Білім беру саласы: Қатынас
Бөлімі: Тіл дамыту
Тақырыбы: Солтүстік бұғылары
Мақсаты: Шығармашылықты әңгіме құрастыруды жетілдіру.
Бағд.мазмұны: 1. Картинада нақты нысананы бөліп алуды және оған ат қоя білуді үйрету. Жұмбақ мазмұнын аша білу және оны құрастыра білуді үйрету.
- Бөлініп алынған нысандарды сызба арқылы қосуды, олар жайында шығармашылықты әңгіме құрастыру дағдыларын қалыптастыру. Зат есімдерді сипаттауды жаттықтыру. Зейіндерін, естерін, байқағыштықтарын, шығармашылықтарын, қиялдарын дамыту.
- Достыққа, бір-бірін тыңдауға, мейірімділікке тәрбиелеу.
Құралдар: «мысық пен мысықайлар» картинасы, ақ қағазда салынған мысықтың қаңқасы, «сиқырлы» фломастерлер, нысандардың үлгілері, медальондар, сиқыршылар суреттері, сиқырлы таяқша, мольберт.
Сөздік жұмыс: бұғылар, вигвам үйі, бұғы айдаушы
Билингвалды компоненттер: Бұғы — олень
Бұғы баласы — олененок
мейірімді – добрая
солтүстік – северный
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Психожаттығу
— Сәлем күн!
— Сәлем жел!
— Сәлем жер!
— Сәлем саған туған ел!
ІІ. балалар, бүгінгі сабақта суретті қарастыруды жалғастырамыз, содан кейін әдемі шығармашылықты әңгіме құрастыруды үйренеміз.
— Дымбылмес бізге бір хат алып келіпті, ол қонақтармен бірге сабаққа қатыспақшы екен. Хатын оқып көрейік.
— Балалар біз суреттер жер бетінде адасып қалдық, қайда баруымыз керек екенін білмей отырмыз, бізді өз елімізге қайтарыңдаршы – дейді. Балалар, мына суреттерді қараңдар, қандай әдемі. (хаттың ішінде бүтіндей суреттер болады).
— Алдымен суретті қайда салушы едік? Әрине ақ қағазға. Ендеше мен де ақ қағаз дайындайын.
— Мына бір үйді қайда қояйын? (үстіне, астына, ортасына өздері айтады)
— Бұғының баласын ше?
— Бұғының өзін?
— Бұғышы қайда кетіп бара жатыр? Оны қайда қояйын?
— Бұғы не жеп жатыр? Оны қайда қояйын?
(Осылай барлық атаулар үлкен ақ қағазға қойылып шығады).
- Енді осы суретті сиқырлы таяқшамызбен сиқырлаймыз, ол үшін көзімізді жұмамыз (сиқырланады, нағыз әдемі картина көз алдымызда пайда болады).
- Міне керемет, енді әдемі картинамен біздің жасаған картинамызды салыстырайық.
Ойын: «Дүрбі»
-Қолымызға дүрбілерімізді алып картинаны зерттей бастаймыз. (картинаны қарайды).
— Бізге досымыз «Бәрін бөл» сиқыршысы көмектеседі. Ол нысандарды бөлуді талап етеді? Балалар
— Кім қандай нысанды бөліп алады?….
— Мен бұғыны бөліп алдым.
— Мен бұғының баласын бөліп аламын.
— Мен Мен үйді бөліп аламын.
— Мен шөпті бөліп аламын.
— Мен қарды бөліп аламын.
— Шананы бөліп аламын.
— Бұғы айдаушыны бөліп аламын.
— Шауып бара жатқан бұғыларды бөліп аламын.
— Мен алыстағы тауларды бөліп аламын. (бөлінген нысандар тақтаға ілініп отырады).
Ойын: «Дос іздеймін»
— Балалар өзара нысандарды қосып, оларға дос іздей бастайды.
— Мен бұғыны бұзауымен қосамын, өйткені оның анасы.
— Мен бұғыны шөппен қосамын, ол шөп жеп жатыр.
— Мен Бұғы айдаушыны бұғылармен қосамын, өйткені ол оларды айдап бара жатыр. (осындай сөйлемдер легі кете береді)
- Балалар келесі сиқыршыларымыз бізді сиқырлы саяхатқа шақырмақшы, барамыз ба?
- Сиқыршылардың аттары «Бәрін естимін», «Бәрін иіскеймін», «Бәрін қолыммен сипаймын». Бұл сиқыршылар бізді картинаға енуімізді сұрайды. Көзімізді жұмып сиқырлы кілемге отырып ұшайық.
«Картинаға ену» ойыны
- Не естіп тұрсыңдар?
- Не сезіп тұрсыңдар?
- Ненің иісі бар екен? (шұғыл қойылған сұрақтарға жауап алу)
ІІІ. Сергіту сәті:
Ойын «Бұғының үйі үлкен»
Бұғының үлкен үйі бар,
Ол әйнекке қарайды.
Қоян жүгіріп келді,
Есігін оның қақты.
«Тоқ – тоқ» есік аш,
Орманда аңшы бар — қаш.
Қоян – қоян кіре ғой
Алақанды бере ғой.
- Балалар картинадан шығып топқа қайтатын уақыт келді. Барлығымыз көзімізді жұмып сиқыршылар бізді қайтарсын деп өтінейік.
(топқа оралу)
ІҮ. Әңгіме құрастыру.
— Балалар өздерінің көрген білгендеріңді әңгіме ретінде айтып бере аласыңдар ма?
— Кім тақтаға шығып әдемі, әсерлі әңгіме айтады?
(әңгімелер тыңдалынады)
Ү. Картинаға ат қою.
— Енді картинаға ат қояйық. Қалай деп ойлайсыңдар?
-«Бұғы», «Бұғы айдаушы», «Солтүсік бұғылары» т.б.
ҮІ. Қорыту
— Қандай суретті талдадық?
— Кімнің әңгімесі ұнады?
— Қанадй қонақтар келді?
— Сиқыршылардың аттары қандай?
— Картина қарастырған ұнады ма?
Айткулова Мадина Сансызбаевна,
Павлодар облысы Аққулы ауданы
Шарбақты ауылы
«Қызғалдақ» сәбилер балалар бақшасының тәрбиешісі