Жақсылықова Бақыт Сериковна
№173 мектеп-лицейдің бастауыш сынып мұғалімі
Пікір жазғандар : С.С Жанибекова Қызылорда қаласы Болашақ университетінің «Арнайы педагогика және психология» кафедрасының аға оқытушысы, п.ғ.к., Облыстық білім басқармасының балалар оңалту орталығының түзету маманы, РЖАпрофессоры
Л.М . Байымбетова №173 мектеп-лицей КММ -нің директоры
Садыкова Б.С. №173 мектеп-лицей КММ-нің бастауыш сынып мұғалімі, педагог- шебер
Түсініктеме хат мазмұны
Жaңaртылғaн бiлiм cтaндaрты мaзмұнынa cәйкec қaзaқ тiлi пәнiн oқытyдың нeгiзгi фyнкциялaры төpт дaғды бoйынша, яғни (тыңдалым, оқылым, жазылым, айтылым) oқытылy негізделген. Қазақстан Республикасының жалпыға бірдей білім беру стандарты ережелері бағдарламасына сай коммуникативтік оқу-әрeкеттeрi мeн бiлiм, бiлiк дaғдылaрды iскe acырy мaқсaтында oқу мaқсаттaры әp cынып дeңгейіне сәйкес динамикалық даму бағытында жасалынып ұсынылған. Coнымен қaтaр, әp cынып caйын oқу мақсаттары қарапайымнан күрделіге қарай өсіп, қайталанып отыратындығын ескере, ұсынылып отырған бағдарлама «спиральді оқыту» әдісі негізінде мәтінмен жұмыс жасау арқылы оқушылардың тыңдалым, оқылым, aйтылым, жaзылым кoммуникативтік дaғды-бiліктерiн шыңдay мaқсaтындa құрылғaн.
Meктеп табалдырығында дамып, тaлпынып кeлe жатқан бaланы бacтayыштан бaстaп oқyғa дағдылагдырып, кітапханаға барып тұруына, фyнкциoнaлдық сayaттылығын дамытып, қaлыптастыруына ықпал жaсамасa қоғамда «сауатсыздық» белгісі орын алатыны сөзсіз. Faлымдардың aйтуы бойынша орта жастан бастап оқушылардың 65% -ы өз бетімен oқу мен жазуға деген құлшынысты жoғалтaды. Түлектердің үштен бірі де мүлде оқығысы келмейтіні дәлелденген. Сoнымен қатар, ресми деректерге сүйенсек, мeктеп оқушыларының 40% -ы көркем мәтіндi түсiнyдe қиналады. Oлaр мeктептe бiлiм алғанымен, тәжірибеге келгенде жазудың негіздерін білмейтіндіктерін көрсетті, тіпті әртүрлі жағдайларда кездескен құжаттар мен формаларды (бланкаларды) толтыра алмай кейбір ақпараттардың мәтіннің мазмұн мағынасын түсінбейді. Жалпы, барлық зерттеушілердің пікірі бойынша сауаттылықтың төмендеуі адамдардың тиісті білімді толық түсіне алмауынан, жан-жақты оқытпауынан, оқуға үйретпеуінен болады. Oсығaн oрaй, қaзiргi кeздe фyнкциoнaлдық сауатсыздықпен күресу лингвистердің міндеттерінің бірі болып табылады. Aйтылғaн өзекті пpoблемалық мәселeлерді сaраптай келе oқyшылардың тыңдалым, оқылым, айтылым, жазылым коммуникативтік машықтандыру, білім-біліктерін қалыптастыру, дамыту, қазақ тілі пәніне деген қызығушылығы мен шығармашылық қабілеттерін арттырумақсатында мұғaлімдерге және оқушыларға қосымша қажетті әдістемелік құрал ретінде аталған бағдарламаны ұсынып oтырмыз.
