Бердалина Асем Абдрашовна,
Қарағанды облысы, Жезқазған қаласы,
№1 жалпы орта білім беретін мектептің
бастауыш сынып мұғалімі
Математик-кәсіпкер
Мақсаты:
1. Оқушыларды іскерлікпендағдығаүйретеотырып, қоғамымыздыңэкономикалық заңдылықтарытуралытүсінігінқалыптастыру, экономикалықбілім беру.
2.Логикалық ойлауға және (капитал, құн, қаржы, банк, банкрот) экономикалық ұғымдармен таныса отырып, экономикаға байланысты ойлау әрекетін және жинақтылыққа, адамгершілік пен әлеуметтік қасиеттерін қалыптастыру.
1.Кіріспе бөлім
А.Банк және оның қызметі.
Ә.Банкрот ұғымдарына түсінік беру.
Б.Кәсіпкерлік туралы ой қозғау.
В.Оқушының ізденіс жұмысы.
Г.Егер мен кәсіпкер болсам.
2.Негізгі бөлім.
1 – оқушы: Уа, халайық, халайық!
Бәріңе жар салайық.
Бүгінгіойынтөрінде, математика елінде,
Математика тілінде, есепшешіп жарысып
Жұмбақ шешіпаңдысып.
Шабыттасып шалқысып, есеппенәнсалысып,
Көңілдіойынжасайық, жұмбақшеруіншашайық.
Мұндақызық табылар. Жаңылтпаш, жұмбақбәрі бар.
2 – оқушы:Біреуініңжүрегінің түгі бар.
Біреуінің қоғамдықарқалапжүргенжүгі бар.
Біреуініңкүмбірлегенкүйі бар
Ендібіреуініңқаттыістейтінмиы бар.
Енді банк қызметкерлерінортағашақырамыз. Ойынныңөтілу тәртібіментаныстырамыз.
Ойынғаүш топ қатысады, әр топ банк басқармасыболыптабылады.
Банктіңпрезиденті, атауыболады.
Әртопқаойынбарысындатапсырмаларберіледі.Әртапсырманыңқиындығынабайланыстықұныболады.
Әрбанктіңбастапқы капиталы 5000000 теңгеболады.
Дұрысжауапбергентоптың банк есепшотынтапсырманыңқиындығынасәйкесқаржытүсіпотырады.
Топ дұрысжауапбермегенжағдайдатапсырманыңқұндылығынасәйкесқаржыесепшоттанкемиді.
Топ дұрысжауапбергенжағдайдабанктердіңқаржысысоншағаартады.
Банктегіқаржының,яғниоперациялардыңдұрысжүргізілуінебақылаутобыжұмысістейді.
Ортаға оқушыларды шығарып, түстерді таңдату арқылы топқа бөлу.
І-топ «Каспий Банк»
ІІ-топ «Ұлттық Банк»
ІІІ-топ «КазКом Банк»
1-кезең. Үй тапсырмасы: мақал – мәтелдер сайысы(тек сандардан құрастырылған). 3 топ мақал – мәтел жарыстырады. Әр мақал – мәтелдің құны 5000 теңге.
1.Мал — бір жұттық, батыр — бір оқтық.
2.Бір қарлығаш келгенмен жаз болмайды,
Бір сауысқан келгенмен қыс болмайды.
3.Екі жақсы қас болмас, екі жаман дос болмас.
4.Төрт кісіге шай құйғанша, төртпен бірге қос айда.
5.Біреуге бес күн алда келсе, біреуге бес күн кейін келеді.
6.Тойған жерге тоғыз кел.
2-кезең. Логикалық есептер. Әр топқа 2 тапсырмадан беріледі.
Қызылтүстіқағаздағыесептер:
1.Алтай, Әсет, Бекзат ағайынды үшеуі әр түрлі сыныпта оқиды. Бекзат Алтайдан, ал Әсет Бекзаттан кіші емес. Бұл үйдің үлкені, ортаншысы, кішісі кім?(Әсет, Бекзат,Алтай), Есептің құндылығы 200000 теңге.
2.Сымбат, Айгерім, Фариза үшеуі математика сабағынан бақылау жұмысынан қандай баға алғанын сұрағанда, мұғалім: ешқайсысың жаман баға алған жоқсыңдар, бірақ әрқайсысыңның бағаларың әр түрлі. Сымбаттың бағасы «3» емес, Фаризаның бағасы «3»-те, «5» — те емес. Сонда әркім қандай баға алған? Есептің құндылығы 20 000 теңге.(Сымбат – 5, Фариза – 4, Айгерім – 3)
Көк түсті қағаздағы есептер:
1.Бес тоғыздықты пайдаланып, амалдар қолданып 10 санын жаз.(9 + 99/99 =10, 99/9 – 9/9 =10) Есептің құндылығы 10 000 теңге.
