Home » Мақалалар » КӨП ТІЛДІ БІЛУ МАҢЫЗЫ

КӨП ТІЛДІ БІЛУ МАҢЫЗЫ

Қуантай Руслан Қуантайұлы
Сырттай қатысу
Жетекші: Сагиндыкова А.С.
Сәкен Сейфуллин атындағы Қазақ Аграрлық Университеті

Жаһандану дәуірінде көптілділік мәселесі ерекше өзектілікке ие болып отыр. Бүгінгі таңда әлемнің дамыған елдерінің қатарында болу, халықаралық қатынастарда белсенділік таныту және мәдениетаралық коммуникацияларды жүзеге асыру үшін көп тілді білу – маңызды қажеттіліктердің бірі.
Қазақстан Республикасындағы көптілділік саясаты
Қазақстан Республикасында көптілділік саясаты мемлекеттік деңгейде ерекше назарға алынған. Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев «Қазақстан – 2050» Стратегиясында үш тілде білім беру жүйесін енгізу туралы тапсырма берген болатын. Бұл ел болашағын қалыптастырудағы маңызды қадамдардың бірі ретінде қарастырылады. Қазақ тілі – мемлекеттік тіл ретінде, орыс тілі – ұлтаралық қатынас тілі ретінде, ал ағылшын тілі – жаһандық экономикаға, ғылым мен технологияға интеграция тілі ретінде ерекше маңызға ие.
Көптілді білім беру жүйесінің маңызы
Көптілді білім беру жүйесі заманауи әлемнің талаптарына сәйкес келетін білікті мамандарды дайындаудың негізі болып табылады. Бүгінгі күні тілдерді меңгеру жеке тұлғаның дамуына, қоғамдағы әлеуметтік және кәсіби позициясын нығайтуға тікелей әсер етеді. Бірнеше тілді меңгерген адам ақпарат алмасуда, түрлі салаларда жұмыс жасауда басқаларға қарағанда бәсекеге қабілетті болып келеді.
Көптілділіктің жеке тұлғаға әсері
Көп тілді білу арқылы адамның көкжиегі кеңейіп, дүниетанымы байи түседі. Әртүрлі мәдениеттермен танысу, әлемнің түрлі елдерінен келген адамдармен қарым-қатынас жасау қабілеті артады. Бұл жеке тұлғаның мәдениетаралық қарым-қатынас жасау дағдыларын жетілдіреді және кез келген халықаралық жағдайларда тиімді әрекет етуге мүмкіндік береді.
Экономикалық даму мен көптілділік
Сонымен қатар, көптілділік тек білім беру саласында ғана емес, экономикалық даму мен әлеуметтік тұрақтылықты қамтамасыз етуде де маңызды рөл атқарады. Көп тілді білетін мамандар шетелдік инвестицияларды тартуда, халықаралық жобаларды жүзеге асыруда және сыртқы сауда қатынастарын дамытуда үлкен үлес қосады. Олар әлемдік нарықта еліміздің бәсекеге қабілеттілігін арттырып, экономиканың түрлі секторларында инновациялық шешімдерді енгізуге ықпал етеді.
Тілдерді меңгерудің заманауи мүмкіндіктері
Қазіргі ақпараттық технологиялар заманында тілдерді үйрену мүмкіндіктері де артты. Интернет ресурстары, онлайн курстар, тіл үйренуге арналған мобильді қосымшалар – барлығы тілдерді меңгеруді жеңілдетеді. Сонымен қатар, халықаралық алмасу бағдарламалары, шетелде білім алу мүмкіндіктері жастардың тілдік дағдыларын жетілдіруге ықпал етеді.
Жастар және көптілділік
Қазақстан жастарының алдында тұрған міндеттердің бірі – әлемдік деңгейдегі бәсекеге қабілетті маман болу. Ол үшін бірнеше тілді білу, заманауи технологияларды меңгеру және үнемі өзін-өзі дамыту маңызды. Жастардың көптілді болуы олардың еңбек нарығында сұранысқа ие болуына, халықаралық ұйымдарда жұмыс істеуіне және жаһандық мәселелерді шешуге қатысуына мүмкіндік береді.
Мәдениетаралық түсіністік және толеранттылық
Көптілділіктің пайдасы тек экономикалық жағынан ғана емес, мәдениетаралық түсіністік пен толеранттылықты арттыруда да көрінеді. Тілдерді меңгеру арқылы біз басқа халықтардың мәдениеті мен тарихын түсінеміз, бұл өз кезегінде ұлтаралық келісімді нығайтады. Мәдениетаралық диалогты дамыту қоғамдағы тұрақтылық пен бейбітшілікті сақтауда маңызды.
Қорытынды
Қорытындылай келе, көптілділік – бұл заман талабы. Ол жеке тұлғаның дамуына, елдің экономикалық және мәдени өркендеуіне, халықаралық қатынастардың нығаюына ықпал етеді. Сондықтан әрбір азамат тілдерді үйренуге ұмтылуы қажет. Бұл тек жеке жетістікке жетуге ғана емес, еліміздің болашағына да салмақты үлес қосады.
Әдебиеттер тізімі
1. «Қазақстан – 2050» Стратегиясы. – Астана: Қазақстан, 2013. – 32 б. Назарбаев Н.
2. Қазақ тілі білімінің негіздері [Оқу құралы]. – Алматы: Мектеп, 2015. – 416 б. Аманжолов С.
3. Қазақстан Республикасының білім беруді дамытудың 2011–2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы. – Астана, 2010.
4. Тіл тағылымы. – Алматы: Ана тілі, 1992. – 448 б. Байтұрсынов А
5. Көптілді білім беру – заман талабы // Білім беру мәселелері журналы. – 2018. – №3. – Б. 15–18. Елшібаева М.
6. Жастар және тіл саясаты // Егемен Қазақстан. – 2019. – 12 қазан. Сейітов Ғ.
7. Көптілділік және мәдениетаралық коммуникация. – Алматы: Ғылым, 2017. – 280 б. Мұқашев Б

Сіз не дейсіз оқырман?

Е-мэйлыңыз жарияланбайды.