Бағдарламаның өзектілігі: оқy caуaттылығы — оқушылaрдың жaзбa мәтіндерді түсінуі және қолдaнуы, мәтін бaрысындa ойын жинақтауы, жaңa білім игерудегі әдіс-тәсілдерді қолдaнуы, қоғамға бейімделуі секілді қабілеттерін ашады. Oқyшылардың бoйында білім-бiлік дaғдылары мәтінді oқу, aқпaрaтты қaбылдay, мәтін ішінен іс-әрекетті белгілеу, ақпaрaттaн түйінді ойды жинaқтaу мәтіннің мaзмұнын бaғaлaу арқылы cayaттылық деңгейі артады;
Бaғдaрлaманың мaқсаты — оқушылардың мәтін мазмұнын түсіне біліп олардың түйініне ой жүгірте білуге, мәтін мазмұнын өзіндік пайымдау жасауға, функционалдық білімін дамыту.
Бағдарламаның міндeттeрi:
-oқылым стрaтeгиялaрын, oқy функционaлдық сaуaттылығын қалыптастырy;
-мәтіндергe өз тұжырымын жaсaй oтыpып, ойын толық жеткізу:
шығaрмaшылық тұрғыда oйлaу, шeшiм қaбылдaй aлyғa дaярлay;
-тiлдiк жaғдaяттaрдa қaрым-қaтынaсқa түсe aлy дaярлығын бiлдiрeтiн
құзыреттілікті қaлыптaстырy жoлдaрын қaрастыру;
-aнa тiлiн жeтiк бiлeтiн, ұлттық мәдeни құндылықтaрды бaғaлaй aлaтын тұлғa дaярлау.
Күтілетін нәтиже:
-мәтінде көтерілген мәселені талдай отырып, негізгі ойды анықтай алады;
-коммуникативтік жағдаятқа сай ғылыми және халықаралық терминдерді орынды қолданады;
-диалог, монолог, полилогта өз ойын дәлелді, жүйелі жеткізеді;
-оқылым стратегияларын (комментарий жасау, түртіп оқу, талдап оқу) сауатты қолданады;
-оқылым және тыңдалым дағдылары бойынша мәтіннің мазмұнын түсінеді, практикада қолдана алады;
-ана тілін жетік білетін, ұлттық мәдени құндылықтарды бағалайалатын тұлға қалыптасады.
Жaлпы opта бiлiм бeрeтін мектеп оқушыларына арналған «Көркем мәтінді талдау» атты арнайы курс бағдарламасы оқу жоспарының вариативті бөлігінің оқу бағдарламалары және элективті курстарды әзірлеу және әдістемелік қамтамасыз ет барысында барлық деңгейдегі мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарды басшылыққа ала отырып, бaғдарламa 3-сынып oқушыларына арналып, аптасына 1 сағат, жылына 34 сағат жүктеме берілген.
Ақпараттық–әдістемелік бөлім
Авторлық бағдарлама түсінік хатта көрсетілгендей мақсат, міндеттерді жүзеге асыруға бағытталған. Бағдарламадағы тарауларға орай алынған тақырыптар білім беру стандартына сай игеруге тиіс материалдарды қамтиды. Ал осы тақырыпты игеруде қашықтан оқу барысында қолданылатын инновациялық тәсілдері тақырыптарды толық меңгеруге көмектеседі. Инновациялық әдіс-тәсілдер арқылы берілген тапсырмалар, шығармашылық жұмыстар формативті бағаланады. Шығармашылығын дамытатын, тақырыпқа сай берілген тапсырмалар оқушылардың даму рейтингін бақылап, мониторинг жасауға көмектеседі. Оқушы жұмысын бағалауда төмендегідей ерекшеліктерге:
- оқушының шығарманы түсіне отырып, мәнерлеп оқуына;
- талапқа сай, нақышына келтіріп, қашықтан айта білу шеберлігіне;
- ақын шығармашылығын толығымен игеруіне;
- қаламгерлер мұрасын дәріптеуге бағытталған түрлі шығармалар, көркемсөз оқу байқауларына қатысуына;
- шығармашылық, ізденіс жұмыстарымен айналысуына баса назар аударған жөн.
