Исатаева Гулмира,
Қарақия ауданы, Құрық ауылы,
МКҚК «Айгөлек» балабақша тәрбиешісі
Білім беру саласы: «Таным»
Бөлімі: Қарапайым математикалық ұғымдарды қалыптастыру.
Мақсаты: Реттік санауды жалғастыру (5 саны көлемінде). Сандық және реттік санауды ажырата алу, «қанша?», «нешінші?» сұрақтарына дұрыс жауап беру. Сан мен заттың сәйкестігін табуға үйрету.
Әдіс – тәсілдер: Сұрақ – жауап, демонстрациялық ойын.
Қажетті көрнекі құралдар: Цифрлар карточкасы, суреттер.
Шаттық шеңбер:(балалар шеңберге тұрып жасайды)
Кел балалар тұрайық,
Шаттық шеңбер құрайық.
1,2,3,4,5 бәріміз бірге санайық,
Құшағымызды ашайық,
Бір-бірімізге сыйлайық.
Тәрбиеші:
- Балалар біздің ұйымдастырылған іс-әрекетіміз қарапайым математикалық түсініктерді қалыптастыру. Бүгін біздер сандарды пысықтап, затпен санның арасындағы сәйкестікті, нешінші, қанша дегендерді табуға үйренеміз. Енді экранға назар аударайық балалар.
Тәрбиеші:
- Балалар алдарыңызда 1 ден 5 ке дейін экраннан сандар көрсетілген. Қазір осыларды жеке –жеке айтып өтейік.
- Алдарыңызда жеке — жеке 1 ден 5 ке дейінгі сандар карточкасын рет — ретімен қойып шығайық. (Балалар тағы бір қайталап өтеді сандарды).
Тәрбиеші балаларға өлең оқып береді. (сурет арқылы)
Шар – Кәусарға,
Ал доп – Жансаяға,
Алма – Асыланға,
Ал қарындаш – Аяулымға.
- Ал балалар неше сыйлық жасалды?
- Дұрыс айтасыздар 4 сыйлық жасалды. Алдарына бір — бірден тапсырма беріледі. Қалай орындау керектігін мұқият тыңдаймыз. Төртінші сыйлықты жасыл түспен, біріншісін сарымен, екіншісін көкпен, үшіншісін – қызылмен бояймыз. (Балалар тапсырманы орындайды және нақтылайды)
- Шар суретте нешінші тұр?
- Көк түсті доп нешінші?
- Алма нешінші?
- Жасыл түсті Қарындаш нешінші тұр.
- Барлығы қанша сурет боядыңдар? Қане санайық. (Жұмбақтар мен олардың шешуі).
Тәрбиеші балаларға математикалық жұмбақтар жасырады. Жауабын балалар карточкадағы цифр арқылы көрсетеді.
- Қарындаштың бірі Мақсатта, тағы бірі Ғабитте барлығы нешеу болды?
- Мысықтың аяғы нешеу?
- Аяқ киім неше жұп болады?
- Алдарыңызды неше апай тұр? Балаларға экраннан 1 ден 5 ке дейінгі сандар мен заттар көрсетіліп, сәйкестігін табуды ұсынады.
Сергіту сәті: (балалар серігіп алады)
Бір дегенде тұрамыз, созыламыз,
Екі дегенде – керілеміз,
Үш дегенде – шапалақ соғамыз.
Төрт дегенде қол көтеріп, бұлғаймыз.
Бес дегенде – орынға отырамыз.
Ғажайып сәт: «Математика ханшайымы» .
(Біреу есік қағып, ішке қонақ келеді)
- Сәлеметсіз бе!
- Сәлеметсіз бе, балалар! (балалар да амандасады)
- Балалар мен математика елінен келдім.
- Мен математика ханшайымы боламын. Бір өзім ғана келген жоқпын, өзіммен бірге сандарымды, тапсырмаларымды ала келдім.
- Ендеше сандарды санайық. (балалар математика елінің ханшайымның тапсырмаларын толық мұқият орындайды)
Жарайсыңдар! Енді менің келесі тапсырмам «логикалық сұрақтар» деп аталады.
- Сиырда қанша мүйіз бар?
- Машинада қанша дөңгелек бар?
- Адамда қанша қол бар?
- Аспанда қанша жұлдыз бар?
- Жылқының қанша құйрығы бар?Жарайсыңдар сендер тапқыр балалар екенсіңдер.
— Келесі тапсырмам «Қандай сан жоқ?» ойынын ойнаймыз.
Шарты: Экраннан сандар көрсетіледі, сол экраннан балалар жоқ санды тауып атап айтады.
Тәрбиеші балалардан математика ханшайымына тақпақтар айтып беруді сұрайды.
(балалардың тақпақтары)
1- бала. Бір дегенім-бөрік,
Кисең басқа көрік.
2- бала. Екі дегенім – етік,
Кисең сәнді етіп.
3- бала.Үш дегенім – ішік,
Теріден тігер пішіп.
4- бала.Төрт дегенім – тымақ,
Қыста кисең жылы-ақ.
5- бала. Бес дегенім байпақ,
Іші жылы тайпақ.
6- бала.Қолға қалам алайын,
Қанша сан бар жазайын.
Қарап тұрмай, сандарды,
Қайта – қайта санаймын.
7- бала. Біздер санай білеміз,
Білмегенге күлеміз.
Біреу, екеу, үш деп,
Төрт, бес деп жүреміз.
Ханшайым балаларды мадақтап қоштасады.
Тәрбиеші:
- Енді балалар меніңде бір ойным бар. Ойын «сан мен заттың сәйкестігін тап» .
Шарты: затты тауып сан арқылы сызықпен қосу. (балалар ойынға қуана кірісіп кетеді)
тәрбиеші балаларды бір мақтап алады.
Тәрбиеші:
- Сонымен балалар бүгін біздер нешеге дейін санап үйрендік?
- Бізге қонаққа кім келді?
- Жарайсыңдар балалар бүгінгі оқу іс-әрекетке жақсы қатысып, көңілдерің тамаша болды. (Балаларды сұрақ – жауап арқылы мадақтап қорытындылайды).
- Бүгінгі ауа –райымыз қандай?
- Бүгінгі көңіл – күйіміз қандай?
- Бүгінгі сабақ қандай?
- Бүгінгі қонақтарымыз қандай ? (балалар барлық суұраққа тамаша деп жауап береді).
- Олай болса қонақтармен қоштасайық.
Сау болыңыздар!
Күтілетін нәтиже:
Білуі керек: Сан заттың көлеміне бағынбайтындығын, 1-ден 5-ке дейінгі реттік санауды. - Болуы керек: Заттардың айырмашылығы мен ұқсастығын таба отырып, оқиғаның ізбе-ізділігін анықтауға, берілген логикалық тапсырмаларды ойлай отырып орындауды.
Баланың қолынан келуі:1-ден 5-ке дейінгі цифрлар туралы түсініктері.