Білім беру саласы:Коммуникация
Ұйымдастырылған оқу қызметі:Сөйлеуді дамыту
Мақсаты:
— Ормандағы аңдардың қысқы тіршілігі, олардың қысқы табиғатқа бейімделуі туралы түсінік беру.
-Балаларды аңдарды сипаттауға, салыстыра білуге жаттықтыру, жануарлардың қысқы тіршілігі жайлы ой-өрістерін дамыту.
-Табиғатқа деген қызығушылықтарын арттыру және қорғауға тәрбиелеу.
Әдіс -тәсілі: түсіндіру, ойын, сұрақ-жауап,әңгімелеу
Көрнекіліктері: аңдардың суреті, ағаштар, текшелер.
Пәнаралық байланыс:көркем әдебиет,қарапайым математикалық түсініктерді қалыптастыру ,коршаған ортамен танысу.
Жұмбақ жасыру:
Суда мұз бар,
Жерде қар бар.
Боран,боран соғады,
Бұл қай мезгіл болады?
Тәрбиеші. Балалар, қыс мезгілінде ауа- райы қандай болады екен?
Балалар: Суық.
Тәрбиеші: Күн суытқанда біз қандай киімдер киеміз?
Балалар: Жылы
Тәрбиеші: Қыста адамдар қандай еңбектер жасайды?
Балалар: Қар күрейді,от жағады.
Тәрбиеші: Ия, балалар үлкендердің еңбегін бағалап, жинап қойған қарларын шашуға болмайды.
Қыс мезгілінде неше ай бар?
Балалар: Үш ай бар.
Тәрбиеші: Олар қандай айлар?
Балалар: Желтоқсан; Қаңтар,ақпан.
Тәрбиеші: Қыста қандай ойын ойнауға болады?
Балалар: Сырғанақ,қар атысып.
Тәрбиеші: Көңіл күйлеріңіз қалай
Балалар: Жақсы
Тәрбиеші: балалар мен сендерге жұмбақ жасырамын,бірге шешуін табайық
Жұмбақ: Сылдырдан қорқады
Шошынып жортады (Қоян)
Төрт түліктін рэкеті
Түзде жүрер көк сері Қасқыр
Тәтті көрсе бас салар
Айнымайды баладан (Аю)
Өзі ширақ ,өзі қу,
Жүрген жері айқай -шу (Түлкі)
Тәрбиеші: Бүгін мен сіздермен ғажайып орманға саяхат жасаймыз. Саяхаттауға дайынбыз ба?
Балалар: дайынбыз.
Тәрбиеші: Ал саяхатқа немен шығамыз? Орманға қандай көлікпен баруға болады?
Балалар: машинамен, автобуспен, пойызбен, ұшақпен…
Тәрбиеші: Мен сіздерге жұмбақ жасырамын. Шешуін табамыз.Сол көлікпен барамыз.
Жұмбақ:
Бұл тұлпар су ішпейді
Жем жемейді.
Ескеріп ешбір адам емдемейді.
Жүк емес жануарға жүз адам да
Киіп ап төрт дөңгелек дөңгелейді.
Балалар: Автобус.
Тәрбиеші: дұрыс айтасыңдар. Өте жақсы. Ал енді жанармайын құямыз.
Бакты ашамыз
— Чик-чик
Жанар майды құямыз
— -сссссссссссссссссссс
Моторды қосамыз
— -др-др-др
Ал,енді автобус оталдыма?
— -пип-пип
Жолға шығайық
Ортада айналып жүреді. Автобустың дыбысы шығады.
Тәрбиеші: балалар біз орманға да келдік. Мына жер қандай тамаша. Балалар біз орманға да келіп жеттік
Осы кезде қоян талдың түбінде отырады
Тәрбиеші: Қоян мұнда неге отырсын
Қоян : мен тонып отырмын үйшігім бұзылып қалды.
Тәрбиеші: қане балалар қоянға үйшік жасап беремізбе
Балалар: ия
Тәрбиеші: онда балалар қане бәріміз бірге үйшік жасап беремізба
Тапсырма:»Үйшік жасау»
Қоян Рахмет балалар
Тәрбиеші: Орманда нелер өсіп тұр?
Балалар: Шыршалар
Тәрбиеші: Қане, қарайық, қанша шырша?
Балалар: көп шырша
Тәрбиеші: Балалар мұқият назар аударыңыздар, мына шырша қандай?
Балалар: биік
Тәрбиеші: Ал, мына шырша,
Балалар: аласа
Тәрбиеші: Дұрыс айтасыздар, мына шырша – биік, ал мына шырша — аласа.