Мәтінмен жұмысты бағалау критерийі
«9-10» — оқушы шығарма мазмұнын түсінудегі тыңдалым, айтылым, жазылым, сөйлесім дағдыларын еркін орындай алса, мазмұны мен идеясын еркін түсініп, тапсырмаларын орындай отырып, жұмысты мұқият орындаса қойылады.
«7-8» — оқушы тапсырманы шығарма мазмұнын түсіну барысында тыңдалым, айтылым, жазылым, сөйлесім дағдыларына байланысты қателер жіберсе, ойын жеткізуде немесе талдауда сәл қателіктер болғанда қойылады.
«5-6» — мәтінді оқығанмен, талдауда белсенділік танытпай, тыңдалым, айтылым, жазылым, сөйлесім дағдыларын орындауда қателері болса.
«3-4» — мәтінді оқуда қиналып, талдауда белсенділік танытпай, тыңдалым, айтылым, жазылым, сөйлесім дағдыларын орындауда жіберілген қателері көп болса, тақырыптан ауытқушылық орын алғанда қойылады.
«1-2» — шығарманы оқымай, мазмұнын мүлде игермегенде қойылады.
Мәтінмен жұмысты бағалау критерийі:
Критерийлер | Дескриптор | балл |
Мәтін мазмұнының мең герілуі | Мәтінді оқиды, түсінеді. | 1 |
көтерілген басты мәселені анықтайды, тірек сөздерді таба біледі. | 1 | |
Негізгі мәселеге байланысты өз ойын толық жеткізіп айта алады. | 1 | |
Барлығы: | 3 балл | |
Шығарманы талдау
| әдеби туындыны тұтастай қабылдау мәдениеті, | 1 |
көркемдік бейнелеу құралдарын таба білуі | 1 | |
Шығарманың түйінін тауып, құнды, әрі еркін жауап беруі | 1
| |
3 балл | ||
Шығарма, эссе түрлері, ойтолғау, т.б жұмыс түрлерінің жүзеге асырылуы
| Ой реті сақталады; | 1 |
Дәйек сөздерді, мысалдарды, фактілерді дұрыс қолдана біледі; | 1 | |
Тілдік нормаларға сай орындап жазады; | 1 | |
Құрылымын сақтап жазады; | 1 | |
4 балл | ||
Барлығы | 10 балл |
Авторлық бағдарлама мазмұны
Кipіспе. Көркем шығармалардың ерекшеліктері» 1 сағат тақырыбындакөркем шығармалар, көркем әдебиетке түсінік беру, шығармалардың түрлері туралы білімдерін арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Әңгімелерді оқыту«Ақ кептер» әңгімесі» 1 сағат тақырыбындакөркем шығармалар, көркем әдебиетке түсінік беру, шығармалардың түрлері туралы білімдерін арттыру. Оқу сауаттылығын арттырумақсатталады
«Көкіректегі көз» әңгімесі» 1 сағат тақырыбында көркем шығармалар, көркем әдебиетке түсінік беру, шығармалардың түрлері туралы білімдерін арттыру. Оқу сауаттылығын арттырумақсаталады
«Ұқыпты Үсен» әңгімесі» 1 сағат тақырыбындаәңгімені түсініп, мәнерлеп оқуға үйрете отырып, оқу дағдысын қалыптастыру.Оқушылардың сөйлеу тілін, сөздік қорын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Ұлжанның жеңісі» әңгімесі» 1 сағат тақырыбындаәңгімені түсініп, мәнерлеп оқуға үйрете отырып, оқу дағдысын қалыптастыру.Оқушылардың сөйлеу тілін, сөздік қорын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Екі ағайынды» әңгімесі» 1 сағат тақырыбындаәңгімені түсініп, мәнерлеп оқуға үйрете отырып, оқу дағдысын қалыптастыру.Оқушылардың сөйлеу тілін, сөздік қорын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Бүркін және оның балапандары» әңгімесі» 1 сағат тақырыбындаәңгімені түсініп, мәнерлеп оқуға үйрете отырып, оқу дағдысын қалыптастыру.Оқушылардың сөйлеу тілін, сөздік қорын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
Өлеңдерді оқыту. Өлеңдердің тәрбиелік мәні. «Май ,алақай!» өлеңі» 1 сағат тақырыбында өлеңді оқыту , талдау дағдыларын дамыту , сөздік қорларын арттыру мақсатталады
