Бейсекеева Нагима Жетписбаевна,
Түлкібас ауданы әкімдігі білім бөлімінің «Балдырған» балабақшасы мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
тәрбиеші
Түркістан облысы, Түлкібас ауданы, Т.Рыскұлов ауылы
Мақсаты: Балалардың күз мезгілі туралы түсінігін кеңейтіп, жыл мезгілдерінің ерекшелігін айтуға, көргендері мен аңғарғандарын дұрыс баяндауға байланыстырып сөйлеуге үйрету.
Көрнекілігі: слайд, күз мезгіліндегі орман көрінісі.
Барысы:
Балалар, бүгінгі біздің оқу қызметімізге көптеген қонақтар келіп қалыпты.
Нұрын шашқан күнімізбен, ашық көк аспанымызбен, нәрін берген жер анамызбен, келген қонақтармен амандасайық.
Шаттық шеңбер :
Сәлем саған – алтын күн!
Сәлем саған – көк аспан!
Сәлем саған – жер ана!
Сәлеметсіздер ме, қонақтар?!
Сұрақ –жауап :
Тәрбиеші: балалар қазір жылдың қай мезгілі?
-Күз.
Тәрбиеші: Күз мезгілі неше айдан тұрады?
-Үш айдан тұрады.
-Тәрбиеші: Күз мезгілінің ай аттары қалай аталады?
-Қыркүйек, қазан, қараша.
-Тәрбиеші: Күз мезгілінің ерекшелігі қандай ?
-Күзде күн суытып, жапырақтар сарғайып жерге түседі.
-Тәрбиеші: иә, дұрыс айтасындар.
(слайдтан күз көрінісіндегі суреттерді көрсету)
Осы күзгі орманға саяхатқа барғыларың келе ме?
-Иә
-Ендеше сергіп алайық.
Сергіту сәті
Бала, бала, балақан.
Қане қайсы алақан,
Саусақтарын әйбат
Былай, былай ойнап.
Топ, топ, топ басайық
Жалаудан күн жасайық,
Жаса, жаса – Алтын күн!
Жаса, жаса – Жарқын күн!
-Тәрбиеші: Балалар біз орманға саяхатқа сиқырлы кілемге отырып барамыз. Қане бәріміз кілемге отырып, 1-3 дейін санайықшы.
-1, 2, 3.
(Топтың іші безендірілген орман )
Міне орманға да келіп жеттік. Қандай неткен көркем тамаша табиғат .
(Осы уақытта жел соғылған әуеннің даусы естіледі )
— Күз ханшайым : Менің орманыма қош келдіңдер!
— Тәрбиеші : Сәлеметсіз бе? Күз ханшайым, біз орманның тыныс-тіршілігін тамашалауға келіп едік.
— Күз ханшайым: Менің орманыма келіп қалған екенсіңдер, күз туралы не білесіңдер!
— Тәрбиеші: Күз ханшайым, біздің балалар күз мезгіліне байланысты тақпақтар біледі.
— Кім айтады балалар ?
(балалардың тақпағы)
Күз ханшайым :Жарайсыңдар! Тақпақты жақсы айтады екенсіндер. Балалар мен сендерге жұмбақ жасырғым кеп тұр.
Тәрбиеші: Балалар күз ханшайымның жұмбағын шешіп береміз ба ?
Жұмбақтар:
Жер астында темір қазық.
(Сәбіз)
Аласа ғана бойы бар,
Қабат-қабат тоны бар.
(Қырыққабат)
Әрі қызыл, әрі тәтті,
Татқан жанды таңырқатты
(Алма)
(жұмбақты шеше отырып, көкеніске немесе жеміске жататының сұрайды, түстерін ажыратады)
— Күз ханшайым: Жарайсыңдар балалар ! Менің қатты қуантып, көңіл күйімді көтердіңдер. Мен енді кетейін, қош сау болыңдар!
-Сау болыңыз!
Осы кезде жылаған дауыс естіледі.
-Ой балалар ағаш түбінде кірпі жылап отыр екен, барып жұбатайық.
-Сәлеметсізбе, кірпі?
-Неге жылап отырсыз?
Кірпі: Сәлеметсіңдер ме, балалар!
-Мен достарымнан адасып қалдым, қарнымда аш, маған көмектесесіңдер ме?
-Тәрбиеші: балалар кірпіге достарын табуға көмектесеміз бе?
-Иә
-Тәрбиеші: Ендеше, кірпіні өзімізбен бірге алып, балабақшамызға оралайық.
-Тәрбиеші: Кірпінің қарны аш екен, оның сүйікті жемісі қандай?
-Балалар: Алма, саңырауқұлақ
-Кірпі: дұрыс айтасыңдар. Менің сүйікті жемістерімді біледі екенсіңдер. Рахмет, сендерге балалар.
Ендеше , үш орталыққа бөлініп, бірінші орталық кірпінің достарын мүсіндейік, ал екенші орталық кірпінің сүйікті жемісі алманы жырту әдісімен желімдейді, үшінші орталық кірпінің сүйікті жемісі саңырауқұлақты құрастырып желімдейді.
(жасаған жұмыстарын кірпіге сыйлайды)
Қорытынды:
Оқу қызметінен алған әсерлерін баяндайды. Балалар мадақталады.