Тәрбиеші: балалар мынау не?
Балалар: Аюдың үйшігі
Тәрбиеші: Онда балымызды аюға сыйлап қалдырып кетейік,көктемде ұйқыдан тұрғанда алады
аю жайлы тақпағымызды айтайықшы
Балалар:
Ормандғы аюдың
Құлпынай көп екен
Теріп, теріп алайық
Қалтамызға салайық
Сергіту сәті:
Тоңса біздің қолымыз,
Қолғап киіп аламыз.
Сарт-сұрт, сарт-сұрт,
Шапалақты соғамыз.
Тоңса біздің аяғымыз,
Етік киіп аламыз.
Топ-топ, топ-топ,
Топылдатып билейміз.
Тоңса біздің денеміз,
Тоңды киіп аламыз.
Зу-зу, зу-зу.
Шанаменен зулаймыз.
Тәрбиеші: Саяхатымызды жалғастырайық. Ортада айгалып жүреді.
Тәрбиеші: Балалар қараңдар, бізді кім қарсы алды
Балалар: Қасқыр
Қасқыр: Сәлеметсіздер ме балалар? Мен ақылды қасқырмын, мен неге ақылды екенімді білесіз дер ме?
Себебі мен орманда көп жылдан бері тұрамын, сондықтан бәрін білемін. Ал сіздер бәрін білесіздер ме?
Балалар: Білеміз
Қасқыр: менің сендерге тапсырмаларым бар. Сол тапсырмаларымды орындайсындар ма?
Балалалар: Иә
Қасқыр: ендеше менің білімділер мектебіне қош келдіңіздер. Қане балалар орындықтарға отырайық. Ал, апайлары,
мен сізге мынадай тапсырмаларға толы конвертімді беремін.
Балалар орындарына отырады.
- Тапсырма
Тәрбиеші: тапсырма үшбұрышты табыңыздар.
Балалар жоғары көтеріп көрсетеді. Ал енді таяқшалармен бейнелейміз.
Тәрбиеші: Ал енді шеңберді көрсетіп, оны алдымыздағы жіппен жасап көрсетеміз.
Тәрбиеші: Жарайсыздар ,балалар
Тәрбиеші: Балалар ойын ойнағылырың келеме?
Балалар: иә
Ойын: «Көп және біреу»
Тәрбиеші:Алдарында парақшаны көріп тұрмыз ба? Көп нүкте бейнеленген парақша және бір нүкте берілген парақша бар.
Мұқият назар аударамыз. Қасқыр бізге қызықты сұрақтар дайындапты.
Сол сұрақтарға осы парақшалармен жауап береміз.
— Аспанда жұлдыздар қанша?
Балалар: Көп
— Аспанда күн нешеу?
Балалар: Біреу
— Мысықтын құйрығы нешеу?
Балалар: Біреу
— Біздің топта балалар қанша?
Балалар: Көп
Тәрбиеші: Балалар, маған ақылды Қасқыр айтады қандай білімді, ақылды балалар деп,
тапсырмаларды тамаша орындады деп, және Қасқырмен енді қоштасайық.
Тәрбиеші:ал балалар әрі қарай саяхатымызды енді жалғастырайық .
Тәрбиеші :Балалар қарандаршы түлкі келе жатыр
Түлкі :сәлеметсіндерме балалар
Балалар:сәлеметсізбе қу түлкі
Түлкі :ишім пісіп жүр алдайтын ешкім жоқ,менімен ойын ойнайсыңдарма сондан кейін сендерді жиберем
Балалар: ия
Дидактикалық ойын:» Сыңарын табу»
Түлкі: Жарайсыңдар, балалар.рахмет сендерге бір серігіп қалдым сау болыңдар.
Балалар: сау бол қу түлкі
Тәрбиеші: Балалар, біздің енді қайтыумыз керек. Бізді балабақшамыз. Балабақшадағы достарымыз күтіп отыр. Қане қайтайық.
Тәрбиеші: Ал енді, автобусымызды оталдырайық.
Балалар: Дтт-дтт-дтт!!
Қорытынды:
Күтілетін нәтежие:
Біледі: биік – аласа, көп- біреу, геометриялық пішіндер туралы ұғымдарды біледі.
Игереді: ойын тапсырмалар арқылы игереді.
Меңгереді: заттардың өзгерістерін аңғарып,байқай білуді меңгереді.
Сабалақова Гүлнар Мыңбайқызы,
Нұр-Сұлтан қаласы әкімдігінің №53
«Мерей» балабақшасының тәрбиешісі.