Неліктен эстетикалық білім тәуелсіз өмірдің қарсаңында тұрған жас адам үшін қажет? Өмірдің, шығармашылық пен сұлудың бір-бірімен тығыз байланысты екендігі бұрыннан бері айтылған. Бұл қатынас еңбек пен күнделікті өмірде, бос уақыт пен қарым-қатынас кезінде көрінеді. Эстетикалық концепциялар мен бағалаусыз — әдемі, әдемі, нәзік және басқаларсыз ешқайсымыз жасай алмаймыз. Олардың көмегімен біз табиғат құбылыстарына, адамдар мен өнер туындыларына деген көзқарасымызды білдіреміз. Бірақ өмір, шығармашылық пен сұлулық арасындағы байланысты дұрыс түсіну, эстетикалық бағалауды ақылға қонымды және нақты пайдалану үшін ғылым-эстетика меңгеру керек. Оған берілетін білім сұлулық нормаларына сәйкес ойлауға, сезінуге және әрекет етуге қабілетті адамның оятуы мен дамуы үшін қажет. Әдемі, адамгершілік- Бұл білім беру үлгісі В.А. Сухомлинский.
Адам көк аспанның тереңдігін, жұлдыздардың жарқырауын, кешкі және таңертеңгілік таңертеңгі қызғылт су тасқындарды, желді күннің алдында қызыл күн батысын, даланың шексіз қашықтығын, аспандағы крандарды, күннің таңертеңгілік шуағының таза тамшыларында күннің көрінісін, бор мен көгілдір қоңырауы, — деп, таңырқап, жаңа сұлулықты тудыра бастады »
Мұнда ерекше ғылымдармен зерттелетін әрбір адамға таныс табиғат құбылысы деп аталады. Бірақ олар бізге белгілі бір жолмен, біздің сезіміміз бен ойларымызға арналған. Бұл әлеуметтік құбылыстарға да қатысты. Біз мынаны айтады: шындықтың нұры, әдемі әрекет, ұлы сезім, зұлымдықтың қараңғы күші. Бұл эстетикалық бағалар. Олар табиғат пен қоғамның түрлі құбылыстарына қатысты қолданылады. Мысалы, біз әдемі және физикалық дамыған денені, асыл ісімізді және қар шыршасының шыршасын, жаңа автомобиль деп атаймыз. Эстетик дегеніміз не?
Эстетиканың негізі — бұл шындықтың құбылыстары мен құбылыстары, яғни белгілі бір нысаны бар және біздің жанымыздан тыс ойлануымыздың нысаны болып табылады. Кез-келген объект пен феномен сыртқы (экспрессивті көрініс) бейнесі өзіндік өмірлік, әлеуметтік мәні бар және адам үшін белгілі бір құндылықты білдіретін және бейнелейтін кезде эстетикалық ретінде бағаланады және бағаланады. Өйткені олар объектілер, құбылыстар бізді қуантады және таңдандырады, ал басқалары — ұнамайды және жиренеді; кейбір фактілер мен оқиғалар туралы біз күліп, басқалардан — біз қайғылы және жылап жатырмыз.
