 12.25-13.05

Түскі асқа дайындық.

Тәрбиеші балаларға тек қолды ғана емес, бетті, мойынды, шынтақты жуу қажет екенін еске салады. Жуыну тәртібін еске салады, балалардың әрекетін бақылайды, олардың ұқыптылығын көтермелейді. Бірте-бірте балалар жууды аяқтайды, тәрбиеші кейбіреулеріне асылған сүлгінің ұқыпсыздығын көрсетеді және олардың қателігін түзетеді.

Үстелді жабдықтау: кезекшілермен әңгімелесу; ас мәзірімен танысу, балаларға хабарлау; балалардың назарын үстелдерді эстетикалық безендіруге аудару.

Балалардың назарын тамаққа аудару; Тамақ мәдениетін тәрбиелеу бойынша жеке жұмыс; этикет ережесі; қызметті бағалау.

Ұйқы. 13.05-15.15

Күндізгі ұйқыға дайындық

Ұйықтайтын бөлмедегі ауа температурасының 3-5 градусқа төмендеуімен желдетіледі. Балалар жатын бөлмеге кірер алдында жатын терезені жабу керек. Шешіну кезінде тәрбиеші заттарға ұқыпты қарауды  қалыптастырады. Тәрбиеші балалардың дұрыс ретпен шешінуін және өз заттарын орындыққа ұқыпты жинауын қадағалайды.  Балалар біртіндеп жатын бөлмеге өтеді, тәрбиеші оларды тыныш, сөйлеспеу керек екенін ескертеді.Жатын бөлмелердегі жағдай тыныш болуы керек. Балалар өз кереуеттерінде ыңғайлы орналасқанын, әрқайсысына жақындап, көрпелерді түзеп, басына салып, тыныш ұйықтауды қалайтындарын тексеру қажет. Тәрбиеші балаларға көзді жабуды ұсынады және оларға кішкентай ертегіні тыныш, мейірімді дауыспен оқиды. Балалардың ұйқысы кезінде тәрбиеші жатын бөлмеде болуы және балаларды қадағалауы тиіс.

                        Қостанай облысы,
Қостанай қаласы 
№ 13 бөбекжай-бақшасының  тәрбиешісі:
 Алимханова Айгуль Кабденовна

Сіз не дейсіз оқырман?

Е-мэйлыңыз жарияланбайды.