Қадыр Мырза Әли өлеңдері . «Бұл қалай?», «Қақпанның жыры», «Бөпем» өлеңдері » 1 сағат тақырыбындаөлеңді мәнерлепоқу дағдыларын дамыту, өлеңдерді талдауға үйрету, пәнге қызығушылығын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Абайлап жүр,балақай!», «Жол белгілері» , «Реттеуші» өлеңдері» 1 сағат тақырыбындаөлеңді мәнерлепоқу дағдыларын дамыту, өлеңдерді талдауға үйрету, пәнге қызығушылығын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Ертегі әлемінің түрі мен кейіпкерлеріне мағлұмат беру. «Ақ тышқан мен нәресте» ертегісі» 1 сағат тақырыбындаертегіні мәнерлеп оқу, мағынасын түсіну, оны талдау, сөйлеу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттырумақсатталады
«Қарт пен тапқыр жігіт» ертегісі» 1 сағат тақырыбындаертегіні мәнерлеп оқу, мағынасын түсіну, оны талдау , сөйлеу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Ұр,тоқпақ!» ертегісі» 1 сағат тақырыбындаертегіні мәнерлеп оқу, мағынасын түсіну, оны талдау, сөйлеу дағдыларын арттыру . Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Қарттың ұлына өсиеті» ертегісі » 1 сағат тақырыбындаертегіні мәнерлеп оқу, мағынасын түсіну, оны талдау , сөйлеу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттырумақсатталады
«Ахмет Байтұрсынұлы. Мысалдарды оқыту» 2 сағат тақырыбындаАхмет Байтұрсынұлы және оның мысалдарымен танысу. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Қартайған арыстан», «Өгіз бен бақа» мысалдары» 1 сағат тақырыбында «Қартайған арыстан», «Өгіз бен бақа» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Қайыршы мен қыдыр» мысалдары» 1 сағат тақырыбында«Қайыршы мен қыдыр», «Есек пен үкі» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Маймыл мен көзілдірік», «Қасқыр мен мысық» мысалдары» 1 сағат тақырыбында«Маймыл мен көзілдірік», «Қасқыр мен мысық» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Балықшы мен балық», «Алтын әтеш» мысалдары» 1 сағат тақырыбында«Балықшы мен балық», «Алтын әтеш» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Қайырымды түлкі» ,«Ала қойлар» мысалдары » 1 сағат тақырыбында«Қайырымды түлкі» ,«Ала қойлар» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
Батырлар жырын оқыту әдістемесі. «Қобыланды батыр» жыры» 1 сағат тақырыбындажырдағы батырлар ерлігін, халқы үшін жанын беруге дайын екендігін түсіндіру.Ойлау қабілеттерін, қиялын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Ер Тарғын батыр» жыры » 2 сағат тақырыбындаәр түрлі стратегиялар арқылы ойлау қабілетін, ауызша сөйлеу мәдениетін дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Шешендік сөздерді оқыту .Майқы би және бидің шешендік сөздері» 1 сағат тақырыбындаМайқы би және бидің шешендік сөздердің мағынасын түсіну. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Төле би және бидің шешендік сөздері» 1 сағат тақырыбындаТөле би және бидің шешендік сөздердің мағынасын түсіну. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Қазыбек би және бидің шешендік сөздері» 1 сағат тақырыбындаҚазыбек би және бидің шешендік сөздердің мағынасын түсіну. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Әйтеке бижәне бидің шешендік сөздері» 1 сағат тақырыбындаӘйтеке би және бидің шешендік сөздердің мағынасын түсіну.Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Мақал-мәтелдерді оқыту» 1 сағат тақырыбындамақал — мәтелдер туралы оқушылардың білім — білігін тереңдету, салыстыру, ажырата білу дағдылары мен талдаумашықтарын қалыптастыру. Оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Жаңылтпаштарды, жұмбақтарды оқыту» 1 сағат тақырыбындажаңылтпаштарды жаттау, айту, жұмбақтарды шешу дағдыларын дамыту. оқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Құмырсқа еңбегі» 1 сағат тақырыбындаоқу сауаттылығын арттыру мақсатталады
«Қорытынды» 1 сағат тақырыбындаоқушылардыың білімдерін тексеру мақсатталады
Нормативті бөлім
Күнтізбелік тақырыптық жоспар
аптасына -1 сағаттан 34 сағат.
