«Біздің міндетіміз — білім беруде экономикалық өсудің жаңа моделінің орталығы. Оқу бағдарламасы сыни ойлау дағдыларын дамытуға және өзін-өзі іздеу дағдыларын дамытуға бағытталуы керек.
Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы 31 қаңтардағы «Қазақстанның үшінші модернизациясы: жаһандық бәсекеге қабілеттілік»
Бүгінгі заманғы компьютерлік технологияда мұғалімдер үнемі білімнің жаңа биіктеріне шығады. Жақын болашақта бұл «білім шыңы» мені орта білім беру мазмұнын жаңартып, 12 жылдық білімге көшу болады. Біз — мұғалімдер, қазіргі заманғы әлемде бейімделіп, өздерін жүзеге асыра алатын студенттерді тәрбиелеу мен оқытудың маңызды міндеті бар. Егер мұғалім тез өзгеретін әлем жағдайына дайын болмаса, бұл міндетті жүзеге асыру мүмкін емес.
«Әлем жаһандану және жаңғырту салдарынан тез өзгеріп отырады, бұл адамдар мен қоғам үшін үлкен проблемаларды тудырады. Мектеп оқушыларды әртүрлі мәдениеттердің адамдарымен бірлесіп жұмыс істеуі қажет басқа әлемде өмір сүруге және жұмыс істеуге үйретуі керек, әртүрлі идеяларды, перспективалар мен құндылықтарды ескеруі керек; мұндай айырмашылықтардың бар болуына қарамастан, технологиялар мен технологиялар арқылы уақыт пен кеңістікті еңсеру үшін адамдардың сенім мен ынтымақтастықты қалай шешетіні туралы әлемде; және олардың өмірі ұлттық шекаралардан асатын мәселелерге байланысты болады. Бағдарлама ұлттық және жаһандық плюрализмнің шындықты түсінуіне, оларды басқа адамдармен бірге өмірге енгізуге, жұмысқа және азаматтық ұстанымды дамытуға дайындайтын автономия мен өзіндік ерекшеліктерін дамытады». Өтпелі кезеңді толық жүзеге асыру үшін өзіңізден, яғни мұғалімнен, өзгерістерді бастау қажет. Менің түсінігімдегі мұғалім — бұл жаратушы. Әрбір зергер мамандығының қаншалықты күрделі екенін біледі. Оның еңбегінің қиындығы гауһардың бетіне сурет салады. Бірақ, мұғалім сол зергер болып табылады, оған қарағанда, баға жетпес қазына қолында ұстаз бала. Жұмыс мамандығы осы мамандықтарды біріктіреді: зергерде көп қырлы гауһар бар, ал мұғалімдер жан-жақты дамыған тұлға. Шеттер қандай болады, көбінесе мұғалімнің құзыреттілігіне байланысты.
Менің «білімдер шыңдарын» жаулап алудың «алғашқы қадамдарының» бірі орта білім беру мазмұнын жаңарту бағдарламасының шеңберінде біліктілікті жоғарылату курстарының өтуі болды. Бұл курстардың басты мақсаты, менің ойымша, қазақстандық мұғалімдерге педагогикалық тәжірибені жетілдіруге, ақпарат көзі ретінде емес, оқушының өз білімін табу үшін «басшылық» ретінде жұмыс істеуге үйрету. Курстарға енгізілген жаңартылған бағдарламаның нәтижесі оқушылардың өз бетімен қалай оқуға болатындығын және нәтижесінде өзіндік, өздігінен ынталандыратын, ынталы, сенімді, жауапкершілікті дамыған, орыс тілінде еркін сөйлесе алатын, Қазақ және ағылшын тілдерінде және цифрлық технологиялар саласындағы құзыреттілігі бар.
Қазақстан Республикасының орта білім мазмұнын жаңарту — жаңартылған мазмұнды жүзеге асыру үшін мұғалімнің кәсібилігін көтеруге бағытталған.
Жаңартылған оқу жоспарымен жұмыс жасағанда, оқушылардың келесі құндылықтары мен дағдыларын қалыптастыру маңызды:
Маңызы:
-шығармашылық және сыни ойлау, қарым-қатынас дағдылары, басқа мәдениеттер мен көзқарастарды құрметтеу;
-жауапкершілік, денсаулық, достық және басқаларға қамқор болу, өмір бойы білім алуға дайын болу.
Біліктілігі: сыни ойлау, білімді шығармашылық қолдану мүмкіндігі;
-проблемаларды зерттеу дағдыларын, коммуникативтік дағдылар (тілдік дағдыларды қоса алғанда) топта және жеке АКТ саласында жұмыс істеу қабілеті.
Менің ойымша, жаңартылған бағдарлама сыныпта жинақталған білімдерді қолдану арқылы әрдайым мұғалім мен оқушы бір уақытта қатысатын жаңадан іздейді. Бұл оқушымен қарым-қатынастан және жұмысынан қуаныш әкеледі.
Қорытындылай келе, Қазақстан үшін «орта білім мазмұнын жаңарту» — «тұрақтылық пен гүлдену», мектепке дарынды және табысты мұғалімдер мен оқушылар үшін, сондай-ақ, мен және менің әріптестерім үшін — шығармашылық жетістік!
Абдыкаримова Самалгуль Талкайратовна,
Павлодар облысы Баянауыл ауданы
Ш. Айманов атындағы жалпы орта
білім беру мектеп-интернатының
информатика пәнінің мұғалімі