Сабақтың мақсаты:
- Білімділік: Оқушылардың өткен тақырыптар бойынша алған білімдерін пысықтап, ой-өрісін, білім деңгейін көтеру.
- Дамытушылық: Түрлі әдіс-тәсілдер арқылы оқушылардың тіл байлығын, ойлау қабілетін, қазақ тілінде еркін сөйлеу шеберліктерін жетілдіру.
- Тәрбиелік: Оқушылардың мемлекеттік тілге деген қызығушылығын арттыру. Отанын, туған жерін, елін сүюге, халық дәстүрлерін сыйлауға тәрбиелеу, шапшаңдық пен зеректікке баулу. Сабақтың түрі: танымдық сайыс сабақ
Сабақтың формасы: топтық
Сабақтың әдістері: эвристикалық, репродуктивтік
Сабақтың тәсілдері: демонстрациялау, баяндау, көрсету, өздік жұмыс
Сабақтың көрнекілігі: суреттер, интерактивті тақта, кеспе қағаздар
Пәнаралық байланыс: орыс тілі, дүниетану, математика, бейнелеу өнері
1 — жүргізуші: Құрметті әріптестер, оқушылар! Бүгінгі «Қазақшаңыз қалай?» атты танымдық сайыс сабағымызды бастауға рұқсат етіңіздер. Тіл сайысын өткізудегі мақсатымыз – өзге ұлт өкілдерінің мемлекеттік тілге құрметпен қарауын, сонымен қатар өзара ынтымақтастықта жұмыс жасауға үйрету.
2 — жүргізуші: Қадыр Мырза Әлі айтқандай, ұлы қазақ даласында 130-дан астам басқа ұлт өкілдері бір шаңырақтың астында татулықта, сыйластықта өмір сүріп жатқаны бәрімізге мәлім. Қазақстан жерінде тұратын әр адам Отанын сүю, мәдениеті мен тілін білу және оларды қастерлеу – қасиетті борышы екенін сезіну қажет. Осындай мақсатпен біздің мектебіміздің 6-сыныптары арасындағы «Қазақшаңыз қалай?» атты танымдық сайыс сабағымызды бастаймыз.
1 — жүргізуші: Бүгінгі сайыс мынадай кезеңдерден тұрады:
- Таныстыру (өзін таныстыру).
- Сөздер сөйлейді… (шашыраңқы сөздерден сөйлем құрау).
- Тест тапсырмасы.
- «Өнерпаз болсаң…» (үй тапсырмасы: өлең, мақал, жұмбақ, жаңылтпаш).
- «Мың бір мақал»
- «Кім тапқыр?» (сурет бойынша әңгіме құрау).
- «Кім жүйрік?» (бір сөз құрамындағы әріптерден сөздер құрау).
2 — жүргізуші: Сайыскерлердің білімін таразылап, өздеріне баға беруші әділ қазылар
алқасымен таныс болыңыздар (қазылар алқасымен таныстырады).
1 — жүргізуші:
Беташарын сайысымыздың бастайық,
Көрермендерді бір серпілтіп тастайық.
Таныстырсын сайыскерлер өздерін,
Өнеріне ду қол соғып қостайық.
2 — жүргізуші:
Әрбір тілде сөйле әлемді таң қылып,
Антілін білмеу қандай заңдылық?!
Өсер балаң, байтақ далаң тұрғанда,
Қазақ тілі жасау керек мәңгілік!
1 — жүргізуші: Енді қай қатысушы бірінші болып бастайтынын анықтау үшін қоржыннан
асықты таңдап, ойынның басынан аяғына дейін кім бірінші бастайтынын анықтайды.
І кезең. Таныстыру
ІІ кезең. Сөздер сөйлейді… (шашыраңқы сөздерден сөйлем құрау).
1 — жүргізуші: Екінші кезең «Сөздер сөйлейді…» деп аталады.
Сайыскерлер бұл кезеңде берілген шашыраңқы сөздерден дұрыс сөйлем құрауы керек:
- Дүкенде шешем сатады көкөністер менің.
- Қасында бар үйдің дәріхана үлкен.
- Сегізде келеді мектепке сағат Данияр.
- Әдепті үлкендерді сыйлайды бала.
- Мұғалім риза болды оқушыға.
- Сөйлейді балалар тілінде қазақ.
- Ана тілінде сөйлейді жақсы Болат.
- Ана тілді керек сүю.
3-кезең. Тест тапсырмасы
4-кезең. «Өнерпаз болсаң…»
5-кезең. «Мың бір мақал»
6-кезең. «Кім тапқыр?» (сурет бойынша әңгіме құрау)
7-кезең. «Кім жүйрік?» (бір сөз құрамындағы әріптерден сөздер құрау)
2-жүргізуші: «Қазылар орнықтырар әділдікті,
Кімдердің жауаптары кәміл шықты.
Білім мен тапқырлықтың сайысында,
Жеңіске жетер дейміз нағыз мықты» дегендей, сайыскерлерімізді бағалау үшін әділ қазыларымызға сөз берейік.
ІІІ. Қорытындылау.
- Құрметті ұстаздар мен оқушылар. Тіл – әр ұлттың қайталанбас байлығы. Тіл бар жерде ұят та, ел де, жер де болмақ. Тілден артық қазына, тілден артық қасиет жоқ екеніне тағы көз жеткіздікКіршіксіз қардай сақтаңдар, Қазақ тілі – арым, иманым, (М. Әлімбаев) қалай?» атты интеллектуалдық ойынымызды аяқтаймыз. Келіп, көріп, баға беріп, атсалысқандарыңызға көп рахмет! Сау болыңыздар!
- Міне, осындай өлең шумақтарымен қазақ тілі мен әдебиеті апталығына арналған «Қазақшаңыз
- Аманат, саған, аманат.
- Қазақтың тілін ғаламат.
Гаухар Қошайқызы Айтешова,
№6 жалпы білім беретін орта мектептің
қазақ тілі пәні мұғалімі,
БҚО, Ақсай қаласы,
Бөрлі ауданы