Жалпыға ортақ адам ретінде барлық нәрсе қызығушылық танытады, мен өзімнің өмірлік ұстанымымды, қайғы-қасіреттерімді, антипатияларымды, идеалдарымды және дәмдісін білемін. Сонымен, ол эстетикалық бағалауды жасайды. Ол қоршаған әлемде сұлулық пен үйлесімділік, ұлылық пен драма, қайғылы және комедияны біледі. Сонымен қатар объектіге, феноменге немесе оқиғаға белгілі бір эмоционалдық көзқарас белгілі бір семантикалық, идеологиялық бағалаумен біріктіріледі. Эстетикалық құндылықтар әлеміндегі ерекше орын мен рөл көркем шығармашылыққа жатады. Грекше «эстетика» деген сөз «сезімтал», «сенсорлық», яғни сезім арқылы әлемді қабылдауға қабілетті дегенді білдіреді. Бірақ бүгін ол әлдеқайда көп мазмұнды білдіреді. Өздеріңіз білетіндей, белгілі бір ғылым табиғат пен қоғамның осы немесе басқа салаларының заңдарын зерттейді. Ол фактілерді, құбылыстарды және оқиғаларды сипаттап қана қоймай, олардың мәнін ендіруге, заңдарды ашуға тырысады. Эстетика жұмыс және өмір саласы бойынша адамның эстетикалық белсенділігінің жалпы заңдары мен ерекшеліктерін, сондай-ақ заңдар мен көркемдік қызметінің ерекшеліктерін зерттейді. (өнер). Эстетика халықтың эстетикалық белсенділігінің әр түрлі көріністері мен формаларын қарастырғандықтан, бұл шындықты танудың және трансформацияның күшті құралы. Эстетиканың талаптары интегралды, үйлесімді дамыған тұлғаны қалыптастыру және тәрбиелеу бағдарламасының ажырамас бөлігі болып табылады. Эстетикадағы ерекше орын — бұл өнердің заңдары мен ерекшеліктерін зерттеу. Өнер рухани әлемді қалыптастыру мен тәрбиелеуге, адамгершілік сенімдеріне және адамның көркемдік талғамдарына белсенді қатысады. Кешенді және үйлесімді дамыған тұлға — рухани байлықты, моральдық тазалықты және физикалық жетілдіруді органикалық түрде біріктіретін адам. «Әртүрлі» және «үйлесімді» даму тұжырымдамасы өзара байланысты және бірін-бірі толықтырады. Біз толыққанды дамыған тұлғаны өзінің мотивациялары, сезімдері мен іс-әрекеттерінде шығармашылық, жоғары мәдениетті және моральдық жағынан таза адам деп атаймыз. Ол өмірде және өмірде толыққанды, қызықты өмір сүреді. «Үйлесімді» ұғымы тұлғаны дамытудың тағы бір ерекшелігін білдіреді. Адам өмірінің әртүрлі аспектілері — әлеуметтік және жеке, олардың кейіпкерлері немесе қабілеттерінің сапасы бір-бірімен тығыз байланысты болуы мүмкін және дамыған, басқалары күшейтетін адам адамға толығырақ танысуға көмектеседі. Содан кейін біз жеке тұлғаның үйлесімді дамуы туралы айтып отырмыз. Үйлесімдік басқа біреудің есебінен бір қабілет немесе сипаттың дамуын жоққа шығарады. Өкінішке орай, бұл осылай болады: адам жақсы жұмыс істейді, ал күнделікті өмірде және басқалармен қарым-қатынаста ол өрескел, жаман мінез-құлқымен еріп, табиғат пен өнерге бей-жай. Екінші жағынан, раушанның сұлулығына немесе кешкі батаға таң қалдыратын және біреудің қуанышына не қиыншылықтарына қарамастан, бір мезгілде жүрекке ұқсайтын адамның мәдениетін қарастыру мүмкін бе? Бұл және басқа бір жақты тұлға адамның рухани, мәдени дамуының төмен деңгейіне куә болады. Сұлулық кездейсоқ «үйлесім» ұғымымен байланысты емес. Сұлулық (егер ол шынайы болса және тұрмыста болмаса, ол үшін жалған емес) жақсы жақпен бірге. Эстетика көптен бері осы маңызды үлгіні анықтады: сұлуды білмейтін адам білмейді және жақсы нәрсе; ал жақсылық жасай алмайтын адам нағыз сұлулықты немқұрайлылықпен өткізеді. Сонымен, өмірдің толықтығы, адамның физикалық, ақыл-ой мен адамгершілік дамуының бірлігі, үйлесім бар.
Адам өзінің табиғаты бойынша суретші. Ол барлық жерде, бір жағынан, сұлулықты өз өміріне жеткізуге тырысады.М.Горький
Жаманбаев Талғат Маратұлы,
Астана қаласындағы №1 өнер мектебінің
бейнелеу өнері және сызу пәнінің мұғалімі.