2.Бөлмедегі әр бұрышта бір мысықтан және оған қарама-қарсы үш мысықтан отырса, бөлмеде неше мысық бар? Есептің құны 10 000 теңге.
Жауабы: 4 мысық
Жасыл түстегі қағаздағы есептер
1. Үстел үстінде үш стакан шие тұр. Марат бір стакан шиеніжепқойды. Неше стакан қалды?
Жауабы: үш стакан. Есептің құны 5 000 теңге
2. Жүгіру жарысынан Асет, Марат, Талғат үш орынды алды, егер: Марат екінші орын алмаса, ал Талғат –үшінші орын алмаса, кім қандай орын алды? Есептің құны 5 000 теңге.
Жауабы: 1-Марат, 2-Асет, 3-Талғат
3-кезең. «Кім зерек?» Жұмбақтар сайысы:(цифрлардан құрастырылған).Әр жұмбақтың құндылығы 5000тг
1. 100 мүйізі бар, үстіндекиізі бар.(киізүй)
2.Қос құлақты 100 тісті,
Жүзінен бір – ақ із түсті.(ара)
3.Екі қатар тал шарбақ,
Күндіз алыстайды, қабыспайды.
Түнде қабысады, жабыспайды. (кірпік)
4.Бұлбұлдың екі құлақ бір басы бар
Салдырған 8 жердентаңбасы бар.
Бұлбұлдыжолғасалыпайдағанда
Салатыннешетүрлі жорғасы бар.(домбыра)
5.Бүтінсандар, бөлшександар,
Барлығы да бар онда.
Бұлқандай сан айтыңдаршы,
Оң, теріс сан бәрі осында. (рационалсандар)
4-кезең.«Көкпар» сайысы.Бәйге жарысына банк президенттері қатысады. Бір минутта жауап берген сұрақтарына байланысты қаржы жинақтайды. Әрбір дұрыс жауап 1000 теңге.
Қандай санның жазылуында қанша әріп болса, сонша цифр бар?(10; 100)
Тек қана 3 рет пайдаланып амалдар қолдана отырып, 30 санын өрнекте. (6*6)- 6 =30
9 м : * = 9 мм. (1000)
Торсық атауы нені білдіреді? (қымызқұятынтеріденжасалғаныдыс)
Әбунасырәл – Фарабидіңөмірсүргенкезі.(870 – 950жж.)
64 қайсанның квадраты? (8)
Еңтереңкөл? (Байкал)
100 жылдыңбасқаатауы? (1 ғасыр)
Үшбұрыштыңішкібұрыштарыныңқосындысы (1800)
Тұңғышқазақғарышкері? (Т.Әубәкіров)
Түбірастындағы 49 – ң мәні? (7)
Күріштіңотаны? (Қытай)
5 санынакері сан? (1/5)
Трапецияның орта сызығы неге тең?(Табандарыныңқосындысыныңжартысына)
Еңкіші 3 таңбалы сан? (100)
Таңбаларыәртүрлісандардыңкөбейтіндісі? (теріс сан)
Алғаш алтын адамтабылғанжер? (Есікқаласы)
9 * 7 неге тең? (63)
Қырғызстанныңастанасы? (Бішкек)
Ешкітүлігініңпірі? (Шекшеката)
Қазақстанданешеқорық бар?(10)
Биссектриса дегеніміз не? (бұрыштықақбөлетінсәуле)
Еңұзынөзен? (Ніл)
52 – 5. (20)
5-кезең. «Кім жылдам?» есептің құны 10 000тг
1.Асқарда 350 теңге, ал Бектаста 280 теңге бар. Олар 70 теңгелік кішкентай батареяның нешеуін сатып ала алады?
2.6 тіс сықпасы үшін 420 теңге төлеу керек. 630 теңгеге осындай неше тіс сықпасын сатып алуға болады?
3.Дүкенге әрқайсысында 30 – дан 9 бума қалың дәптер әкелінді. Оның 251 – і сатылды. Қанша дәптер сатылмай қалды?
6-кезең. Геометриялық фигуралар қиындысынан бір заттың бейнесін жасау. Есептің құны 2000тг
3. Қорытынды бөлім.
«Математиканың қажеті бар ма жоқпа?» пікір талас.
Нарықтың бір құрылымы бәсекеге жарнама жасау.
Кассаға түскен ааларын сан ау арқылы,жеңімпаздарды анықтау.