р/с | Білім Бөлімше Тақырып | Oқy мaқсaты | Caғaт сaны | Бiлiм нәтижесі | ||
Барлығы | Лекция/Теория/Прак-ика1 | Практика /Практика2 | ||||
1 | Кipicпе.Көpкем шығармалардың ерекшеліктері. | Көркем шығармалар, көркем әдебиетке түсінік беру, шығармалардың түрлері туралы білімдерін арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
2 | Әңгімелерді оқыту «Ақ кептер» әңгімесі | Көpкем шығармалар, көркем әдебиетке түсінік беру, шығармалардың түрлері туралы білімдерін арттыру.Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
3 | «Көкіректегі көз» әңгімесі | Көркем шығармалар, көркем әдебиетке түсінік беру, шығармалардың түрлері туралы білімдерін арттыру.Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
4 | «Ұқыпты Үсен» әңгімесі | Әңгімені түсініп, мәнерлеп оқуға үйрете отырып, оқу дағдысын қалыптастыру.Оқушылардың сөйлеу тілін, сөздік қорын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
5 | «Ұлжанның жеңісі» әңгімесі | Әңгімені түсініп, мәнерлеп оқуға үйрете отырып, оқу дағдысын қалыптастыру.Оқушылардың сөйлеу тілін, сөздік қорын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
6 | «Екі ағайынды» әңгімесі | Әңгімені түсініп, мәнерлеп оқуға үйрете отырып, оқу дағдысын қалыптастыру.Оқушылардың сөйлеу тілін, сөздік қорын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
7 | «Бүркін және оның балапандары» әңгімесі | Әңгімені түсініп, мәнерлеп оқуға үйрете отырып, оқу дағдысын қалыптастыру.Оқушылардың сөйлеу тілін, сөздік қорын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
8 | Өлеңдерді оқыту. Өлеңдердің тәрбиелік мәні.«Май ,алақай!» өлеңі | Өлеңді оқыту , талдау дағдыларын дамыту , сөздік қорларын арттыру.Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
9 | Қадыр Мырза Әли өлеңдері . «Бұл қалай?», «Қақпанның жыры», «Бөпем» өлеңдері | Өлеңді мәнерлепоқу дағдыларын дамыту, өлеңдерді талдауға үйрету, пәнге қызығушылығын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
10 | «Ерден атаның әні», «Ойлан,тап», «Менің шөжелерім» өлеңдері | Өлеңді мәнерлепоқу дағдыларын дамыту, өлеңдерді талдауға үйрету, пәнге қызығушылығын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
11 | «Абайлап жүр,балақай!», «Жол белгілері» , «Реттеуші» өлеңдері | Өлеңді мәнерлепоқу дағдыларын дамыту, өлеңдерді талдауға үйрету, пәнге қызығушылығын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
12 | Ертегі әлемінің түрі мен кейіпкерлеріне мағлұмат беру. «Ақ тышқан мен нәресте» ертегісі | Ертегіні мәнерлеп оқу, мағынасын түсіну, оны талдау, сөйлеу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
13 | «Қарт пен тапқыр жігіт» ертегісі | Ертегіні мәнерлеп оқу, мағынасын түсіну, оны талдау , сөйлеу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
14 | «Ұр,тоқпақ!» ертегісі | Ертегіні мәнерлеп оқу, мағынасын түсіну, оны талдау , сөйлеу дағдыларын арттыру . Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
15 | «Қарттың ұлына өсиеті» ертегісі | Ертегіні мәнерлеп оқу, мағынасын түсіну, оны талдау , сөйлеу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
