Жиренбаева Гульшат Егеубаевна,
1-санатты
Астана қаласы,
№84 мектеп лицейі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушыларға Түркия мемлекетінің құрамы және экономикалық-географиялық жағдайы, тарихи қалыптасу, табиғат жағдайы мен ресурстары, халқы туралы мәлімет беріп, білім қалыптастыру
Дамыту: Оқушыларды мәтінді өз бітімен меңгеруге, топпен жұмыс істеуге, бірін-бірі бағалауға баулу
Тәрбиелік: оқушыларға экологиялық тәрбие беру
Сабақтың типі: Жаңа білім беру
Сабақтың түрі: аралас
Сабақтың әдісі: Ойын сабақ: сұрақ-жауап, ЖИГСО-І, Венн диаграммасы
Пайдаланған әдебиет: География
Көрнекілік: Презентация, видео «Cәттілік», Дүниежүзілік карта.
- Ұйымдастыру кезеңі.
II. Үй тапсырмасын тексеру:
1-тур “Кім тапқыр?”
2- тур “Не?, Қайда?, Қашан?”
3-тур “Бәйге”
III. Жаңа сабақты меңгерту
IY. Кескін картамен жұмыс.
Y. Кестемен жұмыс
YI. Қорытындылау, бағалау
YII. Үйге тапсырма
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: сәлемдесу, түгендеу
II. Үй тапсырмасын тексеру:
1-тур “Кім тапқыр?”
1.Үндістанның халқы 1296,2 млн.адам Жауабы: Иә
2.Үндістан бір ұлтты ел. Жауабы: жоқ
3.Басты діндер – ислам, христиан, будда, индуизм, сикха Жауабы: жоқ
4.Халқы түгелімен оқи, жаза алады Жауабы: жоқ
5.Үндістан күріш өндіруден дүние жүзінде 2-орында, ірі қара саны жөнінен
1-орында Жауабы: жоқ
2- тур “Не?, Қайда?, Қашан?”
1.Техникалық дақылдардан не өсіреді?
2.Майлы өсімдіктеден не өсіреді?
3.Экспортқа шығарылатын бастыдақыл не ?
Жауабы: 1. мақта, джут, қант қамысы
2. рапс, үпілмәлік, жержаңғақ
3. шәй
1. Мал шаруашылығының негізін не
құрайды?
2. Елде 141 млн.га жер өңделеді, оның
қанша млн.га суармалы жер ?
3. Егіс көлемінің азық-түлік дақылдары қанша
%-ға жуығын құрайды ?
Жауабы: 1. қой шаруашылығы
2. 84 млн.га
3. 80%
1. Балық аулаудан жылдық көрсеткіші қанша
млн.т-ға жақындады?
2. Күріш, бидай дақылы негізінен қайда өсіріледі?
3.Тары тұқымдастары мен мақта, шәй қайда өсіріледі?
Жауабы:
1. 3 млн.т
2.Күріш — теңіз маңы ойпат, Ганг өз. төмен. ағысында,
бидай — Ганг өз. жоғарғы, орта ағыс. суармалы жерінде
3.Тары- Декан таулы үстіртінде,
мақта — Декан таулы үстіртінің
солт-батыс.қара топырақта
шәй – Гималай бөктерінде
3-тур “Бәйге”
10 — Темір жолдың ұзындығы неше км.?
20 — Солтүстік-шығыс штаттар қандай шикізаттқа
бай және қандай өнеркәсіптер шоғырланған?
30 — Солтүстік-батыс штаттарда қандай кәсіпорындар бар, шикізатын қайдан
алады?
10 — Тас жолдардың жалпы ұзындығы неше км?
20 — Ірі өнеркәсіп орталығы қай қала ?
30 — Батыс және Орталық штаттарда не өсіріледі ,қандай өнеркәсіп кешені
қалыптасқан?
10 — Ішкі су жолдары неше км?
20 — Мумбайдың аса зор қала агломерацияларында қандай кәсіпорындар
орналасқан?
30 — Оңтүстік штаттардың маманданған саласы ?
III. Жаңа сабақты меңгерту
Мұғалім слайд арқылы:
Қысқаша мәлімет:
Жерінің ауданы – 779,2 мың км2
Халқы: 77,2 млн.адам /2014ж./
Астанасы – Анкара қаласы
Мемлекеттік құрылым – республика
Мемлекет басшысы – президент
Заң шығарушы орган – ұлттық мәжіліс
Мемлекеттік тілі – түрік тілі
Ұлттық валютасы – түрік лирасы
Халықтың құрамы және экономикалық-географиялық жағдайы
Түркия құрамында 75 вилайет /провинция/ бар. Түркия 1923ж.29 қаңтарда тәелсіз болып жарияланды. Түркия: Сириямен, Иранмен, Иракпен, Армения, Грузия, Әзірбайжанмен, Болгария, Грекиямен шектеседі.
Аумағының 97 % — Азияда, 3 % — Еуропада.Түрік мемлекетінің қалыптасуы және геосаяси жағдайы. Батыстан шығысқа 1600 км-ге, солтүстіктен оңтүстікке 550 км-ге созылып жатыр. Елдің солтүстігін Қара, батысын Эгей және Мәрмәр, оңтүстігін Жерорта теңіздері шайып жатыр.
Босфор, Дарданелл бұғаздары мен Мәрмәр теңізі халықаралық су жолын атқараты. Бұл жағдай елдің жан-жақты сыртқы байланыстар жасауға қолайлы жағдай туғызады.
Кескін картамен жұмыс.
Түркия мемлекетінің шекарасынын қызылмен сызып, астанасын тауып белгілеу.
Қалған үш бөлімін оқушылар СТО бағдарламасының ЖИГСО-І стратегиясы арқылы меңгереді.
Кестемен жұмыс.
Оқушылар үш топқа бөліну үшін 1, 2 , 3 саналып, 1 – бірінші топқа, 2 – екінші топқа, 3- үшінші топқа бөлініп кіші топ құрады.
1-топқа: «Тарихи қалыптасуы және геосаяси жағдайы»
2-топқа: «Табиғаты және табиғат ресурстары»
3-топқа : «Халқы»
Тапсырманы оқып, дәптеріне кесте сызып , тапсырмаға байланысты өз бағаналарын толтырады да, үлкен топқа қайтадан ауысады. Топта бірінші — № 1 топ өздерінің жазғандарын оқып, № 2 және № 3 топқа өздерінің мәліметін толтыртады, сол сияқты екінші және үшінші кіші топтар толтыртады да , әр топтан 1- спикер шығып тақырыпты қорғайды.
- Бекіту сұрақтары: Венн диаграммасы
- Жерінің аумағы қанша?
- Халқының саны қанша?
- Әкімшілік-аумақтық бөлінуі қалай аталады?
- Қандай табиғат ресурстарына бай?
- Халқының саны неше?
- Мемлекеттік тілдері қай тіл?
- Қорытындылау, бағалау
Бағалау мониторингі арқылы бағаланады.
YI. Үйге тапсырма: параграф: §12 63-70 беттер. Рефера