Пәні: Әдебиеттік оқу
Сабақтың мақсаты:
- Оқушыларға өлеңнің мазмұнын түсіндіру. Оқушылардың анасына деген сүйіспеншіліктерін өз сөздерімен жеткізе білуге үйрету, өлеңді жаттай білуге дағдыландыру.
- Баланың анаға деген құрметін арттыру. Сөздік қорларын, тіл байлығын, шығармашылығын дамыту.
- Анаға сый-құрмет көрсете білуге, ана жылуын сезінуге, мейірімділікке тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілі: сұрақ — жауап, топтық жұмыс, түсіндіру, мәнерлеп оқу, жалғастыра оқу, шығармашылық жұмыс, модель қорғау.
Пән аралық байланыс: Қазақ тілі, бейнелеу, дүниетану, музыка.
Көрнекілігі: Ф. Оңғарсынованың суреті, интерактивті тақта, суреттер, «Ана» моделі.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі
Психологиялық дайындық:
Қол ұстасып бәріміз
Жылылықты сезейік.
Күндей болып әрқашан,
Күлімсіреп жүрейік.
ІІ. Топтастыру. Түстер қиындылары арқылы топтасу
1 топ: Әлжан (Нұрсұлтан Назарбаевтың анасы)
2 топ: Ұлжан (Абай Құнанбаевтың анасы)
3 топ: Жібек (Мейрамбек Беспаевтың анасы)
4 топ: Әмина (Әмина Өмірзақова)
Үй тапсырмасын сұрау
«Кубизм» стратегиясы бойынша:
1. Қабуснама деген не? Қайқаус кім?
2. «Ата-ананы құрметтеу туралы» мәтінінің бөліктерінің шегін тауып оқу.
3. Үйге берілген «Ата-ананы құрметтеу» тақырыбына жазған
шығармаларын оқу.
4.«Ана» туралы ақындардың өлеңінен үзінді келтіріңдер.
Суреттерге жауап берген сайын «Ана» портретінің қиындылары ілінеді.
«Ана» сөзін үш тілде айту. Ана – мама – mother.
— Міне, өздеріңнің ата-аналарыңа деген ізет, құрметтеріңнің қандай екенін жазған шығармаларыңнан білдік. Әрдайым ата — анаңды құрметтесең, олардың да ізгі тілектері қабыл болғаны.
— Ата-ана туралы бабаларымыздың даналық сөздері бар.
III. Жаңа сабақ.
1. Құт берекең – атаң қымбат,
Аймалайтын анаң қымбат.
Мейірімді апаң қымбат
Асқар тауың – әкең қымбат.
— Бұл даналық сөзді жазған адамның кім екенін білеміз бе? (Қазыбек би).
— Жүректеріңнен шыққан жылы сөздерің, мейірімділік, жанашырлық сезімдерің кімге арналады?
2.Балалар, кімнің суретін көріп отырмыз? (Фариза Оңғарсынованың суреті көрсетіледі).
— Фариза Оңғарсынованың қандай өлеңін білеміз? («Білім керек бәріне»).
Фариза Оңғарсынова. «Жылу» өлеңі.
- Фариза Оңғарсынова Атырау облысында Новобогат ауданында дүниеге келген. Атырау педагогикалық институтының қазақ тілі мен әдебиеті факультетін бітірген, көрнекті ақын, жазушы (мәлімет беру).
4. Өлеңді мәнерлеп оқу.
5. Өлеңді талдау. (Сұрақ — жауап).
Өлең кім туралы айтылған?
Ана құшағы
Ана жанары
Ана сүті
Ана жылуы
6. Жалғастыра оқу.
(Оқушыларға оқыту: іштей, дауыстап, тізбектей)
7. Сөздік жұмыс. (Дәптерге жазу).
Өң — бет, ажар, түс.
Жалғанда – дүниеде.
Ғұмыр — өмір.
8. Суретпен жұмыс. (Сұрақ — жауап).
Күн, Ана
Күн жер бетін жылытады, ал ана үйді жылытады.
(Суреттегі байланысты анықтау).
— Берілген суреттер арасында қандай байланыс бар?
— Ақын ананы не үшін күнге ұқсатады?
— Ана мейірімі туралы не дейсің?
— Ана сүті туралы ше?
— Ананың алақаны қандай?
9. Сергіту сәті
— Ана менен баланың айырмасы,
Ана – ән, бала оның қайырмасы,- деген тамаша сөз бар. «Қос бәйтерегім» әнін тыңдап бойымызды сергітіп алайық.
10. Топтық жұмыс
1 тапсырма. «Даналық сөзден дән ізде» демекші, ана туралы мақал-мәтелдер. (Ана туралы мақал-мәтелдер жазу.)
2 тапсырма . «Өлең ұйқастыру» стратегиясы
———————————— сыйлаймын,
———————————— тыңдаймын.
———————————— аламын,
———————————— баламын.
3 тапсырма. Өлең жолынан есте қалған сөздерді дәптерге жазу.
Жер бетінің ғұмыры,
Күн нұрымен арайлы.
Біздің үйдің жылуы,
Анамыздан тарайды.
4 тапсырма. Постер қорғау
«Ана» дегеніміз кім? Ол қандай адам?
Асыл жан, мейірімді, шуақ төгеді, сұлу, тілекші, қамқор, пана, ақ сүт берген, отбасының жылуы, сезімтал.
ІV. Қорытынды.
- Топтастыру
- Үйге тапсырма:
«Жылу» өлеңін жаттау, талдау. Ана туралы шағын шығарма жазу. - Оқушылар білімін бағалау.
Әбдіғалым Әйгерім Еркеғалиқызы,
Сәтбаев қаласының № 1 мектеп-гимназиясы,
Бастауыш сынып мұғалімі,
Қарағанды облысы, Сәтбаев қаласы