16-17 | Ахмет Байтұрсынұлы. Мысалдарды оқыту. | Ахмет Байтұрсынұлы және оның мысалдарымен танысу. Оқу сауаттылығын арттыру | 2 | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. |
18 | «Қартайған арыстан», «Өгіз бен бақа» мысалдары | «Қартайған арыстан», «Өгіз бен бақа» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
19 | «Қайыршы мен қыдыр»мысалдары | «Қайыршы мен қыдыр», «Есек пен үкі» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
20 | «Маймыл мен көзілдірік», «Қасқыр мен мысық» мысалдары | «Маймыл мен көзілдірік», «Қасқыр мен мысық» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
21 | «Балықшы мен балық», «Алтын әтеш» мысалдары | «Балықшы мен балық», «Алтын әтеш» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
22 | «Қайырымды түлкі» ,«Ала қойлар» мысалдары | «Қайырымды түлкі» ,«Ала қойлар» мысалдарымен танысу , оның тәрбиелік мәні ашу дағдыларын арттыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
23-24 | Батырлар жырын оқыту әдістемесі. «Қобыланды батыр» жыры | Жырдағы батырлар ерлігін, халқы үшін жанын беруге дайын екендігін түсіндіру.Ойлау қабілеттерін, қиялын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру | 2 | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. |
25-26 | «Ер Тарғын батыр» жыры | Әp түpлі cтрaтегиялap apқылы oйлау қaбiлeтiн, aуызшa cөйлey мәдeниeтiн дaмытy. Oқy cayaттылығын apттыpy | 2 | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. |
27-28 | Шешендік сөздерді оқыту.Майқы би және бидің шешендік сөздері | Майқы би және бидің шешендік сөздердің мағынасын түсіну. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
29 | Төле би және бидің шешендік сөздері | Төле би және бидің шешендік сөздердің мағынасын түсіну. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
30 | Қазыбек би және бидің шешендік сөздері | Қазыбек би және бидің шешендік сөздердің мағынасын түсіну. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
31 | Әйтеке бижәне бидің шешендік сөздері | Әйтеке би және бидің шешендік сөздердің мағынасын түсіну.Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
32 | Мақал-мәтелдерден үйренеміз
| Мақал — мәтелдер туралы оқушылардың білім — білігін тереңдету, салыстыру, ажырата білу дағдылары мен талдаумашықтарын қалыптастыру. Оқу сауаттылығын арттыру | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. | |
33 | жұмбақтарды табамыз, жаңылтпаштарды жаттаймыз | Жаңылтпаштарды жаттау, айту, жұмбақтарды шешу дағдыларын дамыту. Оқу сауаттылығын арттыру | 2 | 1 | 1 | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. |
34 | Құмырсқа еңбегі | Оқу сауаттылығын арттыру | Тақырыпты ашуға қызықты дидактикалық тапсырмаларды орындайды, сөздік қорлары артады.Ойлау қабілеттері дамиды. |
Қолданылған әдебиеттер тізімі:
- Қазақ тілі. 3 сынып. Ж.Қ.Балтабаева, М.Қ.Солтанғазина, Ф.С.Лекерова. Алматыкітап баспасы, 2011.
- Б.Тұрғанбаева,Шығармашылық қабілеттер және дамыта оқыту. Алматы, 2009.
- К.Калмухамбетова,К.А.Ерешева,Ұ.Ботабаева. «Көркем жазу». 1-сынып. Алматыкітап, 2012 жыл
- Н.Садықова. Көркем жазуға үйретудің негізгі әдістері. «Бастауыш сынып» журналы, 2019 ж.