ҚР білім беруді жаңартуда педагогтердің білім беру қажеттіліктерінің мазмұнына сәйкес, біліктілік арттыру курстары сапасының деңгейлері сипатталады.
Осы мақсатта «Өрлеу» БАҰО АҚ Филиалының мониторинг және талдау бөлімімен жыл сайын курс жүргізу кезінде педагогтерге сауалнама жүргізу, білім беру ұйымдарына әдістемелік десант және сонымен қатар сайт сауалнамасына электрондық түрде мониторингтік зерттеулер жүргізіледі. Электрондық сауалнама арқылы тыңдаушылар қажеттіліктерінің деңгейі, жұмыс кезіндегі тәжірибе қырлары арқылы оқыту. Жауап берушілер мектеп басшылары, әдіскерлер, пән мұғалімдері, педагог-психологтар, мектеп кітапханашылары, мектепке дейінгі мекемелердің тәрбиешілері, бастауыш сынып мұғалімдері, қосымша білім беру педагогтері және т.б.
Аналитикалық ақпарат Институт басшыларына және кафедраға курс кезінде және курсаралық кезеңде әдістемелік жұмыс түрі, білім беру бағдарламасы мазмұнының құрылымы қызметінің іс әрекетінің ескертулеріне сәйкес басшылық шешім қабылдайды.
Бірінші жарты жылдықта өткізілген соңғы зерттеу нәтижелері бойынша, тыңдаушылардың көпшілігінің курс кезіндегі мақсаттары: жаңа технологияларды меңгеру және әріптестерімен тәжірибе алмасу. Тыңдаушылардың көпшілігі әлемдік педагогикалық тәжірибені үйренуді, жаңаша қызметтің іске асыру механизмін, оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту әдістемесі қажеттіліктерін белгілейді.
Барлық санаттағы педагогтердің кәсіби қиыншылықтарының негізі болып зерттеушілік, мониторингтік, ғылыми-әдістемелік, аналитикалық қызмет. Барлық жауап берушілер педагогикалық-ұйымдастырушылық және басқарушылық мәселелерін көрсетті. Тыңдаушылардың әдістемелік көмегінің тиімді түріне кәсіби мәселелелер жөнінде кеңес беру және жаңа білім беру ұйымдарының базасында тәжірибелік сабақтар өткізу. Курс аралық кезеңде педагогтердің көпшілігі курс кезіндегі дайындық арқылы Институтпен байланыста болуды, интернет ресурстар, кеңес беру және қашықтықтан оқытуды қалайды. Кейбіреуі –баспа жұмыстарын, мамандардың жергілікті жерлерге шығуы және шығармашылық шеберхана жұмыстарына қатысу. Өкінішке орай, желілік қауымдастық танымалдылық көрсете қоймады. Педагогтердің біразы осындай педагогикалық қарым қатынастың тиімді түрлерін түсіне қоймады.
Функционалдық сауаттылықты дамыту курстарынан өткен оқытушылар, тапсырмалар жинағын дайындауды ұсынды.
Қазақ тілі пәні мұғалімдері Б.Блум таксономиясын оқуда қолдану тәжірибесі жөнінде қызықтырады. Дене тәрбиесін жаттықтырушылар ақпаратық кеңістік жағын меңгеруді. Орыс тілі пәні мұғалімдері әдістемелік оқу құралдарын әзірлеу, орташа мерзімді және қысқа мерзімді жоспарларды, жаңа білім беру технологияларын меңгеруді қажет етеді. Шет тілі пәні мұғалімдерін «Өзін-өзі тану» пәнімен біріктірілген сабақ өткізу жөнінде қызықтырады. Мектепке дейінгі білім беру педагогтері психологиялық блокты нығайтуды, инклюзивті білім беру тақырыбын, технологиялық карта дайындауды, циклограмма, әдістемелік оқу құралдарын бағдарламаның вариативтік бөлімі арқылы көрсету. Музыка мұғалімдері мен мектепке дейінгі мекемелердің психологтары курстардың тәжірибелік бағыттарын нығайтуды, ал сызу және бейнелеу пәні мұғалімдері сурет техникаларын үйренуді. Бастауыш сынып мұғалімдері төменгі сыныптардың зерттеу әрекеттерін ұйымдастыру жөнінде толықтай естігілері келеді.
Диагностика нәтижесі мыналарды көрсетті, білім беру қажеттіліктерінде ұйымдастыру сұрақтарын меңгеру жоғары деңгейді, баланы жеке тұлға ретінде зерттеу әдістемесі, жаңа педагогикалық технологиялар, әлемдік педагогикалық тәжірибелерді үйрену.
Шамшиева Л.Қ.
«Өрлеу» БАҰО» АҚ филиалы
Қарағанды облысы бойынша ПҚБАИ
мониторинг және талдау бөлімінің бас маманы